Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää puhuko työkkärin tapaamisissa mitään

Vierailija
22.03.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011871205.html

Tuet voidaan periä takaisin tai vähintään jäädyttää huomisesta alkaen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä enää tajua tuota KEHA-keskuksen toimintaa. Mikä Stasi se nyt on, ettei riitä asiakkaan oma selostus, ettei ole yrittäjä ja todistukseksi vaikka se y-tunnuksen puute. Sen vielä ymmärrän, että nykytilanne ja ehkä vähän mennyttä ja tulevaa selvitellään, ettei joku saa perusteettomasti rahaa siinä missä toinen ei. Mutta 10 vuoden ajalta ja tyyppi ollut välissä pätkätöissäkin. Työkkäristä varmaan pakko tehdä näistä selvityspyynnöt KEHAlle, vai voivatkohan sillä tasolla mitenkään suojella asiakkaitaan...?

Tämä Keha on kyllä perkeleestä. Isoja tukia saa kyllä väärinkäyttää miten vaan. Koronatuillakin jotkut yrittäjät ja muusikot teki vaikka mitä tyyliin remonttia.

Köyhää sitten kytätään pennosista. Some kaivellaan, aivan naurettavaa touhua. 

Vierailija
22/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan TV,n katselua. EN mitään muuta. tuo kannattaa sanoa..

Ei kannata, he saattavat keksiä että annat arviointeja TV-ohjelmista

Joo, älä suostu Sohvaperunoihin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KukaVittua taas jauhaa kauheeta paskaa työkkäristä?

Kuka jaksaa xaksata?

Vierailija
24/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos käy keikoilla soittamassa ja tekee musiikkia ja tulevaisuudessa tienaakin sillä, niin eihän silloin ole työtön eikä kyse ole pelkästä harrastuksesta.

Vierailija
25/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Stasi meininkiä

Viranomaiset olivat tällä välin perehtyneet Jannen musiikillisiin edesottamuksiin tarkkuudella, joka yllätti miehen.

Viranomaiset löysivät muun muassa Jannen soololevyn, joka julkaistiin vuonna 2019. Levy on myynnissä Bandcamp.com- ja Amazon.com -sivustoilla seitsemän euron hintaan.

Lisäksi he löysivät Jannen mainitseman YouTube-kanavan. Viranomaista kiinnosti etenkin se, että tilillä julkaistut kappaleet on äänitetty studiossa ja Jannelle voi halutessaan lahjoittaa rahaa Paypalin kautta.

Viranomainen katsoi, että koska Jannea voi tukea Paypalin kautta ja hänen musiikkiaan on myynnissä, hän tekee sitä ansaintatarkoituksella eikä se siis ole harrastus.

Jannelta vaadittiin tarkempaa selvitystä. Viranomainen halusi tietää tunnin tarkkuudella, kuinka paljon aikaa Janne viettää musiikin parissa päivässä. Laskelmat piti antaa viimeiseltä kymmeneltä vuodelta.

Tämäkään ei riittänyt viranomaisille. Heidän mielestään Janne ei ollut vieläkään selvittänyt tarpeeksi tarkasti, kuinka paljon hän on käyttänyt musiikkiin viime vuosina aikaa.

Viimeiseen selvitykseen Janne kirjasi vielä Exceliin vuosien ajalta, kuinka monta tuntia hän oli viikossa musiikkiin käyttänyt.

Pitäisi olla sallittua käyttää aikaansa johonkin järkevään, mikä voisi johtaa työllistymiseen. Heti tulee karttakeppiä sormille, jos ihminen yrittää tehdä vapaa-ajallaan jotain muutakin kuin olla. Ilmeisesti pitäisi vain istua kädet polvilla, jos et ole töissä.

Vierailija
26/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon päivisin kuntouttavassa työtoiminnassa. Tai siis neljä päivää viikossa. Sillä pystyy todistaan ettei tee mitään pimeitä töitä.

Vierailija
27/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo luulin että DDR kuoli vuonna 1990, mutta se näköjään vain muuttikin Suomeen...

Vierailija
28/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jo luulin että DDR kuoli vuonna 1990, mutta se näköjään vain muuttikin Suomeen...

Tää alkaa oleen työväestön (jota siis ovat sekä työlliset että työttömät) kannalta jo aika hurjaa.

Vierailija
29/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuumivat, jos sanon että olen 16 tuntia päivässä AV:lla.

Vierailija
30/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mä teen kaikenlaista, mutta ei näiden uutisten jälkeen paljoa uskalla rupatella. Valmennan jalkapallojunnuja sekä kahta yksittäistä uimaria. Lisäksi olen antanut sijoitusneuvontaa lähipiirilleni. Myös puuveistosten tekeminen  vie paljon aikaa. Jos nämä  kertoisin, niin varmasti työkkäri sanoisi, että en kerkeä hakemaan töitä enkä varsinkaan ottamaan työtä vastaan.

Valmentaminen on työtä. 

Vierailija
31/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mä teen kaikenlaista, mutta ei näiden uutisten jälkeen paljoa uskalla rupatella. Valmennan jalkapallojunnuja sekä kahta yksittäistä uimaria. Lisäksi olen antanut sijoitusneuvontaa lähipiirilleni. Myös puuveistosten tekeminen  vie paljon aikaa. Jos nämä  kertoisin, niin varmasti työkkäri sanoisi, että en kerkeä hakemaan töitä enkä varsinkaan ottamaan työtä vastaan.

Valmentaminen on työtä. 

No  kyllä kai työ mitataan palkalla. Itse näkisin tuon vapaaehtoistyöksi.

Vierailija
32/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin olemaan Kelalle rehellinen. Ei olisi kannattanut, vaan olisi pitänyt keksiä emävale. Sitä olisi pitänyt miettiä hartaasti. 

Vierailija
33/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ainoat mitä voi sanoa on kävely ja tv:n kattominen sekä ahkera työpaikkojen haku. Voi sanoa, että aloittaa jo aikasten aamulla etsimisen netistä, että ehtisi ennen muita, kun yusia paikkoja ilmasntuu. Työkkärin kautta ei kuitenkaan töitä kellekään tuu, joten tyhmä sinne mitään puhua. Siellä on myös kiusaajia ja vallankäyttäjiä töissä. Valta se on pienikin valta.Yksilön elämään näillä voi olla iso vaikutus.

Toi oli tosi hyvä: harrastaa kävelyä, tv töllötystä ja työhakemusten tekoa!! EI mitään muuta.   :D. :D

Iso suositus, niin ei varmasti joudu esim 10 vuodelta maksamaan takaisin ropoja.

Vierailija
34/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmentaminen on työtä. 

Työllisyysviranomaista kiinnostaa työn tekeminen, ei palkka. Valmentaminen on työtä. Voit ihan mennä tutkimaan mitä laki sanoo.

Vierailija
35/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmentaminen on työtä. 

Työllisyysviranomaista kiinnostaa työn tekeminen, ei palkka. Valmentaminen on työtä. Voit ihan mennä tutkimaan mitä laki sanoo.

Väitätkö, että palkan saaminen ei olisi ongelma, jos sen saamiseen menee tosi vähän aikaa?

Vierailija
36/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmentaminen on työtä. 

Väitätkö, että palkan saaminen ei olisi ongelma, jos sen saamiseen menee tosi vähän aikaa?

Tarkoitan, että tuleeko työttömyyskorvaus vain työn hakemisesta ja siitä, että on koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä?

Eikä ole väliä, jos tekee viikossa vaikka kahden tunnin ajan jotain tosi tuottavaa?

Vierailija
37/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmentaminen on työtä. 

Just tämän takia pitää sanoa, ettei tee MITÄÄN muuta kuin hakee töitä. Mitään vapaaehtoistöitä, harrastuksia tai muutakaan tekemistä ei saa mainita.

Onhan se naurettavaa, mutta näin se vaan menee. Itse joskus menin möläyttämään olleeni lapsenvahtina joitakin tunteja muutaman kuukauden, tyyliin ruokapalkalla. Se täti sanoi suoraan, ettei mun ois kannattanut kertoa sitä. Jostain syystä kuitenkin esitti ettei olisi sitä kuullut, eli oli harvinaisen reilu. 

Siihen reiluuteen ei kuitenkaan kannata luottaa, siellä on paljon sellaisia tyyppejä töissä jotka nauttii kiusata heikossa asemassa olevia.

Vierailija
38/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin suomessa, kuuluukohan samanlainen kuulustelu ja mielivalta myös RIKOLLISILLE ?

Vierailija
39/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan TV,n katselua. EN mitään muuta. tuo kannattaa sanoa..

Toimit elokuvakriitikkona työttömänä. Karenssiin!

Vierailija
40/40 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenki tässä parin tunnin päästä lähdössä pimeisiin töihin, täytyykin katsoa sälekaihtimien läpi näkeekö joku. Vedän hupun silmille ja hiivin Kardemumman yöhön työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi