Mitä hautakiveesi kaiverretaan?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule kiveä. Minut tuhkataan ja tuhka laitetaan maahan johonkin asuinpaikkani Helsingin hautausmaalle.
Mun sukulaiset on tuhkattu ja heillä on silti kivet. Kai se nimi nyt johonkin kuitenkin laitetaan?
Se, jota kukaan ei muistanut elossa ollessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule kiveä. Minut tuhkataan ja tuhka laitetaan maahan johonkin asuinpaikkani Helsingin hautausmaalle.
Mun sukulaiset on tuhkattu ja heillä on silti kivet. Kai se nimi nyt johonkin kuitenkin laitetaan?
Miksi laitettaisiin? Minulla ei ainakaan tule nimeä mihinkään. Jos on ihan pakko muistella, muistelkoon jokainen mielessään. Mieluiten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistolehtoon ei ole pakko kaiverruttaa nimeä, mikäli sinne tuhka lasketaan. Jos taas tuhka sijoitetaan erikoisluvalla johonkin muualle, ei nimeä tule myöskään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeäni ei laiteta näkyville mihinkään. Näitä paikkoja mihin on laitettu tuhka ilman mitään nimeä on useita ainakin täällä eteläisessä Suomessa. Esim. tuttavani tuhka on laitettu Espoon Niittykummussa olevan uurnamaan ruohikkoon. Siellä on kyllä merkintä, että tällä alueella on vainajien tuhkia mutta ulospäin ei näy etkä tiedä missä kohtaa kenenkin tuhka lepää.
Käsittääkseni tuhkan voi laskea muualle; tietenkin siihen pitää olla lupa.
Mutta voi myös laitatuttaa (muisto-) laatan muisto/uurnalehtoon. Ei siinä laatassa ole muuta kuin nimi (ja "tyttönimi", jos niin haluaa, syntymä- ja kuolinaika.
Tuhkasin omat vanhempani, laskin uurnat sinne muistolehtoon. Käyn aina "merkkipäivinä" viemässä kynttilän. .... Hieno ja arvostettava paikka (äiti kuului evl-srk:aan, isä ei).
Itselleni toivon sitä samaa. Oispahan meidän pieni perhe taas koolla - voitais lähteä vaikka kummittelemään, näinnikkään la-iltana - böö! :)))
Älä ymmärrä ymmärtämätöntä, jotta voisit ymmärtää ymmärtämätöntä.
En usko saavani hautakiveä. Varmaan laittavat mahdollisimman halvan laatan sillä halvimmalla tekstillä.
Tiedän mikä sopisi joillekkin, kas tässä.
Olen persujankkaaja
OLEN DI OLEN DI
ÖÖ ÖÖÖ ÖÖ
PURRAORPO
öö incel ööö
Nää sopis joillekkin tosi hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistolehtoon ei ole pakko kaiverruttaa nimeä, mikäli sinne tuhka lasketaan. Jos taas tuhka sijoitetaan erikoisluvalla johonkin muualle, ei nimeä tule myöskään mihinkään.
Ai jaa. Mitenköhän on, jos kuolleella ei ole omaisia, niin haudataanko tuhkat nimettömänä?
Never give up - It's such a wonderful life
(Tän oon päättänyt jo vuosia sitten)