Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorille saatava töitä vaikka vanhemmille potkuja antamalla

Vierailija
23.03.2026 |

On petos, jos nuori ei pääse töihin. Koulutus on mennyt silloin hukkaan ja se katkeroittaa nuoren mielen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Sama systeemi kuin Lapin autiotuvilla. Viimeiseksi tullutta väistetään.

Vierailija
2/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenettuhannet vanhat kehäraakit jäisivät mielellään eläkkeelle, mutta kun ei päästetä. Pakko käydä töissä, vaikka hammasta purren ja itku silmässä.

N64v, 1v eläkkeeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne nioret viitsi käydä töissä. 

Vierailija
4/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut nuorena töitä. Nyt sitten vanhempana sain ja täällä halutaan minulle potkut? Tolleen vaan yksi sukupolvi halutaan pudottaa välistä?

Vierailija
5/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä rahaa niille vanhemmille?

Vierailija
6/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole säästöjä onnistunut tekemään töissä ollessaan, maatkoon vaikka sillan alla.

AP

Vierailija
7/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole säästöjä onnistunut tekemään töissä ollessaan, maatkoon vaikka sillan alla.

AP

Joudat sinne sillan alle itse.

Vierailija
8/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vanhuuseläkkeellä jo kaksi vuotta ja sairastan parantumatonta syöpää, mutta edelleen minulle tarjotaan töitä enemmän kuin jaksan enää tehdä. Miksi? Siksi että osaan tehdä ne paremmin kuin nuoremmat. On nimittäin aloja joilla nuoruudesta ja kokemattomuudesta ei ole mitään hyötyä. Mutta älkää hätäilkö, kyllä me ennen pitkää ymmärrämme poistua elämästä.

Vierailija
9/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ja teen edelleen entistä työtäni, koska työnantaja ei ole etsinnöistä huolimatta löytänyt tilalleni ketään. Ei nuoria kiinnosta työt, joissa pitää tulla toimistolle eikä se toimisto ole Helsingin keskustassa eikä siellä ole kivaa pöhinää ja kaiken lisäksi siellä joutuu tekemään töitä joskus hyvinkin tiukalla aikataululla. Minulla eläkeläisellä on moiseen aikaa, voin tulla tänne jo ennen kahdeksaa, jos tiedossa on, että joku tulee käymään jo ennen varsinaista työaikaa (kuten tänään) ja voin joustaa vuosilomien kanssa. Nuoremmat eivät voi, heillä on elämä, joten me vanhat jatkamme töissä. Sen verran on höllennetty, että teen 3-päiväistä viikkoa ja omistajan sukulainen oman työnsä ohella etänä loput.

Vierailija
10/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ikärasisti. Kaikenikäisillä pitää olla yhtäläiset oikeudet työntekoon. Vanhemmat ovat viisaampia, jos kaikki on nuorten käsissä, pieleen menee. 

Vierailija
11/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne nuoret oppis ensin lukemaan ja kirjoittamaan.

Vierailija
12/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat potkitaan pois mutta tilalle tulee halpatyövoimaa, ei koulutettuja nuoria.

Vierailija
13/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mitä mieltä vanhempasi ovat halustasi potkia heidät pois töistä ja haluat heidän asuvan sillan alla?

Vierailija
14/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK ja vasemmisto haluavat molemmat vähintään 50 000 mmuuttajaa joka vuosi Someen paikkaamaan tätä karmeaa ikävääristymää. 

Voitte kysyä omilta poliitikoiltanne, että miksi

Vierailija
15/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenettuhannet vanhat kehäraakit jäisivät mielellään eläkkeelle, mutta kun ei päästetä. Pakko käydä töissä, vaikka hammasta purren ja itku silmässä.

N64v, 1v eläkkeeseen

Onneksi Suomi ei ole kiinnostunut meidän rahoistakaan joten meillä menee hyvin paljon jo ulkomaille 😂

Vierailija
16/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mitä mieltä vanhempasi ovat halustasi potkia heidät pois töistä ja haluat heidän asuvan sillan alla?

Nuoret eivät mieti myöskään koskaan olevansa itse joskus niitä sillan alle potkittavia vanhuksia 

Ihan turhaa oli tämänkin yhteiskunnan rakentaminen

Vierailija
17/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kyllä aika paha jos vanhempi saa potkut, työtön todella ei saa omistaa mitään, yrittää, tienata tai kouluttautua. Kaikki kerrytetty omaisuus menisi silloin hukkaan!

Vierailija
18/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä ja teen edelleen entistä työtäni, koska työnantaja ei ole etsinnöistä huolimatta löytänyt tilalleni ketään. Ei nuoria kiinnosta työt, joissa pitää tulla toimistolle eikä se toimisto ole Helsingin keskustassa eikä siellä ole kivaa pöhinää ja kaiken lisäksi siellä joutuu tekemään töitä joskus hyvinkin tiukalla aikataululla. Minulla eläkeläisellä on moiseen aikaa, voin tulla tänne jo ennen kahdeksaa, jos tiedossa on, että joku tulee käymään jo ennen varsinaista työaikaa (kuten tänään) ja voin joustaa vuosilomien kanssa. Nuoremmat eivät voi, heillä on elämä, joten me vanhat jatkamme töissä. Sen verran on höllennetty, että teen 3-päiväistä viikkoa ja omistajan sukulainen oman työnsä ohella etänä loput.

Just tämä. Eikä siellä töissä välttämättä ole kivaa. Asiakkaat hiillostaa aikataulujen kanssa ja pomot hengittää niskaan, kun pitäisi olla jo valmista ja

budjetti menee yli. 

t. koodari 62 v. kolme vuotta eläkkeeseen

Vierailija
19/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti paskoa täysin toimiva systeemi esim vuorotteluvapaiden osalta. Aikaisemmin vuorotteluvapaan sijaiseksi piti palkata työttömänä ollut henkilö joka sai arvokasta työkokemusta, ehkä jopa määräaikaisia tehtäviä sen jälkeen samasta paikasta. Nämä olivat yleensä nuoria.

Mutta ei sitten.

Vierailija
20/54 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisi minulle.  Äsken oli meillä muutosneuvottelut, mutta minua ei vieläkään irtisanottu.

t. 61v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi