Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttamassa miesystävän omakotitaloon. Ei kai minun vuokraa tarvi maksaa?

Vierailija
23.03.2026 |

Ajattelin itse, että jos 100€ kuukaudessa antaisin vesi- ja sähkömaksuihin. Tietysti elintarvikkeet puoliksi. Mitään muuta minun ei mielestäni pidä maksaa. Vai miten te ajattelette?

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkatyöntekijän ei pitäisi eikä hänen tarvitse muuttaa poikaystävänsä taloon.

Useiden lasten omistaminen mahdollistaa mukavan elämisen sosiaalituen varassa.

T. Kelan käsittelija

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Elinkustannusten laskeminen.

Math time

Vierailija
122/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sun siis omasta mielestäsi ei tarvitse muuta maksaa? 

En aina ihan ymmärrä tällaisia naisia. Ja siis sillä miehellä on taloudellinen ylivalta, eikö olisi kivempi olla tasavertaisia?

Muutenkin se on vähän niin ja näin, kun muuttaa toisen katon alle. Se on kuitenkin aina ollut hänen koti, jotkut sanoo että ovat aina vähän vieraana kuitenkin tuossa tilanteessa, mieluummin ihan oma kämppä jota maksetaan yhdessä. Itsestä ainakin tuntuisi, että on koko ajan kiitollisuuden velassa, mieluummin maksan tasapuolisesti ja oon ihan yhdenvertainen.

Miksi se ukko haluaisi kustantaa sun elämistä että itse saat säästettyä?

Sama ajatus. Ongelmani on, etten ole vielä tavannut miestä, joka olisi halukas asumaan kanssani, ja vaikka olen ilmoittanut olevani valmis kattamaan kulut, se ei vaikuta kovin houkuttelevalta. Eikö sen pitäisi olla kilpailuetu?

Nainen noin 30v

Älä unohda markkinoida itseäsi: tiukka vagina ja tarkkaavainen suuseksi.

Jos nämäkään eivät vieläkään tarjoa kilpailukykyistä vetovoimaa, mieti uudelleen: pitävätkö miehet tatuoinneistasi? Oletko harkinnut niiden poistamista? Jos poistaisit tatuoinnit, pystyisittekö elämään yhdessä?

Valitettavasti kaikkia näitä itsensä mainostamistaktiikoita on käytetty, enkä ole vieläkään löytänyt miestä, joka olisi halukas antamaan minun muuttaa taloonsa.

T. Sama Nainen noin 30v 

Se on sitten varmaan niin että avusi ovat miehille vähän liian laadukkaita, heihin vetoaa yleensä vain kaikenlainen alhainen toiminta. Sellaisille naisille, jotka ovat korkeampia ja parempia kuin miehet, yhteiskunta tarjoaa omat asunnot omilla sängyillä. Saa kunnon yöunetkin, ei tule syöpiä eikä spermamyrkkyjä

Kiitos lohdutuksestasi. En ole vieläkään päässyt eroon kilpailuhalusta, mutta epäonnistumisesta, johtuvasta kaunasta.

Ei ole mitään hyötyä olla hyväksymättä sitä; hyväksy vain tosiasiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmityskuluista varmaan kannattaa sopia myös. Lisäksi suosittelisin kotitöistä sopimista, ettei miehesi odota saavansa maksavaa piikaa.

Ruuat puoliksi, sähkölaskusta puolet, vesi ja roskalakut puoliksi.  Ym kaikki yhteiset menot.  Kumpikin kustantaa omat harrastuksensa vaatteensa ym henkilökohtaisesti.   Kumokin osaltaan siivoaa, tiskaa, laitta ruokaa , käy kaupassa ym. Ym... 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Näin se pitäisi mennä, ja näin sen kuvittelin menevän. Itse kiinteistönkuluihin, joka on puolison, en osallistunut. Tein suurimman osan kotitöistä, myös talon ylläpitoa ja remonttia, maksoin jopa itse osan näistä. Aina oli se tunne, että tämä on toisen oma, itse en voi oikein päättää mistään. Yhdessä vaiheessa mies alkoi vaatimaan jopa vuokraa asumisestani, en tietenkään suostunut. Lopulta hankittiin uusi yhteinen koti ja nyt ei tarvitse enää riidellä kustannuksista tms. 

Vierailija
124/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmityskuluista varmaan kannattaa sopia myös. Lisäksi suosittelisin kotitöistä sopimista, ettei miehesi odota saavansa maksavaa piikaa.

Ruuat puoliksi, sähkölaskusta puolet, vesi ja roskalakut puoliksi.  Ym kaikki yhteiset menot.  Kumpikin kustantaa omat harrastuksensa vaatteensa ym henkilökohtaisesti.   Kumokin osaltaan siivoaa, tiskaa, laitta ruokaa , käy kaupassa ym. Ym... 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Näin se pitäisi mennä, ja näin sen kuvittelin menevän. Itse kiinteistönkuluihin, joka on puolison, en osallistunut. Tein suurimman osan kotitöistä, myös talon ylläpitoa ja remonttia, maksoin jopa itse osan näistä. Aina oli se tunne, että tämä on toisen oma, itse en voi oikein päättää mistään. Yhdessä vaiheessa mies alkoi vaatimaan jopa vuokraa asumisestani, en tietenkään suostunut. Lopulta hankittiin uusi yhteinen koti ja nyt ei tarvitse enää riidellä kustannuksista tms. 

Se, miten toinen pariskunta jakaa elinkustannuksensa, ei kuulu sinulle. Mitä itseesi tulee, sinun pitäisi ostaa oma asunto ja asua siellä yksin.

Vierailija
125/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, miten toinen pariskunta jakaa elinkustannuksensa, ei kuulu sinulle. Mitä itseesi tulee, sinun pitäisi ostaa oma asunto ja asua siellä yksin.

niin, mehän hankittiin uusi oma asunto jossa nyt yhdessä asutaan. En koko taloon olisi koskaan halunnut edes muuttaa mutta miehen kanssa halusin olla, mies tuskin olisi edes halunnut myydä minulle puolta talosta enkä itse sitä rahareikää olisi halunnut ostaa. Kun asuu toisen nurkissa vaikkakin kulunsa maksavan, on kuitenkin toisen nurkissa.

Vierailija
126/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miesystäväni (no, yhdessä ollaan oltu yli 10 vuotta) omistamassa talossa. En maksa mistään mitään. Tämä on meidän sopimamme asia ja se on reilu jako. Minä saan säästettyä rahaa ja miehellä on omaisuutensa. Jos tulisi ero, minulla olisi varaa muuttaa mukavaan asuntoon.

Mies on halunnut naimisiin, mutta minä en, koska nimenomaan en tätä taloa halua vaan tuon miehen.

Vierailija
127/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän te tajuatte, että olette elatusvelvollisia sit toista kohtaan? Mites jos mies jää työttömäksi, sä maksat hänen elämisen ihan mielellään?

silloin erotaan, jos mies ei enää nosta naisen elintasoa

Elatusvelvollisuus koskee vain puolisoa kohtaan. Ei avopareilla.

Ap ei tajua edes lukuisia menoeriä mitä  omakotitaloasuminen tuottaa.

Hulevedet, kotivakuutus, kiinteistövero, sähkö, lämmitys- esim kylmä talvi -kaukolämpä suuri, jätehuolto. Myös talon korjaus- sekä huoltotyöt. Nuohoojan käyttökin jos tulipesät, jne jne.

Elatusvelvollisuus ei ole elintasovelvollisuus! Toistaiseksi korkein oikeus ei ole tehnyt yhtäkään päätöstä, jossa puolisolle pitää avioliittolain perusteella tarjota tämän vaatimukset täyttävä elintaso ja elatustakin pitää tarjota vain silloin, kun toinen ei kykene itse maksamaan kattoa päänsä päälle ja ruokaa. Ja nimenomaan kykene, jos ei halua tehdä töitä, niin elatusvelvollisuus on aika olematon.

Vierailija
128/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän te tajuatte, että olette elatusvelvollisia sit toista kohtaan? Mites jos mies jää työttömäksi, sä maksat hänen elämisen ihan mielellään?

Hulevedet, kotivakuutus, kiinteistövero, sähkö, lämmitys- esim kylmä talvi -kaukolämpä suuri, jätehuolto. Myös talon korjaus- sekä huoltotyöt. Nuohoojan käyttökin jos tulipesät, jne jne.

Elatusvelvollisuus ei ole elintasovelvollisuus! Toistaiseksi korkein oikeus ei ole tehnyt yhtäkään päätöstä, jossa puolisolle pitää avioliittolain perusteella tarjota tämän vaatimukset täyttävä elintaso ja elatustakin pitää tarjota vain silloin, kun toinen ei kykene itse maksamaan kattoa päänsä päälle ja ruokaa. Ja nimenomaan kykene, jos ei halua tehdä töitä, niin elatusvelvollisuus on aika olematon.

Kenenkään ei ole pakko elää tahtosi mukaan vain siksi, että kirjoitit tänne näennäisen vakavia sanoja.

Vaikka kuinka kateellinen olisit muille, sinulla ei ole oikeutta puuttua heidän elämäänsä.

Ryhdy nopeasti rahan tienaamiseen ja osta oma talo. Et todennäköisesti koskaan löydä elämässäsi miestä, joka olisi halukas antamaan sinun asua talossaan.🤡

Vierailija
129/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työmarkkinatuella elävä tai opiskelija niin sitten summa on ihan reilu. Jos mies on pienipalkkainen ja tienaat enemmän tai yhtä paljon kuin hän, niin sitten summa on liian pieni. 

Vierailija
130/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä pitää, ethän missään muuallakaan asu ilmaiseksi. Tietysti tämä on teidän keskinäinen asianne.

Vierailija
131/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun miesystäväni (no, yhdessä ollaan oltu yli 10 vuotta) omistamassa talossa. En maksa mistään mitään. Tämä on meidän sopimamme asia ja se on reilu jako. Minä saan säästettyä rahaa ja miehellä on omaisuutensa. Jos tulisi ero, minulla olisi varaa muuttaa mukavaan asuntoon.

Mies on halunnut naimisiin, mutta minä en, koska nimenomaan en tätä taloa halua vaan tuon miehen.

No ei tuo kyllä reilu jako ole. Minä maksaisin miehelle jotain asumiskustannuksia vaikka ei haluaisi. Se tuntuisi reilummalta.

Vierailija
132/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko elää tahtosi mukaan vain siksi, että kirjoitit tänne näennäisen vakavia sanoja.

Vaikka kuinka kateellinen olisit muille, sinulla ei ole oikeutta puuttua heidän elämäänsä.

Ryhdy nopeasti rahan tienaamiseen ja osta oma talo. Et todennäköisesti koskaan löydä elämässäsi miestä, joka olisi halukas antamaan sinun asua talossaan.🤡

Avioliittolaissa on näin "Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. " Siinä ei ole mitään, että pitää osallistua sen verran kuin viitsii tai haluaa, vaan nimenomaan kykyjensä mukaan. Työttömyys ei poista kykyä huolehtia elatuksesta!

En puutu muiden elämään, minulla on omakotitalo, kesämökki ja yllättäen myös mies, joka asuu kanssani. En kysele, kenen kuuluu maksaa mitä.

Vierailija
133/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös miehen omakotitalossa ja maksan puoliksi talon käyttökulut 200 e/kk.  Lisäksi ruuat puoliksi. 
Koska asun niin edullisesti maksan myös osan remppakuluista. Olen työtön, mutta koska asun edullisesti pystyn silloin maksamaan myös muutakin. En kestä ajatusta asua jonkun nurkissa toisen kustannuksella, en yhtään.

Vierailija
134/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo kyllä reilu jako ole. Minä maksaisin miehelle jotain asumiskustannuksia vaikka ei haluaisi. Se tuntuisi reilummalta.

Miksi ei ole reilua? Meillä mies laski, että ainoa aiheuttamani lisäkulu on sähkönkulutuksen hienoinen kasvu, puhutaan ehkä kympistä kuukaudessa. Muut maksut talosta olisi joka tapauksessa, joten miksi hän ryhtyisi rahastamaan?

- eri

Vierailija
135/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyöntekijän ei pitäisi eikä hänen tarvitse muuttaa poikaystävänsä taloon.

Useiden lasten omistaminen mahdollistaa mukavan elämisen sosiaalituen varassa.

T. Kelan käsittelija

Ex-poikaystävä, baarimiehet, satunnaista seksiä. Menetelmästä riippumatta useiden lasten hankkiminen ennen työpaikan menettämistä on kannattavaa.

Vierailija
136/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliittolaissa on näin "Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. " Siinä ei ole mitään, että pitää osallistua sen verran kuin viitsii tai haluaa, vaan nimenomaan kykyjensä mukaan. Työttömyys ei poista kykyä huolehtia elatuksesta!

En puutu muiden elämään, minulla on omakotitalo, kesämökki ja yllättäen myös mies, joka asuu kanssani. En kysele, kenen kuuluu maksaa mitä.

Et voi arvioida kenenkään perhetilannetta vain muutamalla sanalla.🤡

Vierailija
137/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun myös miehen omakotitalossa ja maksan puoliksi talon käyttökulut 200 e/kk.  Lisäksi ruuat puoliksi. 
Koska asun niin edullisesti maksan myös osan remppakuluista. Olen työtön, mutta koska asun edullisesti pystyn silloin maksamaan myös muutakin. En kestä ajatusta asua jonkun nurkissa toisen kustannuksella, en yhtään.

Sinun pitäisi muuttaa pois. Ylpeytesi sopii vain yksin asumiseen omassa talossasi.🤡

Vierailija
138/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole reilua? Meillä mies laski, että ainoa aiheuttamani lisäkulu on sähkönkulutuksen hienoinen kasvu, puhutaan ehkä kympistä kuukaudessa. Muut maksut talosta olisi joka tapauksessa, joten miksi hän ryhtyisi rahastamaan?

- eri

Kyllähän sinä kulutat asuntoa. Ilmeisesti vedestä ei tule kustannuksia? Miten jätehuolto ja likakaivon tyhjennys?

Vierailija
139/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi muuttaa pois. Ylpeytesi sopii vain yksin asumiseen omassa talossasi.🤡

Täh? Sehän sopii oikein hyvin toisen asunnossa asumiseen, kun haluaa maksaa korvausta.

Vierailija
140/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitetaan yhteiselämä, pitää aloittaa puhtaalta pöydältä eli tässä tapauksessa miehen talo myyntiin tai vuokralle ja ostatte yhdessä yhteisen kodin. Tai vähintäänkin ostat itsellesi pienen asunnon lähimmästä maakuntakeskuksesta tai isommasta kaupungista pahan päivän varalle ja laitat sen vuokralle siksi aikaa kun asut miehen luona. Itse en maksaisi sellaisen asunnon kuluja, jota en omista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi