Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhempi ihminen olla jäänyt 15- vuotiaan tasolle.

Vierailija
25.03.2026 |

Puheet jä käytös on kuin ujon ja aran lukiotytön. Puhuu ihan outoja. Ikää tällä naisella on kuitenkin kohta 60. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa näitä vajakkipoikia on pilvin pimein. 25 prossaa pojista syö lääkkeitä.

Vierailija
22/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trump. MOT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun olemaan töissä hirveänä asiallinen ja keskittyvä ammattilainen. Kun tulen kotiin niin viljelen pissa- ja kakkavitsejä. Olen kuin kakara.

Vierailija
24/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpilla ikää kohta 80 ja viisivuotiaan jutut ja kärsivällisyys.

Vierailija
25/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin aiheuttama taantuminen

Vierailija
26/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne puheet on? Eikö 15-vuotias voi olla aika pikkuvanha ja fiksukin, joten miksei lähes kuusikymppisen jutut voisi olla samantyyppiset. Itsekin tuon ikäinen ja töissä alkoi yhtäkkiä tänään naurattaa katsomiemme nimilistojen nimet, vaikkeivat mitään erikoisia olleet (tyyliin Anna Vyö, hihihi). Meillä irtisanomiset tulossa niin kaikenlaista hysteriaa ilmenee.

Vierailija
27/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kuullut eriasteisista kehitysvammoista? Voi olla muitakin syitä, neurokirjoa tai tunne-elämän traumoja.

Vierailija
28/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista naisista lopettaa henkisen kehityksen tuossa iässä.

Osaavat vain peitellä sitä simuloimalla aikuista.

Ja miehet ovat iänmukaisesti kypsyneitä, oikeastiko olet tätä mieltä?

Keskenkasvuisia löytyy molemmissa sukupuolissa. Lapsellista polarisoida koskemaan vain toista sp.

Vierailija
29/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen jollain tavalla vielä 16v tasolla ja ihan AMK käynyt viiskymppinen olen.

Tietynlainen leikkimielisyys pitää säilyttää aina, ei tämä elämä niin vakavaa ole vaikka kaikkea sattuu ja tapahtuu.

Vierailija
30/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloituksen teksti on hämäävä, mutta kysymys otsikossa on ihan aiheellinen ja hyvä kysymys ja vastaus siihen on kyllä. Ettekö te ikinä lue omia juttujanne mitä te kirjoittelette täälläkin? tai katso yleistä keskustelua netissä ja ihmisiä ketkä huutavat kilpaa? Kun tässä yhteiskunnassa oikeasti kasvaa henkisesti aikuiseksi, sen huomaa aika nopeaa, että kukaan muu ei ole tehnyt sitä. Ei kukaan ! ! ! Se lapsi tosin aina kuvittelee olevansa kypsä ja aikuinen itse. Mä olen monesti miettinyt tätä palstaakin, että kuka täällä oikein viihtyy? Eikö kukaan muu näe sitä, että tämä on ihan keskenkasvuisten avohoito potilaiden palsta ja täälläkin on vain vanhempaa ikäluokkaa istuskelemassa. Jos on terve ihminen ja kypsä, täällä palstallakin pitäisi tulla fyysisesti huono olo ihan pelkästään tuosta etusivusta. Mutta kellekkään ei näytä tulevan. Eli mitä se kertoo?

Vierailija
31/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini, lähes 70v, on mielestäni kypsyydeltään noin 16-vuotiaan tasolla. Siis vastaavaa mustavalkoisuutta ja kyvyttömyyttä nähdä asioita muuten kuin oman itsen kannalta tai suoraan omaan kokemuksen peilaten. Itsereflektio ei häneltä onnistu. Kaikki (ihan tavallinenkin) mitä hän ei ole kokenut, on ihan höpöä. On ollut kuitenkin ihan kykenevä huolehtimaan perheestään ja taloudesta, ei siis ole tyhmä, on vain kypsymätön. Tosin nykyään olen alkanut ajatella, että on ehkä neurokirjolla. 

Niin ja on raskain omille lapsilleen, ei minulle.

Vierailija
32/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on jäänyt uhmaikäisen lapsen tasolle, niin ehkä myös 15v tasollekin. Mutta miten sen havaitsee, kun tosiaan moni on lapsen tasolla? 15v tasolla oleva voi vaikuttaa aikuiselta näihin verrattuna.

Vierailija
33/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini, lähes 70v, on mielestäni kypsyydeltään noin 16-vuotiaan tasolla. Siis vastaavaa mustavalkoisuutta ja kyvyttömyyttä nähdä asioita muuten kuin oman itsen kannalta tai suoraan omaan kokemuksen peilaten. Itsereflektio ei häneltä onnistu. Kaikki (ihan tavallinenkin) mitä hän ei ole kokenut, on ihan höpöä. On ollut kuitenkin ihan kykenevä huolehtimaan perheestään ja taloudesta, ei siis ole tyhmä, on vain kypsymätön. Tosin nykyään olen alkanut ajatella, että on ehkä neurokirjolla. 

Kuulostaa narsistilta,  narsisti taas on uhmaikäisen tasolla henkiseltä kehitykseltään. Ja ilmenee niin kuin kerroit.

Vierailija
34/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista naisista lopettaa henkisen kehityksen tuossa iässä.

Osaavat vain peitellä sitä simuloimalla aikuista.

Tämä!!!1!1!1!1

Vierailija
35/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsistilta,  narsisti taas on uhmaikäisen tasolla henkiseltä kehitykseltään. Ja ilmenee niin kuin kerroit.

Anoppini on hyväntahtoinen, ihan oikeasti on, eli en osaa ajatella häntä narsistina. Mutta ei vaan kykene näkemään asioita muuten kuin omasta hyvin suppeasta ja äärikäytännöllisestä vinkkelistään. Hyväntahtoisuuskaan ei aina osu maaliin, kun ei malta tai osaa kuunnella muita.

Vierailija
36/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka taaperon tasolla.

Vierailija
37/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu outoja, esimerkiksi?

Vierailija
38/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aloituksen teksti on hämäävä, mutta kysymys otsikossa on ihan aiheellinen ja hyvä kysymys ja vastaus siihen on kyllä. Ettekö te ikinä lue omia juttujanne mitä te kirjoittelette täälläkin? tai katso yleistä keskustelua netissä ja ihmisiä ketkä huutavat kilpaa? Kun tässä yhteiskunnassa oikeasti kasvaa henkisesti aikuiseksi, sen huomaa aika nopeaa, että kukaan muu ei ole tehnyt sitä. Ei kukaan ! ! ! Se lapsi tosin aina kuvittelee olevansa kypsä ja aikuinen itse. Mä olen monesti miettinyt tätä palstaakin, että kuka täällä oikein viihtyy? Eikö kukaan muu näe sitä, että tämä on ihan keskenkasvuisten avohoito potilaiden palsta ja täälläkin on vain vanhempaa ikäluokkaa istuskelemassa. Jos on terve ihminen ja kypsä, täällä palstallakin pitäisi tulla fyysisesti huono olo ihan pelkästään tuosta etusivusta. Mutta kellekkään ei näytä tulevan. Eli mitä se kertoo?

Onhan tästä puhuttu täällä useinkin, eli mt-potilaat tiedetään ja tunnetaan täällä. Suuruusharhaa sinulta luulla olevasi ainoa, "eikö kukaan muu näe", todellakin näkee.

On myös paljon hyviä, asiallisia ja hauskoja juttuja. Itse koetan olla lukematta ikäviä juttuja, tai koitan ainakin jonkun fiksun kommentin laittaa. Jos tulee paha olo, tekee jotain muuta.

Entä sinulle, vieläkö olet palstalla? Vaikka tulee paha olo, mitä se kertoo?

Vierailija
39/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jösses

🐖

Vierailija
40/47 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: