Paljonko jätät tippiä jos joudut itse maksamaan laskun. Ärsyttää jättää naisena yhtään mitään. Jättääkö joku?
Kommentit (22)
Ei kai kukaan nainen jätä tippiä??
Miksi ihmeessä nainen korostaisi, että "naisena".
Lounaalla en jätä, mutta muulloin kyllä.
N57
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nainen korostaisi, että "naisena".
Naiset ei jätä tippiä
Pertti se taas kuvittelee olevansa nainen. Mees ottamaan lääkkeesi ja palaa realiteetteihin.
En jättäisi tippiä, eikä muidenkaan kuuluisi Suomessa jättää oli sukupuoli mikä hyvänsä.
EN jätä ikinä Suomessa tippiä ja toivon todellakin ettei Suomessa siirrytä tippikulttuuriin.Täällä maksetaan työehtosopimuksen mukaiset palkat ja tipeillä siirretään palkkojen maksuja asiakkaille, tuetaan harmaata taloutta ja veronkiertoa.
Terveisin maailmalla paljon reissannut
Jätän Suomessa erittäin harvoin tippiä. Vain, jos palvelu on ollut erityisen hyvää annan 10% laskun loppusummasta.
En jätä tippiä, en naisena enkä miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nainen jätä tippiä??
Eikös nainen saa samaa palvelua kuin mies?
En jätä tippiä Suomessa. Ei ole normikäytäntö.
Eihän naiset voi tuollaista kirjoitta.
En ikinä jätä tippiä, ellei sitten kyseessä ole aivan erinomainen palvelu. Harvemmin on.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä jätä tippiä, ellei sitten kyseessä ole aivan erinomainen palvelu. Harvemmin on.
Millainen palvelu sinusta olisi aivan erinomaista?
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessakin olisi tarjoilijalla peruspalkka mutta olisivat itse vastuussa lopullisesta summasta niin kyllä palvelu paranisi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen?
Tippi ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Meillä työnantajat maksavat työntekijöille palkkaa. Hintataso täällä on varsin korkea, ja tippi nostaisi sen kohtuuttomaksi.
TippikuIttuurin maissa palkan ajatellaan koostuvan tipeistä, ja ravintolassa syöminen on edullista. Tippaamiselle on siis hyvä peruste, eikä se nostaa hintoja edes korkeiksi.
Olen miettinyt, että nykyisten tippipuheiden on tarkoitus laskea ravintola-alan palkkoja ja tehdä tipeistä osa normaalia palkkaa.
Olisit Pena uskottavampi jos lopettaisit tuon naisena jutun.