Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä omistaa mökki jos...

Vierailija
26.03.2026 |

käy siellä pari kertaa talvessa ja kesälläkin yht.pari viikkoa?Kuitenkin kuluja,mahd.lämmitys,kiinteistövero ym.Pihatyöt jne.Eikö pääsisi helpommalla kun vuokraisi,kun haluaa mökkeillä?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkejä tulee tuhansia ja tuhansia myyntiin kun 40 lukulaiset lähtee.... hinnat romahtaa

Jep. Ja hallitus tekee varmaan päätöksen, että perinnöstä ei voi enää kieltäytyä.

Täytyy toivoa, että tuo ei muutu, sillä itse olen yksi niistä joka aikoo tulevaisuudessa kieltäytyä. Ei kiinnosta remppakunnossa oleva iso omakotitalo muuttotappiopaikkakunnalla, jossa ei ole julkista liikennettä ja palveluita karsitaan koko ajan. En aio tuhlata omia säästöjäni mihinkään perintöveroon.

Tontti kannattaa kyllä ottaa vastaan jos oma on.

Ei sillä tontillakaan välttämättä ole niin isoa arvoa että kannattaisi siitä vuosikausia maksella kiinteistöveroja. Ja siinä on edelleen se talonrähjä millä ei tee mitään..

Vierailija
42/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oma mökki omine tavaroineen on siellä ja sinne voi mennä kun siltä tuntuu.  Ja mökillä ainakin mulle se puuhastelu on se juttu. Vuokramökillä ei ole mitään tekemistä.

höpöhöpö 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkejä tulee tuhansia ja tuhansia myyntiin kun 40 lukulaiset lähtee.... hinnat romahtaa

Jep. Ja hallitus tekee varmaan päätöksen, että perinnöstä ei voi enää kieltäytyä.

Täytyy toivoa, että tuo ei muutu, sillä itse olen yksi niistä joka aikoo tulevaisuudessa kieltäytyä. Ei kiinnosta remppakunnossa oleva iso omakotitalo muuttotappiopaikkakunnalla, jossa ei ole julkista liikennettä ja palveluita karsitaan koko ajan. En aio tuhlata omia säästöjäni mihinkään perintöveroon.

Ei sillä tontillakaan välttämättä ole niin isoa arvoa että kannattaisi siitä vuosikausia maksella kiinteistöveroja. Ja siinä on edelleen se talonrähjä millä ei tee mitään..

No eipä sitä valtiollekaan kannata lahjoittaa. Purkaa talonrähjän.

Vierailija
44/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talon purkukulut voi nousta 20 000 euroon. Siinä on jo tontin hinta jossain syrjäseudulla.  Aina ei kannata omistaa, siihen on Suomessa tilanne menny. Ja tuollaisesta ei välttämättä pääse eroon edes ilmaiseksi vaikka haluaisi.

Vierailija
45/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mökki plussat:

viinimarjapensaat, omenapuut, kasvimaa, pottumaa, ihana vanha talo josta nauttia, jossa paljon suvun perintöhuonekaluja - tunnelma vapauttaa tästä hetkestä jonnekin kauas - tulee hyvä vesi ja on sähköt, mutta lämpenee myös puilla. Tänne voi tulla vaikka joku alkais pommittamaan kaupunkeja

Vierailija
46/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talon purkukulut voi nousta 20 000 euroon. Siinä on jo tontin hinta jossain syrjäseudulla.  Aina ei kannata omistaa, siihen on Suomessa tilanne menny. Ja tuollaisesta ei välttämättä pääse eroon edes ilmaiseksi vaikka haluaisi.

Ok iigor 

Vierailija
47/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mökki plussat:

viinimarjapensaat, omenapuut, kasvimaa, pottumaa, ihana vanha talo josta nauttia, jossa paljon suvun perintöhuonekaluja - tunnelma vapauttaa tästä hetkestä jonnekin kauas - tulee hyvä vesi ja on sähköt, mutta lämpenee myös puilla. Tänne voi tulla vaikka joku alkais pommittamaan kaupunkeja

Samaa olen itse pohdiskellut. Tärkeimpänä puulämmitys ja ruuanlaittomahdollisuus sekä oma kaivo josta saa vettä vaikka sähköt ei toimi.

Vierailija
48/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei ole halua tai kykyä ymmärtää miksi jollekin oma mökki on tärkeä, joten turha sitä on alkaa selittämään.

Vierailija
49/120 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok iigor 

Älä jaksa, toi ok iigor on jo niin kulunut juttu 🥱🥱 näköjään kun et muuta keksi niin vedät huonon heiton hihasta. Juttu nyt vaan on niin että kaikki maaomaisuuskaan ei ole kannattavaa omistaa jos laskee siihen meneviä kuluja. Valtio ottaa aina omansa ja kansalaisen suurin rooli on maksaa veronsa nykypäivän suomessa. 

Vierailija
50/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten pääsee helpommalla kun ei mene töihin.  Miksi siis mennä?

Itse ainekin tykkään työstäni, mutta myös saan työtä tekemällä huomattavasti paremmin elintason kuin sosiaalitukien varassa olemalla. 

Vierailija
51/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Omat vanhemmat omistaa mökin josta on vaan kulua ja riesaa. Riesaa siis siksi, että siellä on valtavat nurmikot, jotka pitää leikata jos meinaa siellä viihtyä.  Kukaan ei siellä halua käydä. Olisi kyllä myyntiarvoa, koska itse tontti on hieno, vaikka mökki vähän rupuinen. 

Vierailija
52/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä ei ole halua tai kykyä ymmärtää miksi jollekin oma mökki on tärkeä, joten turha sitä on alkaa selittämään.

Kyllä varmaan ymmärretään se, että on tärkeä. Mutta onko se tärkeä, jos siellä tyyliin 2x vuodessa käy?

Vierailija
53/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani osti mökin niin kaukaa ettei sinne pääsisi edes autolla kätevästi. Hän myös unohti ettei omista autoakaan! Matkakustannukset on korkeat ja tällä ihmisellä on jo muutenkin rahan kanssa tiukkaa. Mutta kun mökin sai halvalla, niin taisi sokaistua siihen. Kyllä olisi kannattanut laskea nuo matkakulut siihen päälle.

Vierailija
54/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen taipuvainen ajattelemaan ap:n tavoin. Appiukolla on mökki etelä-Savossa ja me asumme pääkaupunkiseudulla. Apella ei ole enää autoa, kun ei voi ajaa, eikä siis enää mökillään käy. Me menemme vain, jos on lomaa enemmän kuin viikonloppu, eli noin kaksi kertaa vuodessa, kesällä ja jouluna tai pääsiäisenä. Mun mielestä mökki on turha ja sen voisi myydä. Toki se on ihana paikka käydä, järvi ja rauha.

Vierailija
55/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki, minne ei edes pääse talvella. Meillä on järkeä omistaa mökki, sillä se on perintömökki, minkä myyntihinnalla ei ihmeitä tekisi. On hienoa, että siellä voi käydä kesällä ja syksyllä. Mieli lepää siellä luonnon keskellä, ja aina löytyy jotain puuhastelua, mitä tekee mielellään. 

Vierailija
56/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mökki plussat:

Noilla spekseillä varmaan käytkin siellä useammin kuin sen pari kertaa vuodessa, mikä oli aloituksen pointti (ellei joku muu hoida kasvimaita yms)?

Vierailija
57/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "mökki" Saimaan rannalla. Mökki lainausmerkeissä koska enemmän se on vapaa-ajan kakkostalo. Ollaan siellä aina kun pystytään. Meillä on vain yksi naapuri, eikä häntä näy juuri koskaan. Kerran kesässä käy kääntymässä. Nytkin jäi talveksi sinne aurinkotuolit laiturille ja vene nostamatta. En tosiaan valita. Onnea on se että ei ole naapureita mökillä :) 

Vierailija
58/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on järvenrantamökki pienillä kuluilla. Aurinkosähkö - ei pakollisia perusmaksuja

Piha on luomu, ei mitään nurmikoita 

Tonttia sen verran että saa polttopuut siitä ja ne tekee yhdessä viikonlopussa. 

Suppailua, kalastusta, grillausta, sauna silloin kuin haluaa. 

Vierailija
59/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ei tule mökkiä. porukoilla oli, mutta meillä ei eikä tule. OKT riittää. 

Vierailija
60/120 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lahjoitin tontin ja mörskän naapuritontin omistajalle. Olin niin tyytyväinen, kun pääsin eroon.