Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen osa-aikatyössä ja joudun hakemaan nyt 4 työpaikkaa kuukaudessa. Asia on minulle ok

Vierailija
24.03.2026 |

Hain joka tapauksessa töitä jatkuvasti. Mutta virkailijalle ei näytä olevan. Hän soitti minulle ja oli hyvin hengästyneen oloinen puhelimessa ja kiireinen. Hän halusi saada asiat mahd. nopeasti hoidettua. Onkohan tässä mitään järkeä? Mietin vain. Itse olen osa-aikatyötä tekevä opettaja. Lisäksi teen siinä sivussa kevytyrittäjän töitä. Saan toisinaan muutaman satasen kuussa ansiosidonnaista, kesällä hieman enemmän. 

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin (siis nykyhallituksen kiima) on saada kaikki työttömät määräaikaiseen tai vakituiseen työsuhteeseen. Joita ei ole. Siinäpä tämä naurettava pakkohakupaska kiteytyy.

Vierailija
162/169 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kaikki ovat määräaikaisia tai keikkareita. Kiitos uuden potkulain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa jatkossa vakitöitä. Eikä täten asuntolainaakaan. Tuskin edes luottokorttia.

Vierailija
164/169 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katotaan mitä nää dissaajat on sitten mieltä kun omalle kohdalle osuu se osa-aikaistaminen. Että onko sitten ok saada soviteltua ansiopäivärahaa?

Tuskinpa, jos yhtään on järki päässä. Vain täysin pimeä ajattelee että kun rahaa on tonni, siitä kuuluu 500 hänelle, koska hän saa muualta rahaa vaan sen toisen 500 ja sille, joka saa muualta nollat, hänelle riittää se loppu 500. 

Kyllä! Jos mulla joskus työ-, terveys- tai taloudellinen tilanne muuttuu, en todellakaan ole muiden edestä ole rahaa vaatimassa. Sitten, jos jää, mulle saa sitä jakaa myös, silloinkin vain, jos sitä ylipäätään tarvitsen. 

Siis mistä ihme muiden edestä? Työmarkkinatuki ja ansiosidonnainen liitosta on kaksi aivan eri asiaa. Ansiopäiväraha takaa edeltävien tulojen mukaisesti sitä, ettei työttömäksi jäävä joudu täysin katastrofaaliseen tilanteeseen, jos on ollut hyvätuloinen on myös asuntolainat ja muut menot sen mukaiset.

Niinhän se takaa juu. Eipä tarvitsisi taata. Miksi just sun elintason pitää pysyä vaikka teet vähemmän töitä kun samaan aikaan titeat että se työtön saa sitten vaikka kuolla nälkään myytyään omaisuutensa? 

Koska työnantaja laski tunnit. Yt:t oli ja näin pois päin.

Vierailija
165/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä keskustelu. Kaikki mielipiteet ja ajatukset systeemistä ja järjestelmästä ammutaan alas sillä että todetaan miten asia on tällä hetkellä. 

Samaa mieltä, järjestelmä on rikki, sitä hyväksikäyttävät ihmiset ovat säälittäviä. Jos nostat turhaan tukia, koska se on mahdollista, sulla ei ole mitään vara sanoa sanaakaan yhdestäkään tuilla elävästä, työttömästä tai oikeastaan kenestäkään. 

Vierailija
166/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katotaan mitä nää dissaajat on sitten mieltä kun omalle kohdalle osuu se osa-aikaistaminen. Että onko sitten ok saada soviteltua ansiopäivärahaa?

Tuskinpa, jos yhtään on järki päässä. Vain täysin pimeä ajattelee että kun rahaa on tonni, siitä kuuluu 500 hänelle, koska hän saa muualta rahaa vaan sen toisen 500 ja sille, joka saa muualta nollat, hänelle riittää se loppu 500. 

Kyllä! Jos mulla joskus työ-, terveys- tai taloudellinen tilanne muuttuu, en todellakaan ole muiden edestä ole rahaa vaatimassa. Sitten, jos jää, mulle saa sitä jakaa myös, silloinkin vain, jos sitä ylipäätään tarvitsen. 

Siis mistä ihme muiden edestä? Työmarkkinatuki ja ansiosidonnainen liitosta on kaksi aivan eri asiaa. Ansiopäiväraha takaa edeltävien tulojen mukaisesti sitä, ettei työttömäksi jäävä joudu täysin katastrofaaliseen tilanteeseen, jos on ollut hyvätuloinen on myös asuntolainat ja muut menot sen mukaiset.

Niinhän se takaa juu. Eipä tarvitsisi taata. Miksi just sun elintason pitää pysyä vaikka teet vähemmän töitä kun samaan aikaan titeat että se työtön saa sitten vaikka kuolla nälkään myytyään omaisuutensa? 

Koska työnantaja laski tunnit. Yt:t oli ja näin pois päin.

Samalla tavallahan se työttömyyskin syntyy. 

Vierailija
167/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työkkörin ihmiseltä kysyä vinkkejä mistä hakea näitä paikkoja? Tiedän kyllä avoimet haut yms. Mutta hiukan haastaisin heitä. Työmarkkinatorilla ei ainakaan mulle ole tarjolla mitään. 

Vierailija
168/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä keskustelu. Kaikki mielipiteet ja ajatukset systeemistä ja järjestelmästä ammutaan alas sillä että todetaan miten asia on tällä hetkellä. 

Samaa mieltä, järjestelmä on rikki, sitä hyväksikäyttävät ihmiset ovat säälittäviä. Jos nostat turhaan tukia, koska se on mahdollista, sulla ei ole mitään vara sanoa sanaakaan yhdestäkään tuilla elävästä, työttömästä tai oikeastaan kenestäkään. 

Eiköhän päättäjät jossain vaiheessa tajua tämän rahareiän paikataZ menee vaan hetki kun työttömiltä ei ole ihan kaikkea vielä ruoskittu ja siihen menee vielä aikaa, kun heillä on suurimmalla osalla vielä koti. 

Vierailija
169/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän päättäjät jossain vaiheessa tajua tämän rahareiän paikataZ menee vaan hetki kun työttömiltä ei ole ihan kaikkea vielä ruoskittu ja siihen menee vielä aikaa, kun heillä on suurimmalla osalla vielä koti. 

Ei välttämättä edes ole suurimmalla osalla enää.