Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka-avustuksista viedään välistä. Kukaan ei tunnu puuttuvan asiaan.

Vierailija
22.03.2026 |

Ruoka-avustuksissa viedään tavaraa ennekuin se päättyy ruokajakeluun.

Jopa laatikoittaain lihaa. 

Sekin aiemmin tiedettiin, että ammattimaiset toimijat ruokajonoissa keräävät ruokakasseja ja vievät niitä pizzeriaa tms. ravintoloihin.

Tänään IL: 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c83044a-459b-4508-aeaf-35881d76e878

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasuri saa aina varastaa toisilta.

Ja haukuu peään hallitusta ja persuja. Sellaisia ne vasurit on.

Vierailija
22/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin niin saatte ostaa omilla rahoillanne ruokaa sen sijaan että tarvitsee kerjätä muualta. Työttömät ovat tämän maan syöpäpesäke josta pitää päästä eroon. Mikä on sinun tekosyysi että et ole töissä tai yrittäjänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tiedä ihan varmuudella että vapaaehtoiset ja työntekijät ottaa päältä jonkin verran. Tosin minä suon sen heille kun työn tekevät. Eri asia sitten tietty mitä määriä ja jaetaanko eteenpäin.

Vierailija
24/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko oikeasti ettei kukaan jako hommissa oleva saa mitään.

Vierailija
25/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa monissa jakelussa nyt muutenkaan ne noutajat ole niitä eniten tarvitsevia. Moni on keksinyt hyvän tavan säästää ja kiertelee jakeluissa ja ilmaisissa ruokailussa.

Vierailija
26/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillisillä kirppiksillä tekevät samaa. Ihmiset lahjoittaa esim. Hädänalaisille tiettyihin kohteisiin vietäviksi. Myyjät ottavat parhaat päältä itselleen ja läheisilleen. Olen nähnyt!

En enää lahjoita yhtään mitään !

Helluntailainen tuttavani näytti minulle laadukkaita neuleitaan. Kertoi että paikallisen hel.srk.n kirppismyyjät soittavat hänelle kun joku lahjoittaa vaatteita. Että varataanko tämä sinulle, tule kokeilemaan.

Kehtaa vielä kehua. Rikas ihminen ja nauttii vielä omien tulojensa lisäksi hyvää leskeneläkettä!

Ilmankos ko kirppiksellä on vaan iänikuisen vanhaa vaatetta myynnissä!

Omatunto ei näillä " uskovilla" kolkuta.

Ilmaiseksi pitää saada köyhille lahjoitetut vaatteet!

Vierailija
27/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä väliä sillä on jos jakelija saa kerran viikossa sisäfilettä. Ei ne ruoat hukkaan mene koskaan.

Vierailija
28/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joka kerta saanut pilaantunutta ruokaa. Ja tietyistä ruoista sanotaan "ei suomalaisille", varaavat esim lasten piltit u krainalaisille. Tää siis Turussa just.

Vierailija
29/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillisillä kirppiksillä tekevät samaa. Ihmiset lahjoittaa esim. Hädänalaisille tiettyihin kohteisiin vietäviksi. Myyjät ottavat parhaat päältä itselleen ja läheisilleen. Olen nähnyt!

Taidat kirjoittaa Fidasta ja nämähän ovat mestareita siinä kun pitää olla arvotavaraa eikä edes täysin ehjä ja siisti 700€ arvoinen käsityönä tehty puinen tv taso kelpaa Tämä on vanha sanoi noutokuljettaja joka sekin ulkomaalainen 

Vierailija
30/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noissa monissa jakelussa nyt muutenkaan ne noutajat ole niitä eniten tarvitsevia. Moni on keksinyt hyvän tavan säästää ja kiertelee jakeluissa ja ilmaisissa ruokailussa.

Hyvätuloisena palkansaajana olen pari kertaa käynyt Hurstin leipäjonossa fiilistelemässä tunnelmia. Ihan hyvät ruoat olen saanut pariksi päiväksi ja kiitos siitä. Mersun olen aina jättänyt vähän matkan päähän että kukaan ei loukkaannu autolla saapumisesta. 

Vierailija
31/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti kolmea ihmistä on haastateltu juttuun...ja sillä perusteella tuomittiin taas kaikki toimijat?

Ja jos päiväyksen ylittäneitä tuotteita myydään kaupallisille toimijoille, niin kysehän on jo rikollisesta toiminnasta, eli polliisi ja elintarvikeviranomainen paikalle ja tutkimaan. 

Vierailija
32/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ruokajakelun voisi lopettaa .

Pitäisi estää ulkomaalaisten käynti tai niinkuin jutussa ukrainalaisten työskentely kun vievät kasseittain tavaraa muille ukrainalaisille karkureille. Ukrainassa käydään sotaa vain rintamalla. Ei siellä ole sisällissota ja se on suomea 3 kertaa isompi.

Vierailija
33/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helluntailainen tuttavani näytti minulle laadukkaita neuleitaan. Kertoi että paikallisen hel.srk.n kirppismyyjät soittavat hänelle kun joku lahjoittaa vaatteita. Että varataanko tämä sinulle, tule kokeilemaan.

Kehtaa vielä kehua. Rikas ihminen ja nauttii vielä omien tulojensa lisäksi hyvää leskeneläkettä!

Ilmankos ko kirppiksellä on vaan iänikuisen vanhaa vaatetta myynnissä!

Omatunto ei näillä " uskovilla" kolkuta.

Ilmaiseksi pitää saada köyhille lahjoitetut vaatteet!

Pelastusarmeijassa nähtyt noita mukasukovaisia pahimpia ilkimyksiä suomalaisia kohtaan.

Vierailija
34/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Olen tiennyt tuon kauan. Tuttuni vähätuloinen kävi kaupunkimme ruokajakelussa vuosia ja kertoi, että oli tutustunut mieheen, joka keräsi lahjoittajilta ruokia. Miehellä oli ns " liikanimi" vai lempinimi mutta en sitä laita tähän. Ko mies antoi tutulleni paljon hyvää ruokaa, jota ei juuri jaettu jonossa. Savulohta, lihaa jne. Ei varmaan mikään ole muuttunut ja jakajat/ kerääjät ottavat parhaat päältä edelleen. Ihminen kun on ahne perimmiltään.  Ehkä pieni osa tekee pyytettömästi avustustyötä, mutta vaan pieni osa.

Vierailija
35/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina riittää ottajia, kun ilmaiseksi jaetaan. Varsinkaan ulkomailta tulleilla ei ole mitään häpeää, vaan ottavat kaiken minkä saavat. 

Vierailija
36/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin tiedä ihan varmuudella että vapaaehtoiset ja työntekijät ottaa päältä jonkin verran. Tosin minä suon sen heille kun työn tekevät. Eri asia sitten tietty mitä määriä ja jaetaanko eteenpäin.

Jos saavat palkkaa työstään ei todellakaan ole oikeutta rohmuta köyhille tarkoitettua ruokaa.

Vierailija
37/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä välisstä vetoja tapahtuu todellakin joka puolella Suomea. Eräs julkisuuden henkilö Jasmin Vähäkangas esimerkiksi kirjoitti jo viime vuoden puolella omaan instaansa, että heille tuodaan kotia asti ruokaringistä ruuat ja saavat valita päältä, mitä ottavat.

Vierailija
38/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettele.On tuo nähty myös toisaalla.Uskikset piilottaa parhaat herkut keittiöön piiloon.Kahvit ja kakut voi syödä uskonsisarten kanssa rukous tilaisuuksissa ja parhaat lihat ja lohet toisille uskovaisille.Heikoin anti tarvitsijoille ja haukkuminen vapaaehtoisille jos sanovat jotain.Ihan suomalaista porukkaa.

Vierailija
39/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö sanoo jonossa asylum pääsee jonon ohi ja saa kaikki kinkut. Kaverin Peran poika on töissä (ihan oikeasti) kaupassa ja kertoi, kun tietää kun käy lastaamassa kun häviäjö ruokia haetaan.

Vierailija
40/101 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että kun jotain saa ilmaiseksi sitä pitää rohmuta tolkuttomasti yli oman tarpeen. Nämä tyypit yleensä vielä pitävät tätä toimintaa oikein fiksuna ja jopa ylpeilyn aiheena. Muut ovat tyhmiä kun eivät toimi samoin tai sitten oma ajatusmaailma on käännetty sellaiseksi, että ollaan heikommassa asemassa kuin oikeasti ollaan ja se on oikeutettua.

Parempi olisi vaan myydä kaikki vanhaksi menevä alennuksella kaupasta ja antaa jokaisen murehtia omasta rahankäytöstään, tuli se raha palkasta tai Kelasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän