Olen osa-aikatyössä ja joudun hakemaan nyt 4 työpaikkaa kuukaudessa. Asia on minulle ok
Hain joka tapauksessa töitä jatkuvasti. Mutta virkailijalle ei näytä olevan. Hän soitti minulle ja oli hyvin hengästyneen oloinen puhelimessa ja kiireinen. Hän halusi saada asiat mahd. nopeasti hoidettua. Onkohan tässä mitään järkeä? Mietin vain. Itse olen osa-aikatyötä tekevä opettaja. Lisäksi teen siinä sivussa kevytyrittäjän töitä. Saan toisinaan muutaman satasen kuussa ansiosidonnaista, kesällä hieman enemmän.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne typaikat olisi hyvä antaa niille joilla ei ole vielä töitä?
Ei sillä osa-aikatyöllä elä ihmismäistä elämää.
Aha, minulle riittää edelleen osa-aikaisena hakea yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa niinkuin aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Aha, minulle riittää edelleen osa-aikaisena hakea yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa niinkuin aiemminkin.
et ole siis saanut vielkä puhelua? tämä koskee AIVAN KAIKKIA
Vierailija kirjoitti:
kyllä se puhelu vielä sinullekin tulee. Ihan uusi lakimuutos tämä.
Olen vakityössä, mutta ne ymmärrä, mikä ongelma työnhaku on. Monelle firmalle voi verkossa jättää avoimen hakemuksen. Parissa minuutissa näppäilee sellaisen menemään.
Ja siksi, jos oikeasti haluaa kyseiseen firmaan töihin, niin kannattaa vanhanaikaisesti soittaa, tai mennä käymään. Niitä avoimia hakemuksia ei jakseta käydä läpi, koska ovat täynnä pakkohakijoita.
Jos on tyytyväinen elämäänsä osa-aikaisena, niin kai niitä hakemuksia voi silti näpytellä, että viranomaiset pysyvät tyytyväisinä. Harmi niille, jotka joutuvat käsittelemään ne.
Siksi tää on koko systeemi aivan älytön. Ne jotka haluavat töihin, hakee kyllä tosissaan. Sitten ne jotka ei hakya, täyttää vain velvollisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä osa-aikatyöllä elä ihmismäistä elämää.
Voi kuule, kyllä elää ja oikein kivasti. Velaton omistusasunto ja lämmitän omilla puilla, kerään ja kasvatan syötävää jne. Oikein kivaa elämää! Vain puolittain oravanpyörässä.
Kaikki osa-aikatyötä tekevät pitäisi tipauttaa tuilta pois ja kieltää työttömänä työnhakijana olo.
Mulla on kans osa-aikatyö, jonka palkasta maksan veroa 50% prkl! Mutta mun hakemuksiin riittää että haen työnantajalta lisätunteja. Enhän mää niitä saa mutta eipä rasita noi hakemukset kun ei niitä töitä kuitenkaan saa, varsinkin näin vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osa-aikatyötä tekevät pitäisi tipauttaa tuilta pois ja kieltää työttömänä työnhakijana olo.
Eli haluat lisää kokonaan työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et ole siis saanut vielkä puhelua? tämä koskee AIVAN KAIKKIA
Olen saanut hiljattain, eikä koske, virkailijan harkinnan mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat lisää kokonaan työttömiä?
En halua vaan nimenomaan roikkumasta järjestelmästä henkilöt, jotka ovat siellä turhaan. Apkin eläisi palkallaan osa-aikatyössä ollessaan, mutta nostaa tukea siihen päälle huvikseen ja on työttömien kanssa hakemassa niitä vähäisiä paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Osa-aikatöitä tekevä ei ole työtön.
Milläköhän viraton opettaja kesän eläisi, ellei ansiosidonnaista hakisi?
Mä teen osa-aika töitä ja olen myös lomautettu ja tarvii hakea 0 paikkaa kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Osa-aikatöitä tekevä ei ole työtön.
Näin juuri. Ihmisillä on kuvitelma, että osa-aikatyötä tekevä jää mielellään kokonaan työttömäksi, mikä on ihan väärä kuvitelma.
Vierailija kirjoitti:
Milläs koko vuoden työtön elää? Jotain järkeä hei nyt tähän ulinaan.
Leikitään sääntöjen mukaan. Aloitan työt kesäkuussa ja minun on haettava noita neljää työpaikkaa siihen asti. Työsopimus on jo allekirjoitettu mutta siltikin pitää lähetellä hakemuksia ihan muodon vuoksi jotta saa työttömyysetuuden. Vähän naurettava järjestelmä mutta minkäs teet.
Ihan samalla tavalla kuin yrittäjätkin elää kesälomallaan, säästöillään. Se on systeemin väärinkäyttöä, että nostaa ansiosidonnaista kesälomallaan muuten vain. Ammatinvalintakysymys.