Ruoka-avustuksista viedään välistä. Kukaan ei tunnu puuttuvan asiaan.
Ruoka-avustuksissa viedään tavaraa ennekuin se päättyy ruokajakeluun.
Jopa laatikoittaain lihaa.
Sekin aiemmin tiedettiin, että ammattimaiset toimijat ruokajonoissa keräävät ruokakasseja ja vievät niitä pizzeriaa tms. ravintoloihin.
Tänään IL:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c83044a-459b-4508-aeaf-35881d76e878
Kommentit (101)
Facessa huomasin kerran kun jonakin viikonloppuna ruuan jakopisteessä ( uskov) toimiva laittoi kuvan, nyt on ruokaa kun haettiin varastolta. Pitkä ruokapöytä täynnä ruokaa. Kyllähän hänellä isonperhe ja koutilas tilapäinen mies eli tarpeeseen varmaan.
"Sekin aiemmin tiedettiin, että ammattimaiset toimijat ruokajonoissa keräävät ruokakasseja ja vievät niitä pizzeriaa tms. ravintoloihin."
AP, kerrotko lähteen, että missä näin on tiedetty aiemmin?
Jos on kerran tietoa, niin tämähän on poliisiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini joutui joskus SPR:n Konttiin johonkin työkokeiluun niitä vaatteita lajittelemaan ja silloin tiesi kertoa että ne oikeasti hienoimmat lähtivät palkollisten työntekijöiden matkaan. Samaan aikaan työkokeilijoiden ynnä muiden ilmaistyövoiman kaapit ja kassit ratsattiin säännöllisin väliajoin :D tämä joskus 2000-luvun alkupuolella, ei yllätä että edelleen tapahtuu.
Kontissa ei saa edes ostaa tauolla, joka on omaa aikaa, et edes niin että vaihdat vaatteet ja käyt ulkona ja tulet ostoksille. Kamerat on nykyisin takahuoneessakin. Ja kun työntekijä menee vapaapäivänä jotain ostamaan tulee esimies rakastamaan.
Tuota ? Rakastamaan vai ratsaamaan , luulisin kyllä että jälkimäinen tuosta niiden natsimeiningistä päätellen
Vierailija kirjoitti:
Läheisessä kierrätyskirppiksellä työskentelevät todennäköisesti ovat siellä 9euron päiväpalkalla, tukitöissä tms. niin minulle ihan sama jos he ottavat itselleen sinne tuotuja tavaroita/vaatetta.
Minulle on ihan sama kenelle minulle turhat kamat menevät. Kirppiksillä pyörii varakkaitakin ihmisiä joten ihan hullua alkaa esittämään toiveita kenelle kamojen pitäisi mennä.
Sama ruokalahjoituksissa. Tuskin jakajat ovat kovin äveriästä porukkaa. Tottakai se särähtää korvaan jos sieltä ammattimaisesti roudataan lahjoituksia ravintoloihin tai myyntiin.
Helluntaikirppiksillä samoin kuin ev.lut kirppismyyjät ovat ainakin täälläpäin paikallisen seurakunnan jäseniä! Kenelläkään ei ole rahan todellista tarvetta! Tiedän tarkalleen, koska asun paikkakunnalla!
Omistavat jos vaikka mitä jokainen. Ei ole varattomat yh.t, työttömät tai vähävaraiset kyseessä!
Ei luulisi olevan tarvetta enää vähävaraisille tarkoitetuille kirppislahjoituksille ! Niin sitä LUULISI!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa työntekijät myös vievät parhaat päältä, olen luullut, että kuuluu asiaan? Yksi nainen kuskaa sukulaistensa ravintoloihin sieltä lihat, kasvikset ja kermat ja juustot.
Sisäfileitä tms ei koskaan jaeta NS asiakkaille, vaan menee työntekijöille. Ja porukka on röyhkeää.
Eiköhän ne fileet ja muutkin paremmat lihat lähde kaupasta kassan kautta jo 30% alennuksella, ja viimeistään illalla -60%:lla?
Kovasti tuntuu taas tarkoitushakuiselta tämä jutunteko.
Ongelmia on varmasti niinkuin kaikessa inhimillisessa toiminnassa. Ja tilaisuus tekee varkaan tässäkin.
Mutta onko se syy leimata koko ruoka-apu ja sen kaikki toimijat?
Ystäväni oli vapaaehtoisena Turussa ja kyllä sinne tulee sisäfileetä yms. Tietyt ahneet vie ne jo autosta, kun auto kurvaa pihaan. Ja yksi järeää laatikko kaupalla poikiensa ravintoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon myydään ohi?
"Arin kertoman mukaan isoja ruokamääriä olisi päätynyt toistuvasti työntekijän lähisukulaisille..."
Jotain kytkykauppa voi toki olla...
Päätyihän suuria määriä valtion rahaa erään pääministerimme serkuille joita hän ei tiennyt sukulaisikseen, joten...
Tai ohisalon johtaman ympäristöministeriön miljoonia aviomiehensä firmalle. Tuulipuistohankkeelle, oli kauppalehdessä kun se jakoi ne ympäristötukirahat saman tien omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noissa monissa jakelussa nyt muutenkaan ne noutajat ole niitä eniten tarvitsevia. Moni on keksinyt hyvän tavan säästää ja kiertelee jakeluissa ja ilmaisissa ruokailussa.
Hyvätuloisena palkansaajana olen pari kertaa käynyt Hurstin leipäjonossa fiilistelemässä tunnelmia. Ihan hyvät ruoat olen saanut pariksi päiväksi ja kiitos siitä. Mersun olen aina jättänyt vähän matkan päähän että kukaan ei loukkaannu autolla saapumisesta.
No huvinsa kullakin.
Toivottavasti mersumiehelle tuli Hyvä fiilis!
Vierailija kirjoitti:
Joutoelämä on tehty helpoksi. Yhteiskunta (Kela) maksaa asunnon, antaa kuukausirahaa päälle ja Hurstin ruokajonosta saa ruokaa ilmaiseksi, kaksi täyttä kassia viikossa. Rahalla ostetaan olutta .
Jos kadehdituttaa noin paljon niin jää toki pitkäaikaistyöttömäksi. Jos vieläkin kadehdituttaa niin kannattaa sairastua vakavasti. Ehkäpä sitten pääset eroon tuosta sairaalloisesta kateudestasi köyhiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Arihan se on seurannut autoja ja tietää kenen osoitteisiin on lihat mennyt. Jep.
Turun Katulähetyksen toiminnanjohtaja Ilkka Räisänen, moi sulle! Nyt varmaan ottaa päästä, kun sinusta kirjoitettiin lehdessä tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristillisillä kirppiksillä tekevät samaa. Ihmiset lahjoittaa esim. Hädänalaisille tiettyihin kohteisiin vietäviksi. Myyjät ottavat parhaat päältä itselleen ja läheisilleen. Olen nähnyt!
En enää lahjoita yhtään mitään !
Ei niitä kiinnosta sun käytetyt alusvaatteet.
Ne myydään mistä saadaan rahaa ja loput menee kaatopaikalle.
Rahasta sitten osa menee hädänalaisille.
Jos haluat auttaa osta parhaalta lähipalvelulta jotain.
Tiedän mistä puhun. Olenpa nähnyt itse lahjoittamiani vaatteita ko myyjien yllä.
Ja senkin tiedän että soittelevat toisilleen kun uutta tulee myyntiin.
Toki en tiedä yhtään kirppistä missä käytettyjä alusvaatteita myytäisiin, joskin niillekin tuntuu olevan hyvinkin ostajia, ihan yle dokumentin perusteella! Että ihan eri paikoista voit käytettyjä alusvaatteita tiedustella kuin hellarikirppiksiltä...:))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasuri saa aina varastaa toisilta.
Ja haukuu peään hallitusta ja persuja. Sellaisia ne vasurit on.
Mitä persut ovat suomalaisten köyhien hyväksi tehneet? Purranhan on sitä mieltä että empatia ei kuulu politiikkaan
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin niin saatte ostaa omilla rahoillanne ruokaa sen sijaan että tarvitsee kerjätä muualta. Työttömät ovat tämän maan syöpäpesäke josta pitää päästä eroon. Mikä on sinun tekosyysi että et ole töissä tai yrittäjänä.
Vakavasti sairaus mutta eläkkeelle ei pääse. Mutta trollihan sinä olet
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joka kerta saanut pilaantunutta ruokaa. Ja tietyistä ruoista sanotaan "ei suomalaisille", varaavat esim lasten piltit u krainalaisille. Tää siis Turussa just.
Kunniakansalaisille varataan parhaat ja oma kans saa huonompaa. Hieno maa tämä nykysuomi 😍
Pitäisi olla ruokajaoissa rekisteröityminen ja tuen tarpeen selvitys. Karsiutuisi hyvätuloiset ja turistit.
Vierailija kirjoitti:
Näitä välisstä vetoja tapahtuu todellakin joka puolella Suomea. Eräs julkisuuden henkilö Jasmin Vähäkangas esimerkiksi kirjoitti jo viime vuoden puolella omaan instaansa, että heille tuodaan kotia asti ruokaringistä ruuat ja saavat valita päältä, mitä ottavat.
Oletko nyt varma, että tuo ruokarinki tatkoitti ilmaisruokaa?
Ruokarinki-nimeä käyttää yleensä lähiruokien ns. eko-ruokajako"rinki". Siinä alueen tuottajat keräävät myytävät tuotteet yhteen, ja sieltä voi tilata monenlaisia tuotteita lihasta ja kalasta kasviksiin perunoihin, viljatuotteisiin, leivonnaisiin, saippuoihin ym. Jotkut ruokaringit tuovat maksua vastaan kotiin asti.
mikä rahka ja youkhurdens eläkeläiselle? 👴🏻👵🏻🥣
Ensimmäinen välistäveto tehdään jo siellä kaupalla, kun siirretään hyllyistä poistettavat laatikoihin. Siinä lähtee ne kalleimmat lihat ja juustot myyjien kasseihin.
Kelan tukia nostavat saatanat painukoot hiiteen Suomesta. Tuhositte kansantalouden laiskottelulla joten antaa vetää maasta pois. Kiitos!
Eiköhän ne fileet ja muutkin paremmat lihat lähde kaupasta kassan kautta jo 30% alennuksella, ja viimeistään illalla -60%:lla?
Kovasti tuntuu taas tarkoitushakuiselta tämä jutunteko.
Ongelmia on varmasti niinkuin kaikessa inhimillisessa toiminnassa. Ja tilaisuus tekee varkaan tässäkin.
Mutta onko se syy leimata koko ruoka-apu ja sen kaikki toimijat?