Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka on todella isoissa rahavaikeuksissa?

Vierailija
17.03.2026 |

Itellä ainakin ihan hirveä stressi ja mietin raha-asioita lähestulkoon 24/7.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea?

Vierailija
2/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, joo. Vuosia yritin selviytyä, kunnes en jaksanut ja velat menivät ulosottoon. Onneksi pääsin velkajärjestelyyn. Pari vuotta sitä jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin, joo. Vuosia yritin selviytyä, kunnes en jaksanut ja velat menivät ulosottoon. Onneksi pääsin velkajärjestelyyn. Pari vuotta sitä jäljellä.

Mun ei ole mahdollista päästä edes velkajärjestelyyn, kun ei ole tuloja. Ulosottoon en ole vielä joutunut, mutta lähellä on sekin.

Ap

Vierailija
4/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on (en minä). Mullakin ollut ennen vuosia tuollainen tilanne. Ei siinä auta, kuin jaksaa ja yrittää löytää yksittäisiä ilon aiheita (tai ainakin muuta ajateltavaa). Elämää ei kannata perustaa rahankäyttöön, vaikka se normaalitilanteessa sitä väkisinkin hieman on.

Vierailija
5/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mutta huomasin ettei se stressaamalla parane. Myin siis kaiken minkä pystyin ja sain vähän jatkoaikaa. Nyt pitäisi vaan löytää vakitulonlähde.

Vierailija
6/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika velkaneuvontaan. Mieheni teki niin ja pääsi velkajärjestelyyn. Nyt ei enää ole yhtään velkaa.

Vierailija
7/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottovelat huitelee 100 tonnissa, niin eipä tuota enään ole tullut stressattua.

Vierailija
8/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuusäätiössä on tukea ja neuvontaa

https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/apua-maksuongelmiin/

Myös Facebookissa on vertaisryhmiä 

Vierailija
9/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli köyhänä opiskelijana stressiä. Oli haastavaa saada raha riittämään välttämättömyyksiin. Kun lisäksi tuli terveydenhoitokuluja, niin jouduin todella tiukille. Laihduin, kun rahaa ruokaankin jäi vähän. Menin jopa mansikanpoimijaksi, jotta sain vuokran maksettua ja ruokaa. Ei siellä montaa suomalaista ollutkaan. En ottanut yhtään velkaa, joten tulevaisuuteni jatkui valoisammin. Sain töitä, säästin ja otin loput asuntolainaa ja nyt on pienet kulut asumisesta. Asuntolaina on maksettu jo, eikä tarvinnut aloittaa töitä maksaen opintolainaa..

Vierailija
10/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli köyhänä opiskelijana stressiä. Oli haastavaa saada raha riittämään välttämättömyyksiin. Kun lisäksi tuli terveydenhoitokuluja, niin jouduin todella tiukille. Laihduin, kun rahaa ruokaankin jäi vähän. Menin jopa mansikanpoimijaksi, jotta sain vuokran maksettua ja ruokaa. Ei siellä montaa suomalaista ollutkaan. En ottanut yhtään velkaa, joten tulevaisuuteni jatkui valoisammin. Sain töitä, säästin ja otin loput asuntolainaa ja nyt on pienet kulut asumisesta. Asuntolaina on maksettu jo, eikä tarvinnut aloittaa töitä maksaen opintolainaa..

Minä hain monena kesänä mansikanpoimijaksi, ikinä en päässyt

Vierailija
11/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee mahdollisuus, kannattaa varoittaa vastaantulijoita velkaantumisen vaaroista. Se on lisäksi vielä iljettävää että velkaantumiseen kannustavat tahot ovat niitä joita luottotappiot eivät hetkauta. Rahoituslaitos myymässä velkaa viattomille toimii moraalisesti kuin huumediileri.

Vierailija
12/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian, jos ei ala löytymään työtä tai joku lahjoita rahaa.

Vierailija
13/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ei ole mahdollista päästä edes velkajärjestelyyn, kun ei ole tuloja. Ulosottoon en ole vielä joutunut, mutta lähellä on sekin.

Ap

Kyllä työtönkin voi päästä velkajärjestelyyn. Varsinkin, jos on ollut vuosia työttömänä tai vaikka sairaana kuntoutustuella niin katsotaan, että elämäntilanne on vakiintunut ja kun maksuvaraa ei ole, voi saada nollamaksuohjelman kolmeksi vuodeksi.

Vierailija
14/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ei ole tuloja, niin velkojen päästäminen ulosottoon on usein järkevin ratkaisu. Monessa tapauksessa ulosotossa ollessa jää käyttöön enemmän rahaa kuin silloin, jos yrittää väkisin sinnitellä velkojen kanssa.

Vierailija
15/15 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa joku 4300e. Kun pankista ei saanut tämmöisiä pieniä lainoja, niin joutui ottamaan joustoluottoa norjalaisilta. Tokihan sinne sitten maksellaan 20% korkojen kera että kyllähän tuo luoton antaja hyötyy. Maksuni olen kunnolla yrittänyt hoitaa aina ja ei maksuhäiriöitä ole ollut, ikää 43v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan