Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kiloa lihaa syötte vuodessa? Oletteko koskaan laskeneet tarkasti? Keskiarvo suomalainen syö reilut 75kg lihaa vuodessa, tämä t

Vierailija
26.03.2026 |

Kuinka monta kiloa lihaa syötte vuodessa? Oletteko koskaan laskeneet tarkasti?

Keskiarvo suomalainen syö reilut 75kg lihaa vuodessa, tämä tarkoittaa n.200g lihaa päivässä. Syöttekö tätä enemmän vai vähemmän? Itselle tuon alle tiputtaminen tuntuu hyvin vaikealta, koska yksi kananrinta vaikka lounalla painaa sen 100g. Mitäs sitten päivällisellä, jos tämä olisi vain päivän ainut liha?

Miten olette onnistuneet pudottamaan lihan kulutusta ilman että tulee mitään puutetta ruokavaliossa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala ei ole lihaa.

Mitäs se kalasta saatava liha on? 😅😂

Kalaa.

Vierailija
42/44 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähensin muutama vuosi sitten punaisen lihan syöntiä, ferritiini laski 130 -> 25, eikä nouse lisäraudalla. Joten siirryin takaisin syömään lihaa ja kunnolla

Itseäni vähän pelottaa terveysriskit, joita kasvisruokavalio aiheuttaa etenkin niille, jotka eivät siihen tarpeeksi perehdy. Itse yritin saada veriarvoja paremmaksi siirtymällä kasvispitoisempaan ruokavalioon, mutta lopputulemana on lähes kymmenen kilon painonnousu vuoden sisällä ja maksa-arvot sen myötä vain nousseet. Elimistöni ei kestä suuria määriä hiilareita ja niitä on pakko syödä, jos jättää eläinperäiset tuotteet vähiin. Millään sipsi-kalja osastolla en ole ollut vaan kalorinsaantini on pudonnut, mutta todennäköisesti elimistöön on kertynyt hurjat määrät nestettä ja aionkin nyt siirtyä pikkuhiljaa ketolle syömään vähärasvaista lihaa, pehmeitä rasvja ja vähähiilihydraattisia kasviksia saadakseni itseni edes siihen kuntoon jossa olin aiemmin. Minulla on kyllä lääkityskin, joka nostaa maksa-arvoja ja mahdollisesti lihottaa, mutta jotain muutosta tässä vaan on tehtävä ja aikaisemminkin olen saanut panoa alas vain hiilareja tiukasti rajoittamalla.

Jos haluaa siirtyä kasvisruokavalioon ja se tuntuu näin vaikealta ja riskialttiilta, niin kannattaa käydä ravitsemusterapeutilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä jo vuosia, eli en yhtään. 

Vierailija
44/44 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisen pitäisi syödä punaista lihaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän