Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino pudonnut liikaa kun vähensin sokeria

Vierailija
22.03.2026 |

Olen koko aikuiselämäni saanut varmaan n. puolet ruuan energiasta sokerista. Nyt kun vähensin radikaalisti sokerin syöntiä (makeiset keksit jäätelö suklaa), paino on pudonnut liikaa. Olin jo lähtötilanteessa normaalipainoinen joten harmittaa. Voiko olla että kroppa ei "osaa" muuntaa muita energialähteitä ruuassa rasvakudokseksi kun on aina saanut sokeria siihen tarkoitukseen? Pitäisikö vähän palauttaa sokeriruokia ruokavalioon, ei sitä entistä määrää mutta vähän?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö tarpeeksi päivisin kuinka voi sietää nälän tunnetta ja pahaa oloa??? Vai pitääkö olla masokisti joka  nauttii siitä.

Vierailija
22/26 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa vaan syödä vähän enemmän.. ruokaa.

On muuten jännä miten vaikeaa on keksiä ruokaa tarpeeksi päivittäiseen syömiseen kun jättää sokerin. Sokeriherkuissa se energia on pakattuna niin tiiviiseen muotoon että sen saa nopsaan syötyä. Saa mättää aika paljon raejuustoa ja porkkanaa että sen saa korvattua.

Ei ne porkkana ja raejuusto sulle painoa kerrytä. Kokeilepa lisätä öljyä, avokadoa, pähkinöitä, siemeniä. Syö leipäviipale tai pari enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat vajaaälyiseltä

Vierailija
24/26 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni hassu lihava äm-mä luulee olevansa normaalipainoinen, vaikka on aivan ylipainon porteilla kolkuttelemassa  XD

Silloin on normaalipainoinen, jos ei ole vielä ylipainon puolella.

Se normaalipainon määritelmä on BMI:ssä turhan lavea. Esim. 170 cm:lle 68 kg on jo turhan paljon, ellei sitten ole lihaksikas tapaus.

Vierailija
25/26 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei syö tarpeeksi päivisin kuinka voi sietää nälän tunnetta ja pahaa oloa??? Vai pitääkö olla masokisti joka  nauttii siitä.

Nyt kun jätin sokeriherkkujen mättämisen ei ole ollut nälän tunnetta vaikka ilmeisesti olen ollut kalorivajeella kun kerran paino pudonnut. Ellei sitten tosiaan ole ollut kyse pelkästä nesteturvotuksen lähtemisestä. Jos pelkästään nestettä lähtenyt niin sittenhän en ole ollut kalorivajeella mikä selittäisi sen ettei ole ollut sitä näläntunnetta, hmm. En harrasta kalorien laskemista joten en tiedä kummasta kyse.

ap

Vierailija
26/26 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sitä painoa on lähtenyt ja missä ajassa?

Ei rölli sitä kerro

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi