Toivo sukari puhuu temuttajille.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/toivo-sukari-tarayttaa-suorat-sanat…
Lopettakaa temutus tai tulee isot tullit.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Temu mainos, nyt muistin tehdä tilauksen taas.
Kiitos Sukari.🤣
Itse teen noin kolme tilausta viikossa. Kun on löytänyt Temusta hyvän tuotteen, tilaa kyseistä tuotetta sieltä aina. Tietysti, jos tulee tullit, joutuu tilaamaan suuren määrän varastoon.
Aion tehdä samoin!
Teemu vain teki hinnoittelun julmasti läpinäkyväksi mistä yrittäjät eivät tykkää katteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin aloituksen:
"Lopettakaa temutus tai tulee isot kullit"
😂😅😅
Hekoheko, niin varmaan joo luit.
Valitettavasti luin. Mulla on joku häiriö, että luen usein väärin ensin 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jotkut kansanriistäjät hakevat sieltä krääsää ja ottavat välistä ja vttuilevat vielä kansalle, kuten tokmanni.
Ja Minimani, Cittari, Prisma, Jula, Kärkkäinen, Puuilo, Power, Gigantti, Rusta, Lidl, Kesko, Äääss-ketju, Keskinen jne. ihan vaan muutamia mainitakseni...LOPETTAKAA HURSKASTELU! Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, niin tekee ketjut ja niin tekee yksityinen ihminen...valtiovalta tekee kaikkensa estääkseen sen. Tästä syntyy taas enemmän sottaa ku mitään muuta, sanokaa mun sanoneeni...Väitteiden mukaan tullia 3€/paketti, jumalauta, työn kustannus nousee yli "tuoton" ja kovempi tulli olisi taas suhteetonta ja kaikkien maailman kauppasopimusten vastaista...tulli tulee olemaan jumissa ja pitkään joka taas estää muiden tuotteiden maahan pääsyn...siinähän taas ihmetellään ku varaosat ym. tarvikkeet loppuu kauppojen ja huoltoliikkeiden hyllyistä ku pitää tutkia kaiken maailman pikku paketteja. Jää autot ja fillarit korjaamatta, ei tulostella kotona kaavakkeita ku ei oo muste kassuja...funtsikaa itte!
Mä kyllä ajattelen että on järkevämpi että jokainen tilaa sen yhden tarvitsemansa härpäkkeen suoraan kiinasta, kuin että kauppa roudaa niitä tänne kontillisen tietämättä ostajia ja sitten se tuote ei kuitenkaan vastaa kenenkään tarvetta eikä muita toiveita ja maksaa kymmenkertaiseti kiinasta tilattuun verrattuna.
Lisäksi niitä kauppojen rahtaamia härpäkkeitä jää yleensä paljon myymättä. Näkee Tokmanneissa ja Prismoissa ym.
Tämä on tosi hyvä pointti. Temutus voi olla kestävän kehityksen arvojen mukaista.
NII JA FUNTSIKAA; luonto kiittää ku me tilaillaan sohvan pohjalta, eikä ajella autolla sinne tänne jonkun pikku tuotteen takia...Meillä on maailman kovimmat ilmasto tavoitteet TEMUTTAMINEN SÄÄSTÄÄ ILMASTOA! Nyt tilaamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukari on aivan oikeassa.
Suomalaisten omaan pesään kuseminen on käsittämätöntä. Suosittaisin 500,- tullimaksua Kiinan krääsälle.
Määrittele krääsä...? Mee halpahalleihin, cittareihin, prismoihin etc. rääkymään asiaasi. Minä olen tilannut ko. Temu alustan kautta ja oon tehnyt mielestäni oikein hyviä kauppoja...Muistakaa että Temu ei valmista tuotteita vaan on tilaus alusta, ihan niin kuin vaikka Hobby Hall etc. Miksette niistä soita suutanne? Samaa asiaa edustaa myös omalla tavallaan Cittarit, Prismat, Kärkkäiset, puuilot etc. Lista on pitkä mutta idiootit on tarttunut vain yhteen nimeen...
kun tilaat suoraan temusta, sen laatua tai turvallisuutta ei valvo kukaan. Cittari joutuu valvomaan myymiensä tavaroiden laatua.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan kun jakoavain maksaa suomessa 25 euroa niin temusta saa 3 eurolla. Olen tilannut temusta monenlaista työkalua ja säästänyt 1000 euroa.
ja täsmälleen yhtä laadukas jakoavain? Stanleytä saa suomesta reilulla kympillä, itse toki ostan bachon, koska en halua halpaa mutterisorvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten omaan pesään kuseminen on käsittämätöntä. Suosittaisin 500,- tullimaksua Kiinan krääsälle.
Määrittele krääsä...? Mee halpahalleihin, cittareihin, prismoihin etc. rääkymään asiaasi. Minä olen tilannut ko. Temu alustan kautta ja oon tehnyt mielestäni oikein hyviä kauppoja...Muistakaa että Temu ei valmista tuotteita vaan on tilaus alusta, ihan niin kuin vaikka Hobby Hall etc. Miksette niistä soita suutanne? Samaa asiaa edustaa myös omalla tavallaan Cittarit, Prismat, Kärkkäiset, puuilot etc. Lista on pitkä mutta idiootit on tarttunut vain yhteen nimeen...
kun tilaat suoraan temusta, sen laatua tai turvallisuutta ei valvo kukaan. Cittari joutuu valvomaan myymiensä tavaroiden laatua.
Ei joudu. Ehkä joskus vahingossa yksi tai kaksi satunnaistarkastusta satunnaisille tuotteille. Ja Toivo on pelle; Älkää tilatko halvalla vaan ostakaa multa kalliilla. No ihan varmasti 😂
Vierailija kirjoitti:
ByPias myi viiden euron kiinalaishuiveja on 60 egellä. tosin Taisivat olla astetta hienompia kiinalaishuiveja, kun olivat kiertäneet ensin Italian kautta, jossa niihin oli läimästy madein Italy lätkä mutta yksi kaikki Kiinasta lähtöisin.
Onhan Temutavara kelvannut Keskisellekin.
Kyllä Sukari aivan asiaa puhuu. Kuitenkin mies, joka on erittäin menestynyt liikemies jo vuosikymmenien ajan ja millä mittapuulla mitattuna tahansa. Annan huomattavasti enemmän painoarvoa hänen sanoilleen kuin näiden vaahtosuisten "temuttajien", jotka koettavat perustella huonoa makuaan, sivistymättömyyttään, ja pakonomaista romun keräämisen tarvettaan.
Tuo Askon pelastaminen (Sotkasta ei niin väliä, paitsi toki ihmisien työpaikkojen puolesta) on kulttuuriteko. Päinvastoin kun "temuttaminen".
Monet ulkomailta laatutavaraa (esim. Yhdysvalloista tai vaikkapa Japanista) tilaavat ovat joutuneet kärsimään kovista tulleista ja alveista aina. Joten tuolla temusta tilatulle sonnalle pitäisi tosiaan lätkäistä kymmenkertaiset tullit kovien uhkasakkojen uhalla. Eli jos saat temun tai vastaavan puljun paketin jostain syystä ohi tullin, niin siitä käryttyä pitäisi tuomita salakuljetuksesta.
Nyt vain toivotaan, että Sukarin suunnitelmissa olisi tehdä Askosta Artekin kaltainen lippulaiva. Tai jos ei kokonaan, niin perustaa kaksi erillistä mallistoa. "Koko kansan Asko" ja sitten esim. Asko Premium Line, joka koostuisi vain arvokkaammasta laatutavarasta. Koska täällä sitä ei osattaisi tietenkään arvostaa tarpeeksi, niin hyvät toimituskanavat Yhdysvaltoihin, Japaniin, sekä Suomea sivistyneempiin Euroopan maihin. Eli toisin sanoen sellaisiin missä kulttuurihistoriaa osataan arvostaa (esimerkkinä Japani, jossa suorastaan jumaloidaan Artekia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joudu. Ehkä joskus vahingossa yksi tai kaksi satunnaistarkastusta satunnaisille tuotteille. Ja Toivo on pelle; Älkää tilatko halvalla vaan ostakaa multa kalliilla. No ihan varmasti 😂
niin, toki voi miettiä että onko pellempää kuitenkin ajaa eurooppalainen tuotanto alas ja antaa rahansa kommunistiselle kiinalle. Joka tukee näitä temuja isolla rahalla, että saisi länsimaisen tuotannon ajettua alas.
Just eilen laitoin tilauksen Temuun sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jotkut kansanriistäjät hakevat sieltä krääsää ja ottavat välistä ja vttuilevat vielä kansalle, kuten tokmanni.
Ja Minimani, Cittari, Prisma, Jula, Kärkkäinen, Puuilo, Power, Gigantti, Rusta, Lidl, Kesko, Äääss-ketju, Keskinen jne. ihan vaan muutamia mainitakseni...LOPETTAKAA HURSKASTELU! Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, niin tekee ketjut ja niin tekee yksityinen ihminen...valtiovalta tekee kaikkensa estääkseen sen. Tästä syntyy taas enemmän sottaa ku mitään muuta, sanokaa mun sanoneeni...Väitteiden mukaan tullia 3€/paketti, jumalauta, työn kustannus nousee yli "tuoton" ja kovempi tulli olisi taas suhteetonta ja kaikkien maailman kauppasopimusten vastaista...tulli tulee olemaan jumissa ja pitkään joka taas estää muiden tuotteiden maahan pääsyn...siinähän taas ihmetellään ku varaosat ym. tarvikkeet loppuu kauppojen ja huoltoliikkeiden hyllyistä ku pitää tutkia kaiken maailman pikku paketteja. Jää autot ja fillarit korjaamatta, ei tulostella kotona kaavakkeita ku ei oo muste kassuja...funtsikaa itte!
Aivan. Saman olen huomannut myös. Tutkin nykyään kaikki ostamani tuotteiden valmistus maat ja Kiina, Kiina, Kiina, Macao, Intia, Taiwan, Bangladesh ym, ym, hikipaja kamaa todellakin myyvät. Kauppiailta veetuttaa, kun eivät saa revittyä jättivoittoja näistä. Kauppiaat ovat tekopyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Saman olen huomannut myös. Tutkin nykyään kaikki ostamani tuotteiden valmistus maat ja Kiina, Kiina, Kiina, Macao, Intia, Taiwan, Bangladesh ym, ym, hikipaja kamaa todellakin myyvät. Kauppiailta veetuttaa, kun eivät saa revittyä jättivoittoja näistä. Kauppiaat ovat tekopyhiä.
Kun pikkaisen suunnittelee, voi hyvin löytää muutakin. tytär etsi aikansa, talvikengät Itävaltalaiset, ei vinkuintiasta. Omat työkenkäni suomalaiset.
Itse etsin pitkään tietynlaista paistinpannua, itselleni ja tyttärille, Joo, kiina kiina kiina, mutta lopulta löysin käsintehtyjä englannista. eivät toki halpoja, mutta sama sille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Sukari aivan asiaa puhuu. Kuitenkin mies, joka on erittäin menestynyt liikemies jo vuosikymmenien ajan ja millä mittapuulla mitattuna tahansa. Annan huomattavasti enemmän painoarvoa hänen sanoilleen kuin näiden vaahtosuisten "temuttajien", jotka koettavat perustella huonoa makuaan, sivistymättömyyttään, ja pakonomaista romun keräämisen tarvettaan.
Tuo Askon pelastaminen (Sotkasta ei niin väliä, paitsi toki ihmisien työpaikkojen puolesta) on kulttuuriteko. Päinvastoin kun "temuttaminen".
Monet ulkomailta laatutavaraa (esim. Yhdysvalloista tai vaikkapa Japanista) tilaavat ovat joutuneet kärsimään kovista tulleista ja alveista aina. Joten tuolla temusta tilatulle sonnalle pitäisi tosiaan lätkäistä kymmenkertaiset tullit kovien uhkasakkojen uhalla. Eli jos saat temun tai vastaavan puljun paketin jostain syystä ohi tullin, niin siitä käryttyä pitäisi tuomita salakuljetuksesta.
Nyt vain toivotaan, että Sukarin suunnitelmissa olisi tehdä Askosta Artekin kaltainen lippulaiva. Tai jos ei kokonaan, niin perustaa kaksi erillistä mallistoa. "Koko kansan Asko" ja sitten esim. Asko Premium Line, joka koostuisi vain arvokkaammasta laatutavarasta. Koska täällä sitä ei osattaisi tietenkään arvostaa tarpeeksi, niin hyvät toimituskanavat Yhdysvaltoihin, Japaniin, sekä Suomea sivistyneempiin Euroopan maihin. Eli toisin sanoen sellaisiin missä kulttuurihistoriaa osataan arvostaa (esimerkkinä Japani, jossa suorastaan jumaloidaan Artekia).
Lässynlässynlää. Kirjoituksestasi oikein huokuu, kuinka paljon parempana ihmisenä pidät itseäsi kuin meitä muita.
En minä ainakaan tilaa Temusta mitään "sontaa", miksi ihmeessä? Verhoja, mattoja, seinäkello, tauluja ym. sisustustavaraa mitä todellakin tarvitsen, sillä haluan kotini näyttävän kodilta. Yhdessäkään tuotteessa ei ole ollut mitään vikaa. Ihan samoja olisin voinut ostaa vaikka Prismasta, kolminkertaisella hinnalla tosin.
Ja ei, en ole koskaan ihaillut Artekin tuotteita. Saattaa johtua siitä, että mun mies on puuseppä ja tekee kauniimpia huonekaluja. Ainoa mikä Artekissa maksaa, on nimi.
Joten siitä vaan Sukari myymään Japaniin mitä haluaa. Samalla mä tilaan Kiinasta mitä itse haluan. Miten tämä voi olla jollekin ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temun haukkujat ovat kuin niitä esi-ihmisiä, jotka kauhistelivat toisia, jotka alkoivat kypsentää lihaa tulella eivätkä enää syöneet sitä raakana. Jotkut eivät yksinkertaisesti pääse evoluutiossa eteenpäin, yksinkertaisuuttaan nimenomaan.
Täsmälleen. Lisäksi ovat kuin lapsia, jotka ovat juuri oppineet uuden sanan 'krääsä' ja hokevat sitten sitä uutta sanaa 'krääsä'. Temussa on kaikenlaista tavaraa, sekä krääsää että parempaa. Esim. Samsung myy siellä puhelinlatureita+muuta.
Matkustelu on paljon isompi ongelma. Suomalaiset matkustelevat eniten maailmassa. Rahaa valuu ulkomaille joka vuosi useita miljardeja, ja lisäksi alkoholin matkustajatuonti on kasvanut. Valtio menettää verotuloja paljon enemmän matkustelun ja viinanrallin takia.
oletko varma että ne on aitoja samsungin latureita, vaiko kiinalaisia kopioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pikkaisen suunnittelee, voi hyvin löytää muutakin. tytär etsi aikansa, talvikengät Itävaltalaiset, ei vinkuintiasta. Omat työkenkäni suomalaiset.
Itse etsin pitkään tietynlaista paistinpannua, itselleni ja tyttärille, Joo, kiina kiina kiina, mutta lopulta löysin käsintehtyjä englannista. eivät toki halpoja, mutta sama sille.
Erittäin hyvä kommentti. Täysin tuota Kiina-vinkuintia-kuraa ei pysty nykyään välttämään, mutta varsin pitkälle halutessaan kyllä.
Jokaisen kuluttajan kannattaisi myös hetken miettiä, että jos sillä hetkellä ei satu olemaan varaa laatutavaraan, niin mikä pakko sitä on välittömästi yrittää korvata sieluttomalla rihkamalla? Eikö tosiaan ilman tulisi toimeen? Ai niin, mutta mehän olemme metsäläiskansa, jolla on pakonomainen tarve hamstrata ympärillemme romua, nyt kun sitä saa niin paljon kuin ennättää tilaamaan. Sääli. Tulemme aina pysymään Pohjolan junttilana ja Skandinavian "ryssinä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässynlässynlää. Kirjoituksestasi oikein huokuu, kuinka paljon parempana ihmisenä pidät itseäsi kuin meitä muita.
En minä ainakaan tilaa Temusta mitään "sontaa", miksi ihmeessä? Verhoja, mattoja, seinäkello, tauluja ym. sisustustavaraa mitä todellakin tarvitsen, sillä haluan kotini näyttävän kodilta. Yhdessäkään tuotteessa ei ole ollut mitään vikaa. Ihan samoja olisin voinut ostaa vaikka Prismasta, kolminkertaisella hinnalla tosin.
Ja ei, en ole koskaan ihaillut Artekin tuotteita. Saattaa johtua siitä, että mun mies on puuseppä ja tekee kauniimpia huonekaluja. Ainoa mikä Artekissa maksaa, on nimi.
Joten siitä vaan Sukari myymään Japaniin mitä haluaa. Samalla mä tilaan Kiinasta mitä itse haluan. Miten tämä voi olla jollekin ongelma?
Voin kyllä ihan kuvitella kotisi olevan varsinainen Suomi-koti, jos taulusikin hankit temusta. On varmaan todella korkeatasoista taidetta se?
No tuosta mainitsemastasi huonekalujen kauneudesta voidaan toki olla montaa mieltä. Mutta uskon sinua kyllä siinä, että varmasti pidät miehesi tekemiä kalusteita kauniimpina kuin esim. Artekin valmistamia tai heidän myymiään. Sen kertoo jo tuo lause, jossa kerrot ostavasi verhoja, mattoja, seinäkelloja, tauluja ym. Temun kaltaisista paikoista. Joten et varmasti ole Artekin asiakaskuntaa. :D Haha!
Syytön minä siihen olen, että suomalaisissa kaupoissa ei ole sellaista, mitä haluaisin ostaa. Tai jos onkin, niin huomattavasti kalliimmalla hinnalla. Just googletin yhtä baarikaappia. Täsmälleen sama kaappi suomalaisessa putiikissa lähes 500 € ja hollantilaisessa alle 200 €. Kunhan saan yhden huoneen remontin valmiiksi, tilaan sellaisen, mutta en todellakaan tuosta suomalaisesta putiikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä tiedät että täsmälleen samoja? oletko ostanut molempia ja tutkinut (siis materiaalit yms), kuvat ei kerro mitään, Temuhan monesti kähveltää kuvat muualta.
Niin, eiks Maskun valikoimassa oo erilaisia "rätti" tuotteita etc. Elikäs Sukari hurskastelee minkä kerkeää...Vittuilee Temu alustasta ja tilaa itte Kiinasta ym. halpamaista toimintaa Topi...HÄPEÄ JUTTUJAS!