Huvittavimmat tavat, joilla kateus ilmenee ihmisissä
Omalla kohdalla on niin räikeitä tarinoita, joita kaikkia en uskalla edes kertoa täällä, ettei mua tunnistettaisi. Mutta esim. kaveri kommentoi kerran uutta nättiä puseroani, että hän ei ikinä ostaisi tuollaista kiinaroskaa. Siis ihan oikeasti sanoi noin. Kun muutin toiselle paikkakunnalle, sukulainen sanoi että tulen kuitenkin maitojunalla takaisin. En tullut. Kun laitoin uudet silmälasit, kaveri sanoi niistä että onko Specsaversilta? Nehän hajoaa muutaman viikon päästä :D Siis kyseessä on ihan aikuiset ihmiset.
Nuorempana mua ahdisti tällaiset ihmiset, mutta nykyään naurattaa. Kuinka säälittäviä poloisia ovat.
Kommentit (93)
Kadehdittu siitä että sain laatumiehen, vaikka on valmiiksi lapsia kolmelle eri miehelle. onnekas olen :] nyt jo 5 lasta ja avioliitto täydellinen
Kateus poistuu täysin,
kun tietoisesti lopettaa jatkuvan
kilpailumoodin. Loputon alemmuuskompleksinen
riittämättömyydessä rypeminen -
ulkonäkönsä, varallisuutensa,
menopaussinsa ajankohdan,
parisuhteensa, somesuosionsa
(nuorempi polvi) + sadan muun
aasta ööhön kvaliteettin
> heijastamisen muihin.
Vain vertaamalla omaa
taivaltaan kanssaihmisiin
> kokee koon kirøuksen.
Vain vertaamatta
> olemme täysin
vapaat tuhoavasta kateudesta.
Kateus voi myös olla yksilölle
mitä hyödyllisin tunne -
herättelevä, motivoiva boosteri
omaan evoluutioon: Mitä minun
olisi tehtävä kasvaakseni hänen
kaltaisekseen, jota salaihailen =
kadehdin. Tøksinen kadehtija
käyttää kaiken tarmonsa
kadehtimansa hlön tuhoamiseen (esimerkiksi tekaistujen
juorujen kirjoittaminen sillä
tarkoituksella, että tietyn hlön
maine vahingoittuisi
jonkun kenties uskoessa näihin
keksittyihin teksteihin).
'Teen kaikkeni sàbotoidakseni
kaikki sinulle tulevaisuudessa
tarjottavat mahdollisuudet.
En elä omaa elämääni, vaan
sinun køstotuhoaminen olkoon
kaikkien päivieni pääsisältö...'
Näin ajattelee ja
toimii tôksisesti kadehtiva.
Sulosunnuntaita: x 🤍💫🌟🤍
Tuplatee teille pikkujekkuna.
'KvaliTTee..' 😉 Tåtta tåsiaan..
Jatkuvasta piikittelystä ja "paremmaksi pistämisestä" kun kerrot jotain ihan normaaleja asioita, kuten mitä teit vaikka lomalla. Jos kerrot reissustasi (vastapuolen aloitteesta), niin kommentit on sitä luokkaa että "miksi olit siellä kun se on ihan paska paikka/kallis" jne. :D
En kyllä suurinta osaa näistä kirjoituksista ymmärrä tai tulkitse kateudeksi.
Mä tulkitsen nämä tapahtuneet piikittelyksi, vittuiluksi tai ihan myös oman mielipiteen sanomiseksi. En ymmärrä, että niissä olisi kateutta takana.
Kaveri -nyttemmin ex-kaveri- totesi, että: " MINÄ olen niiiiiin onnellinen, että menin naimisiin ja tein lapset!", kun kerroin päässeeni opiskelemaan. Ja sehän olikin match made in heaven, kesti huikeat 5 vai 6 vuotta..
Vierailija kirjoitti:
Mä tulkitsen nämä tapahtuneet piikittelyksi, vittuiluksi tai ihan myös oman mielipiteen sanomiseksi. En ymmärrä, että niissä olisi kateutta takana.
Yleensä piikittelyn ja vittuilun taustalla vaan on kateutta tai huonoa itsetuntoa (vaikka henkilö ei itse sitä ehkä tunnista). Kun ihmisellä on hyvä olla itsensä kanssa, tarvetta piikittelylle ei yksinkertaisesti ole ja voi myös iloita muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitoalalla ja heitin läppää erään asukkaan kanssa. Tämä yksi päivänsäde alkoi vihjailemaan, että mielistelen asukasta
Myöhemmin äitini kuoli ja edes kertonut kenellekkään mistään perinnöstä. Yhtäkkiä hän alkoi ilkeillä perinnöstä vaikka ei siis tietänyt mitään perinnöstä tai sen mahdollisuudesta
Sekavaa tekstiä. En saa ajatuksistasi kiinni. No, et muuten per seen pyyhkijä olisikaan.
Menin nuorena naimisiin ja sain lapsen alle vuoden päästä ihan suunnitellusti. Kun kerroin ystävälleni odottavani toista lasta, hän oli hetken hiljaa ja sanoi sitten että nyt sulla on elämässä kaikki mitä hän on aina halunnut. Eikä onnitellut.
Hyi miten paska ketju täynnä tyhmyyksiä ...🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Mulla oli lähiesimies eli pikku pomo joka oli saanut työpaikan suhteilla. Hänellä oli entinen taksikuski ei muuta.
Minulla oli 5 ammattitutkintoa ja se korvensi häntä todella paljon. Hän jatkuvasti nälvi siitä "vieläkö aiot opiskella?" Kun hän tajus että alan korkeakouluttautumaan hän päätti heittää mut ulos firmasta. Ei se mitään. Sen minkä taakseen jättää edestään löytää.
Minua on haukuttu ulkonäöstä, siroudesta, pituudesta, koulutuksesta, tuloista, lapsettomuudesta, miehettömyydestä, talosta, pihasta ym... jopa 10v nuoremmalta näyttäminen on kuulemma paha asia. Joillakin sitä veetuilua ei ole yhtään yritetty peitellä edes. Mietin miksi olen edes tekemisissä niin vihamielisten ihmisten kanssa ja kuinka paha jollain on olla elämässään :/
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsena vanhempansa menettänyt tuttu joka on nykyään kolmekymppinen kiukuttelee edelleen toisille ihmisille siitä että näillä on vanhemmat tai että viettävät äitienpäivää.
Tuollaisesta on jo syytäkin olla kateellinen, tosin kiukuttelua muille en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsena vanhempansa menettänyt tuttu joka on nykyään kolmekymppinen kiukuttelee edelleen toisille ihmisille siitä että näillä on vanhemmat tai että viettävät äitienpäivää.
Tuossa sinulla yksi tapa jolla empatiakyvyttömyys ilmenee ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vilpittömän iloinen sisarusteni yrityksien menestymisestä. Silloinen kumppanini ilmeisen kateellisena, koska oma yrityksensä konkan partaalla, alkoi heti puhumaan sisaruksestani, jolla ei mennyt niin hyvin. Tuo on minusta kateutta, jos ei voi olla toisten menestymisestä iloinen vaan on pakko saada käännettyä juttu johonkin muuhun.
Kateus on vaikea tunne sietää. Ja voi hyvinkin olla, ettei sitä edea tunnista itse. On vain epämukava olo.
Kateus on mielestäni hksi vastenmielisimmistä ominaisuuksista ihmisessä. Se osoittaa pikkumaista ja itsekästä luonnetta. Yleensähän kateuden aihe ei ole itseltä pois mitenkään.
Mulla on ollut muutamia kateellisia kavereita, joita luulin ystäviksi. Kateiden ikävä kääntöpuoli on kuitenkin siinä, että ystävyyssuhteisiin se vaikuttaa myrkyn tavoin. Yksi kaverini alkoi ilkeillä minulle julkisesti, siis nautti nolaamisestani. Toinen puhui pahaa selän takana yhteisille kavereille. Kolmas lopetti yhteydenpidon kokonaan aivan syyttä.
Onneksi mulla on myös ystäviä, jotka eivät ole kateellisia.
Itselleni kateus iskee helposti, jos selaan somea. Niinpä olen lopettanut sen ihan täysin ja keskityn vain omaan elämääni. Voin erittäin hyvin, enkä tunne kateutta, vaan syvää onnea kaikesta, mitä olen saanut aikaan.
Ei OgE.