Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon naapurin yksinäisestä papparaisesta?

Vierailija
24.03.2026 |

Asun omakotitalossa ja parin talon päässä asuu yksinäinen eronnut vanhempi mies. Aina kun menen ulos haravoimaan tai jotain  puuhaamaan, äijä iskeytyy seuraan juttelemaan. En osaa olla ilkeä ja sanoa, että häivy häiritsemästä. Nyt kun kevät tulee taas, en tiedä miten estän ettei tule taas. Hänelle ei riitä lyhyt jutustelu, äijästä ei meinaa millään päästä eroon. Aina pitää valehdella jotain ruoka uunissa -juttuja ja häipyä sisälle. Mutta kun haluaisin tehdä ne pihahommat

Kommentit (269)

Vierailija
161/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien Kuningas kirjoitti:

Ja jos et ehdi jutella pitkään voit sanoa sen vanhukselle ystävällisesti

Miksi Sä et kuulosta yhtään trollilta? 

Vierailija
162/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet vaan kotiosi kun guppe lähestyy.  Ja takaisin hommiin kun guppe on häipynyt. Tarpeeksi monta kertaa tarvittaessa. Pian pääset lopullisesti risasta eroon.

Sydämetöntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen tehnyt rajan selväksi. Muuten  mies kuvittelee, varsinkin itseä vanhempi, että hänellä olisi jotain mahkuja sänkyn/ suhteeseen. Joko alan puhua oman ikäpolveni juttuja, ja jos ei vinkit mene perille teen ikä-heittoja ja ihmettelen, että sinähän voisit olla isoisäni kun itse olen 40 ja sinä 80. Jos ei tämäkään auta, sanon ihan suoraan "Tiedätkö olen koko päivän odottanut että saisin olla tässä pihallani ilman ihmisseuraa" tai "Tiedätkö mä olen vähän introvertti, tykkään yksinolosta" tai " Anteeksi mutta en millään tahtoisi puhua kun työ on ihmisten kanssa puhumista ja nyt on pieni hetki aikaa latautua". JOtain tällaista. 

Tässä oikeasti puhutaan yksinäisestä vanhasta miehestä ilman mitään liittoumia seksiin. 

Noita lauseita voi käyttää joka tapauksessa. Aina voi puolustaa itseään. Aina voi itse muodostaa omat rajansa. Jos on introvertti tai neuroepätyypillinen, varsinkin, herkkänä ihmisenä voi olla vaikea loukata toista, ja sitten sitä vain kärsii omalla pihallaan vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Uskallusta puolustaa omia rajojasi!

Vierailija
164/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heität varvin mutta laskutat niin paljon ettei pyydä toiste!

Vierailija
165/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan koittaa sille papalle ystävällisesti sanoa, että anteeksi nyt kovasti, mutta en just nyt ole oikein juttutuulella tms. 

Vaikka aika vaikeaa sitä pappaa on ruveta yhtäkkiä ruveta torppaamaan, jos kauan olet esittänyt kiinnostunutta ja kuunnellut häntä tähän asti.

Vierailija
166/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonain päivänä tekin olette vanhuksia jotka kaipaa juttuseuraa

Onko sitä juttu seuraa vain naapurissa (ja sielläkin keväisin kesäisin)? Menkööt jonnekin vanhusten kerhoon.

Hienoa asennetta tällä torjutaan yksinäisyyttä ja lisätään yhteenkuuluvuuden tunnetta. Yksinäinen tulee hakemaan kontaktia kuten jankutetaan ole vastavuoroinen ja sitten hänelle sanotaan etsi muualta, ala vetämään! Ei ihme että ne itsemurha luvut on niin korkeita kun edes naapurin papparainen ei ole ansainnut yhteisöllisyyttä.

Yhteenkuuluvuus vaatii todellakin sitä vastavuoroisuutta. Valitettavasti ei ole kukaan velvollinen toista viihdyttämään, vaikka samalla kadulla asuukin. 

Osaltaan suomalaista yksinäisyyttä varmaan selittää juuri se rajattomuus. Sosiaalisemmassa kulttuurissa naapurilla olis paljon enemmän kontakteja ja samalla halua+taitoa lukea, että tää naapuri kaipaa nyt sitä omaa rauhaa. 

Vierailija
167/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetylle henkilölle tuskin käy näin.

Voi kuule! Ei riitä se, jos on ollut joskus pidetty! Erittäin moni vanhus on sanonut, että kaikki tutut on jo kuolleet aikoja sitten, vain minä olen jäljellä. Eli se yksinäisyys voi ihan hyvin iskeä pidettyynkin ihmiseen.

Niin, minä kommentoin tuota hylkäämistä. Kuoleminen ei ole hylkäämistä, hylkääminen tapahtuu jo elinaikana. 

Vierailija
168/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman sanan voi aina vaihtaa.  Jos aikaa kuluu liikaa, voi vaikka sanoa että nyt on jatkettava hommia, mentävä laittamaan ruokaa tai nyt tuli kylmä.  Maalla naapurien kesken on tapana vaihtaa kuulumisia.  Kyse on lopultakin vain hyvistä tavoista.  Sitä paitsi ihmiset kyllä yleensä huomaavat aika herkästi, jos heidän seuraansa ei kaivata.  Eiköhän pappa pian opi kulkemaan talosi ohi ihan pysähtymättä.  Tuli vähän nolo olo puolestasi, myötähäpeää.

Tunkeilu on kaukana hyvistä tavoista. Hyvät tavat olisi moikata ja ehkä vaihtaa pari lausetta, mutta ei niin, että mennään tyydyttämään niitä omia tarpeita toisten kustannuksella. Eli ei hyvien tapojenkaan varjolla voisi kytätä ikkunassa ja sitten mennä joka kerta kommentoimaan naapurille pari sanaa, ihan siksi että ei ole ketään muutakaan. 

Toivotaan Samaa kohtaloa sulle kun tulet vanhaksi. 

Rakastan omaa rauhaa, joten todellakin toivotaan. Opetelkaa sosiaalisemmat täyttämään tarpeenne sellaisten kanssa, jotka niihin haluavat vastata.

- eri

Vierailija
169/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen tehnyt rajan selväksi. Muuten  mies kuvittelee, varsinkin itseä vanhempi, että hänellä olisi jotain mahkuja sänkyn/ suhteeseen. Joko alan puhua oman ikäpolveni juttuja, ja jos ei vinkit mene perille teen ikä-heittoja ja ihmettelen, että sinähän voisit olla isoisäni kun itse olen 40 ja sinä 80. Jos ei tämäkään auta, sanon ihan suoraan "Tiedätkö olen koko päivän odottanut että saisin olla tässä pihallani ilman ihmisseuraa" tai "Tiedätkö mä olen vähän introvertti, tykkään yksinolosta" tai " Anteeksi mutta en millään tahtoisi puhua kun työ on ihmisten kanssa puhumista ja nyt on pieni hetki aikaa latautua". JOtain tällaista. 

Tässä oikeasti puhutaan yksinäisestä vanhasta miehestä ilman mitään liittoumia seksiin. 

Noita lauseita voi käyttää joka tapauksessa. Aina voi puolustaa itseään. Aina voi itse muodostaa omat rajansa. Jos on introvertti tai neuroepätyypillinen, varsinkin, herkkänä ihmisenä voi olla vaikea loukata toista, ja sitten sitä vain kärsii omalla pihallaan vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Uskallusta puolustaa omia rajojasi!

Rajattomat ihmiset on todella hyviä löytämään ne herkät ja kiltit tyypit, jotka ei pysty sanomaan ei. 

Vierailija
170/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa pyytää häipymään, vaan tulet tänne ihmettelemään?

Noin kädettömien ei pidä asua ihmisyhteisöissä.

Siinä sulla on ilmainen talonvahti lomien ajaksi.

Vierailija
171/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kadun minä minä papparainen vuosia vastaavasti häirinnyt. pinna paloi otin niska pers otteen ja talutin omaan pihaansa heitin tais tulla poski ihottumaa. ei ole häirinnyt naapuritkin kiittävät. oppivat tavoille kun kipeää tekee

Vierailija
172/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hirveää, miten täällä syyllistetään aloittajaa! 

Ei kai ihmisille ole mikään velvollisuutta pitää seuraa..? Mikään ei ole niin ärsytttävää, kun joku tulee jarruttamaan töitä. Oot vaikka renkaita vaihtamassa tai jotain. Mä olen alkanut sanomaan uteliaille "anteeksi, mutta mulla ei ole nyt aikaa pitää sulle seuraa". Kukaan ei kuitenkaan apua tarjoa, jos siinä väsyneenä ja nälkäisenä touhuat.

N 58

Vierailija
173/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sairastut ja joudut palvelutaloon tai hoivakotiin niin siellähän ei tule käymään entiset kaverisi tai edes välttämättä omat lapsesi. Olen ollut töissä hoivakodissa eikä siellä juuri  sukulaisia tai muita tuttavia käy. Se ei ole mikään oma vika jos sairauden takia muut hylkäävät vaan kyllä se on muitten vika.

Itsekin olen ollut vanhainkodissa töissä sekä omaisen roolissa. Vierailut vanhainkodissa/hoivakodissa on usein vahvasti sidottu kellonaikoihin. Itselläni olisi aikaa siinä iltakahdeksan pintaan, kun mummot on jo iltapalalla. Päiviä rytmittää suihkut ja päivälevot, tuntuu että aina olet väärään aikaan siellä. 

Vanhuksilla on samanikäisiä tuttavia tai sukulaisia jotka kyllä voisivat käydä katsomassa heitä päiväsaikaan mutta eivät vaan välitä. onhan sillä seuraa siellä..muistakaa että olette joskus mahdollisesti  samassa tilanteessa ja kyllä toivoisitte että edes joku kävisi joskus. tekosyitä riittää.

Vierailija
174/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä asui kerrostalossa joskus viinaanmenevä, mutta ihan lupsakka keski-ikäinen mies rappua ylempänä, jolla oli nuori tytär. Hän tuli aina ajoittain iltakymmeneltä pimputtamaan meidän ovikelloa ja horisemaan omia asioitaan, usein pikku hiprakassa. Ei koskaan sanottu hänelle, että mene nyt jonnekin siitä, vaan kuunneltiin vaan ja sitten se oli siinä, kunnes tuli taas seuraava kerta. Vähän myöhemmin, kun olin jo muuttanut pois ko. talosta, näin hänen kuolinilmoituksensa. Tämä tapahtui kolmekymmentä vuotta sitten, kun vielä oltiin myötämielisempiä naapuruston yksinäisille outolinnuille.

Minun on käytävä yhdeksältä nukkumaan, koska herätys viideltä. Todellakin olisin hermostunut tuollaisesta kello kymmenen hiprakassa pimputtajasta oven takana! Onni, että teille se sopi. 

Kyllä niinkin joskus kävi, että oltiin jo nukkumassa., kun hän tuli soittamaan ovikelloa. Silti avattiin se ovi. Ei meillä ollut ovisilmääkään, mutta tiedettiin ilman sitäkin, että hän se siellä kumminkin taas on. 

Niin, ja olitteko te silloin parikymppisiä, vai? Tuplaa tuo ikä ja tule sitten kertomaa miltä tuntuisi herätä, kun just on saanut unen päästä kiinni. 😵 Eli siis miltä tuntuu saada siitä unesta uudestaan kiinni, varsinkin jos vielä vähän v***aa! Parikymppisenä nyt selviää vaikka ilman unta, eikä mikään ole niin justiinsa. 🙄

Vierailija
175/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomat ihmiset, tunnetyö... 

Taas näitä nykyhetken keksittyjä höpöhöpö-sanoja. 

Rasittava *lkku ja "ei vaan kiinnosta" taustalla.

Mut hei kiva, kun osaatte "sanoittaa tunteita" 🤣

Vierailija
176/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on hirveitä ihmisiä täällä ei minkäänlaista empatiaa vanhuksia kohtaan ei tälläistä ennen ollut. mistä näitä tulee ,säälimättömiä kylmiä ihmisiä,  jotka eivät piittaa kuin itsestään. häpeisivät mutteivat osaa sitäkään. Minä minä minä..mitä muista ihmisistä. kummia tyyppejä.

Vierailija
177/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan hirveää, miten täällä syyllistetään aloittajaa! 

Ei kai ihmisille ole mikään velvollisuutta pitää seuraa..? Mikään ei ole niin ärsytttävää, kun joku tulee jarruttamaan töitä. Oot vaikka renkaita vaihtamassa tai jotain. Mä olen alkanut sanomaan uteliaille "anteeksi, mutta mulla ei ole nyt aikaa pitää sulle seuraa". Kukaan ei kuitenkaan apua tarjoa, jos siinä väsyneenä ja nälkäisenä touhuat.

N 58

Ja kun joku tuolla kirjoitti, että ajattele, voit olla ainoa syy miksi tämä herra jaksaa aamulla nousta ylös sängystä. No melkoinen kuorma laitetaan ihmiselle, joka ei sitä itse valitse! 

Vierailija
178/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekunkin kannattaa miettiä omaakin vanhuuttaan ja sitä miten haluaa, että tulee kohdelluksi eri tilanteissa. Kun kukaan ei voi mennä takaamaan omaa käytöstään etten minä ainakaan tule olemaan kenellekään vaivaksi. Oikeasti. 

Vierailija
179/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä on hirveitä ihmisiä täällä ei minkäänlaista empatiaa vanhuksia kohtaan ei tälläistä ennen ollut. mistä näitä tulee ,säälimättömiä kylmiä ihmisiä,  jotka eivät piittaa kuin itsestään. häpeisivät mutteivat osaa sitäkään. Minä minä minä..mitä muista ihmisistä. kummia tyyppejä.

Sinulla ja kaltaisillasi ei ole mitään ymmärrystä eikä empatiaa sellaisia kohtaan, jotka tarvitsevat omaa rauhaa. Minäminäminä ja omat tarpeenne vain mielessä. Perustakaa keskenänne kerho, jossa voitte lätistä toistenne päälle aamusta iltaan.

Vierailija
180/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjo varvia, Pentti nolostuu kun ei seiso jä jättää sinut rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän