Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin surullista, kun jotkut ostavat merkkilaukkuja ja muuta turhaa kallista

Vierailija
25.03.2026 |

Ja luulevat, että se on hienoa.

Millainen elämä on tuollaisten valintojen takana?

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa itkisit itsesi varmaankin kuiviin, kun näkisit mun laukku kokoelman... 🥺 

itkisin sen takia, että miten turhaan olet tuhlannut rahojasi joutavaan!

Ne kaikki "hienot" aukut tehdään hikipajoissa, ja sitten Italiassa lisätään pikku lappu "made in Italy"

ja silloin niistä saa pyytää mitä tahtoo.

Just näin yhen laukkutehtaan pomon keromassa asiasta.

Tehdas oli jossain ihme maassa, en muista nimeä.

Mutta 85pros tehtiin hikipajassa, sitten ... https://www.youtube.com/shorts/Ga0CRvBx1IA

https://www.youtube.com/shorts/mACjYi0RvDw

https://www.youtube.com/shorts/aTa8ZMPSDXk

harmi kun en löytänyt sen tyypin kertomaa

Vierailija
42/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie tuhkatkin pesästä.

Rasittavaa. Aina ei todellakaan ole kyse kateudesta. Meitä on paljon jotka voisimme ostaa merkkilaukkuja, huom monikossa, mutta emme osta. Emme ainakaan sen takia että näyttäisimme "statustamme" muille.

Sinun vaikea ymmärtää, että joku niistä pitää.

Ihan samalla lailla kuin kaikki pitää sisustuksessa yhtä aikaa kiiltävänvalkoisesta keittiöstä, valkoharmaasta värimaailmasta ja muodin muuttuessa se oma maku muuttuu suitsait ja taas tehdään kuten trendikästä on. Ei siinä mitään että tekee valintoja sen mukaan mistä itse pitää mutta jos motiivi on yrittää korottaa statustaan vaikka varallisuus ei siihen edes riitä ei se mielestäni ole järkevää. Muutenkin surullista jos oma arvo ja itsetunto on sidottu merkkituotteisiin.

Kaikilla ei tietenkään niin ole mutta onhan näitä.

Olen eri, mutta tuohan on vain sinun omaa luulotteluasi, että joku ostaisi laukun korottaakseen statustaan. Hän voi hyvin ostaa sen siksi, että se on hänen mielestään hieno. Et liioin tiedä kenenkään varallisuudesta mitään. Et varsinkaan toisesta kadun kulkijasta etkä välttämättä tuttavistakaan. Minunkin arvoasuntoani luullaan aina mieheni omaisuudeksi, koska hän on suurituloinen ja itse olen lähes tuloton nykyään, mutta tosiasiassa olen omistanut kyseisen asunnon yli 40 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasittavaa. Aina ei todellakaan ole kyse kateudesta. Meitä on paljon jotka voisimme ostaa merkkilaukkuja, huom monikossa, mutta emme osta. Emme ainakaan sen takia että näyttäisimme "statustamme" muille.

Ei ole. Älä nyt sinäkin sekoita asioita keskenään. On ihan eri asia (ja oikein) ostaa jotain mistä aidosti tykkää kuin vähillä rahoillaan ostaa sen takia että haluaa näyttää joltain muiden silmissä. Ymmärrätkö eron?

Mistä ihmeestä sinä tiedät miksi kukakin niitä laukkuja ostaa?

Ohis

Voi hyvänen aika. Onhan niitä jotka ostavat "ollakseen jotain". Tunnenkin sellaisia. Se ei sinänsä ulkopuolisille kuulu mutta heidän itsensä takia olisi mukava jos sellaista tarvetta ei olisi. En usko että ne laukut ym aidosti täyttää mitään tyhjiötä jos omanarvontunto on niiden varassa. Mikä siinä hiertää että toteaa sellaisia ihmisiä olevan olemassa? Enhän väitä että kaikki olisivat.

Vierailija
44/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel nyt vaan on kestävämpi ja kauniimpi kuin hm halpis muovilaukku.

Vierailija
45/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista, kun jotkut näkevät vaivaa muiden ihmisten asioista, vaikka se ei ole mitenkään itseltä pois.

Vierailija
46/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei-merkkilaukku olisi automaattisesti muovia? Onhan niitä nahkaisia laadukkaita olemassa vaikka eivät mitään suurta merkkiä edustakaan.

Vierailija
47/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset laittaa rahansa viinaan ja tupakkaan ja joku toinen ehkä laukkuun. 

Vierailija
48/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan merkkilaukun koska se kestää hajoamatta vuosia. Halpislaukut hajoaa heti. Sama vaatteissa. Merkkivaatteet kestää aikaa ja pesuja muuttamatta muotoaan.

heh heehhh mulla on 6-8 vuotta vanha halpislaukku, maksoi 24euroa, nahkaa. 

Ihan on ok kunnossa vielä.

Ne rumat vauvanpaskanruskeat kirjainlaukut on jotenkin säälittäviä ja noloja!

Ehkä aidon Birkinin voisin ostaa!

Vierailija
49/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla lailla kuin kaikki pitää sisustuksessa yhtä aikaa kiiltävänvalkoisesta keittiöstä, valkoharmaasta värimaailmasta ja muodin muuttuessa se oma maku muuttuu suitsait ja taas tehdään kuten trendikästä on. Ei siinä mitään että tekee valintoja sen mukaan mistä itse pitää mutta jos motiivi on yrittää korottaa statustaan vaikka varallisuus ei siihen edes riitä ei se mielestäni ole järkevää. Muutenkin surullista jos oma arvo ja itsetunto on sidottu merkkituotteisiin.

Kaikilla ei tietenkään niin ole mutta onhan näitä.

Olen eri, mutta tuohan on vain sinun omaa luulotteluasi, että joku ostaisi laukun korottaakseen statustaan. Hän voi hyvin ostaa sen siksi, että se on hänen mielestään hieno. Et liioin tiedä kenenkään varallisuudesta mitään. Et varsinkaan toisesta kadun kulkijasta etkä välttämättä tuttavistakaan. Minunkin arvoasuntoani luullaan aina mieheni omaisuudeksi, koska hän on suurituloinen ja itse olen lähes tuloton nykyään, mutta tosiasiassa olen omistanut kyseisen asunnon yli 40 vuotta. 

Anteeks nyt vaan mut ei ole pelkkää luulottelua. Lähipiirissäkin on tommosia. Eri

Vierailija
50/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on syntymäpäivälahjaksi saatu laukku, joka on maksanut yli 1600€. En vain osaa käyttää sitä, se pistää silmään muuhun olemukseeni verrattuna. 

Myy pois?

Vierailija
51/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuten tuolla jo sanoin , ne vauvanpaskanruskeat kirjainlaukut on noloja!

Vierailija
52/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista, kun jotkut näkevät vaivaa muiden ihmisten asioista, vaikka se ei ole mitenkään itseltä pois.

No tää keskustelu koskee merkkilaukkuja ja niistä sit puhutaan. Ehkei samat kommentoijat muuten mieti asiaa lainkaan.

Vierailija
53/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ne on tosi rumia.

Vierailija
54/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa itkisit itsesi varmaankin kuiviin, kun näkisit mun laukku kokoelman... 🥺 

itkisin sen takia, että miten turhaan olet tuhlannut rahojasi joutavaan!

Ne kaikki "hienot" aukut tehdään hikipajoissa, ja sitten Italiassa lisätään pikku lappu "made in Italy"

ja silloin niistä saa pyytää mitä tahtoo.

Just näin yhen laukkutehtaan pomon keromassa asiasta.

Tehdas oli jossain ihme maassa, en muista nimeä.

Mutta 85pros tehtiin hikipajassa, sitten ... https://www.youtube.com/shorts/Ga0CRvBx1IA

https://www.youtube.com/shorts/mACjYi0RvDw

https://www.youtube.com/shorts/aTa8ZMPSDXk

harmi kun en löytänyt sen tyypin kertomaa

En katsonut linkkejä, mutta kyllähän aidot merkkilaukut ovat hyvin laadukkaasti tehtyjä ja paksua nahkaa. Ainakin kaikki mitä itselleni olen ostanut ovat sellaisia. Valitettavasti lähes kaikki mitä kaupoissa nykyään myydään on heikkolaatuista tavaraa.

55/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kalliimpia laukkuja, koska ne ovat paremman laatuisia eivätkä mene muodista. Kestävät äidiltä tyttärelle. Ostin ekan LV:n noin 25 vuotta sitten ja se on edelleen kuin uusi. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
56/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari laadukasta nahkalaukkua, jotka ovat olleet kalliita ostettaessa, mutta ei niissä mitään merkkiä näy. Et siis osaa paheksua minua, vaikka näkisit, koska minun laukussani ei ole logoa, jonka tunnistaisit. Nämä laukut on ostettu, että olisi loppuelämän siistit ja kunnolliset laukut tilanteen niin vaatiessa.

57/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään tähän vielä, että minulle tärkeitä arvoja on käsityö ja ekologisuus. En ikinä ostaisi kiinalaista tekonahkalaukkua. Vihaan pikamuotia.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
58/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan nykyään vaan Longchampin kasseja eri kokoisina ja värisinä. Todella käytännöllinen ja ihanan kevyt. 

Vierailija
59/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun maku ei ole se mitä kaikkien muidenkin pitää noudattaa. Antaa jokaisen ostaa ja pukeutua miten haluaa, makuja on monia. Merkkilaukkujakin on lukuisia monenlaisia.

60/152 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomista se, kun Lidlissä jotkut kantaa Korsin tai Marimekon laukkuja niin. että logot näkyy. Vaatteet on heillä Prisman tasoisia. Mitä ihmettä näiden muikkelien päässä liikkuu, tyhjää täynnä.

No mulla on lähes pelkkiä LV:n laukkkuja joten jos olen tulossa puutarhapalstalta kumisaappaat likaisena ja menen kaupan kautta kotiin, niin kyllä mulla on ne kuravaatteet ja LV kädessä. Sori siitä! 😀

Mulle ne tosiaan on vain laukkuja eikä mitään hienostelua. Ei mulle ole mitään ongelmaa mennä kauppaan verkkareissa ilman meikkiä. 

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän