Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoittaisitko kansalaisaloitteen joka kriminalisoi polyamoriset suhteet?

Vierailija
24.03.2026 |

Miten on?

Allekirjoittaisitko polyamoriset suhteet kriminalisoivan kansalaisaloitteen?

Vaihtoehdot

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin myös kriminalisoida makaronilaatikon syöminen ja Ihmemies MacGyverin katselu.

Vierailija
22/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä allekirjoittaisin. Saisi mieheni vienyt toisen miehen vaimo nenilleen.

Minkäs sille voi, jos toisen miehen vaimo on kiinnostavampi kuin sinä. Ei polyamorian kriminalisointi tee sinusta yhtään kiinnostavampaa ex-miehesi tai kenenkään muunkaan silmissä.

Et tunne koko kuviota, enkä ala avaamaan sitä täällä.

Kasva aikuiseksi, lopeta valittaminen ja hyväksy tappiosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Mutta pitäisi jakaa enemmän puolueetonta tietoa vaikkapa siitä, kuinka kauan polyamorinen liitto keskimäärin kestää, ja minkälaisia vaikeuksia siinä yleisimmin kohdataan.

Nykyään mediahuomio keskittyy voittopuolisesti melko tuoreisiin liittoihin ja on varsin kritiikitöntä. Ehkä tutkittua tietoa ei vielä olekaan kovin paljoa, mutta aika usein noista lehtijutuista näkee tuntematonkin melko selvästi, kuka todennäköisesti tuntee tulevaisuudessa olonsa hyväksikäytetyksi.

Vierailija
24/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei ole minulta pois. Samalla pitäisi säännellä aika montaa muutakin seksuaalista juttua. Pettämisestähän tulisi käytännössä rikos.

Ihmisten mielenterveyden suojelemiseksi. Minulta polyamorinen suhde tuhosi terveyden. En usko että ne tekee hyvää muillekaan.

No onko se muiden vika, ettei sinun pää kestä ? En minä itse tuollaiseen alkaisi, mutta ei ole minulta pois jos joku muu niin haluaa. 

Minä olen kuullut juttuja, että noissa hajoaa mieli muillakin. Tai sitten ovat mt-potilaita alunperin jo.

Vierailija
25/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mitä hittoa se muille kuuluu mitä toiset aikuiset tekevät suhteissaan! 

Vierailija
26/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin

Vierailija
27/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä allekirjoittaisin. Saisi mieheni vienyt toisen miehen vaimo nenilleen.

Oletko kenties hieman typerä? Miten se miehesi vienyt toisen miehen vaimo saisi tuosta nenilleen? Katsos kun rikokset pitää pystyä myös todistamaan, niin mitenköhän tuo tapahtuisi? Seksipoliisi?

Ei tästä ole pitkä aika, kun avioeroa varten piti pystyä todistamaan puolison uskottomuus. Yksityisetsivät saivat elantonsa pääsääntöisesti noista todisteista. 

Vierailija
28/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei ole minulta pois. Samalla pitäisi säännellä aika montaa muutakin seksuaalista juttua. Pettämisestähän tulisi käytännössä rikos.

Ihmisten mielenterveyden suojelemiseksi. Minulta polyamorinen suhde tuhosi terveyden. En usko että ne tekee hyvää muillekaan.

No onko se muiden vika, ettei sinun pää kestä ? En minä itse tuollaiseen alkaisi, mutta ei ole minulta pois jos joku muu niin haluaa. 

Minä olen kuullut juttuja, että noissa hajoaa mieli muillakin. Tai sitten ovat mt-potilaita alunperin jo.

Meinaatteko ettei kellään yksiavioisella ole levinnyt pää :D

Vierailija
29/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene töihin

Miten se liittyy asiaan??

Vierailija
30/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko ettei kellään yksiavioisella ole levinnyt pää :D

Ei yhtä usein kuin noilla.

Vierailija
31/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huuhaa juttu, jossa toiset voivat pettää toisiaan ja parisuhde joutuu rakkauden myötä roskakoriin. Eikö polyamorinen suhde ole vähän sama asia kuin toisen pettäminen? Toki en ymmärrä koko tätä suhdetta lainkaan, kun olen vain yhden miehen kanssa parisuhteessa. Mutta jos heille molemmille sopii tämä ja ristiriitoja ei tule, niin miksi ei. Mutta olen lukenut, että polyamoreissa on usein näitä ihmisiä, joilla on rikkäinen lapsuuden perhe ym. ongelmia. Eivät siis ole saaneet rakkautta riittävästi lapsuuden perheessä ja nyt haetaan kaikilta ihmisiltä sitä rakkautta ja seksiä? Rakkauteen mielestäni kuuluu rakastaa itseään ja nähdä oma arvonsa ja rajat. Mutta ei polyamorinen suhde tätä ole, jossa halutaan kaikkea rakkautta kaikilta koko ajan?!

Vierailija
32/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole sama asia kuin polyamoria. Pettäminen on pettämistä. Se on kyllä lähes rikollisen tyhmää.

Vierailija
33/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä voi hajota pää, vaikka olisi ihan tavallisessa parisuhteessa ja vaikka se olisi hyvä. Olin töissä psykiatriasella ja sinne tuli ihan normaalien perheiden äitejä ja isiä. Yksi äiti oli päässyt levähtämään kun lapsi pääsi ripiltä ja uudestaan taas kun lapsi oli lähdössä opiskelemaan, tyhjän pesän syndrooma iski niin ettei pää kestänyt 

Vierailija
34/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan huuhaa juttu, jossa toiset voivat pettää toisiaan ja parisuhde joutuu rakkauden myötä roskakoriin. Eikö polyamorinen suhde ole vähän sama asia kuin toisen pettäminen? Toki en ymmärrä koko tätä suhdetta lainkaan, kun olen vain yhden miehen kanssa parisuhteessa. Mutta jos heille molemmille sopii tämä ja ristiriitoja ei tule, niin miksi ei. Mutta olen lukenut, että polyamoreissa on usein näitä ihmisiä, joilla on rikkäinen lapsuuden perhe ym. ongelmia. Eivät siis ole saaneet rakkautta riittävästi lapsuuden perheessä ja nyt haetaan kaikilta ihmisiltä sitä rakkautta ja seksiä? Rakkauteen mielestäni kuuluu rakastaa itseään ja nähdä oma arvonsa ja rajat. Mutta ei polyamorinen suhde tätä ole, jossa halutaan kaikkea rakkautta kaikilta koko ajan?!

Olet lukenut? Mistä, jos saa kysyä? Jotenkin pseudofreudilainen keittiöanalyysi minun mielestäni. 

Vierailija
35/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota tuollaisiin asioihin mitään kantaa. 

Vierailija
36/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

polyamoria on luonnollista

Vierailija
37/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Silloin suuri osa kulttuureista kannattaisi sitä.

Vierailija
38/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, totaalisen mahdoton ajatuskin. Että valtio vahtais ja määrittelis, millaisia suhteita ihmisillä saa olla keskenään. Ei olis yksilönvapautta enää lainkaan. 

Vierailija
39/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Silloin suuri osa kulttuureista kannattaisi sitä.

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa? Ei kulttuurit siihen perustu, mikä on luonnollista. 

Vierailija
40/55 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä polyamoria on ällöttävää ja moraalitonta hedonismia, mutta ei ole mun asia päättää mitä aikuiset ihmiset keskenään touhuavat, kunhan toiminta on vapaaehtoista.

Moni ajattelee myös vapaaehtoisesta lapsettomuudesta samalla tavalla. Joten sekin tulisi kieltää. Kaikki ehkäisy laittomaksi. Ja abortit totta kai. Ja keskenmenot. Raiskaukset sen sijaan olisivat ok, jos osapuolet eivät ole tahoillaan parisuhteissa. Jos vaimo raiskataan, niin se on sitten vaimolle häpeäraipparangaistus. Ja kappas - sitähän ollaankin Afganistanissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi