Mitä hautakiveesi kaiverretaan?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin hävitä jonnekin metsään ennen kuin olen niin vanha että joku vanhainkodin työntekijä tukehduttaa tuoliin. Ei tarvi hautakiveä, kun ruumista ei löydy. Suomessa on vielä paikkoja jonne kadota.
Tämä on jotenkin kaunis idea.
Joo kun et vaan mätäne meikäläisen tiluksille.
Ei mitään. Mulle ei tuu hautakiveä, muistolehtoon vaan pieni plakaati. Nimi, s ja k aika. Se riittää.
Vihervassari persu alias kokkari.
"Minähän sanoin että olen sairas."
Ei tule mitään hautakiveä. Krematorion uuniin työnnetään ruumis ja tuhkat kaadetaan johonkin.
Kuppi kahvia kiitos! Läheiset voivat kukkien sijaan tuoda kupin mustaa kahvia haudalle.
Jos en ole miljonääri kuollessani, haluan tuhkauksen ja tuhkat ripoteltavaksi vesistöön.
Kiveä ei tule. Tuhkat tuuleen ja sattolauluksi nuoruuden suomidiskoa: Se lentää niin kuin tuhka tuuleen, mitä lie se raukka luulee, se yöksi tahtoo jokaisen...
Olen pyytänyt tuhkien ripottelua mereen eikä mitään muistolaattaa minnekään. Jos joku minut henkilökohtaisesti muistaa, fine, mutta kenenkään muun ei tarvitse tietää, että minä olen ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua hautakiveä ollenkaan. Puolisokaan ei halua.
Meidät sitten tuhkataan ja sirotellaan sallittuun paikkaan.
Hautakivet ovat niin last season.
Vai että sallittuun paikkaan.
Itse olen kertonut läheisille, mihin laittaa oli sallittua tai ei. Kukaan ei tule olemaan näkemässä. Viranomaisten papereihin laittavat mitä laittavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt tuhkien ripottelua mereen eikä mitään muistolaattaa minnekään. Jos joku minut henkilökohtaisesti muistaa, fine, mutta kenenkään muun ei tarvitse tietää, että minä olen ollut olemassa.
Minusta ajatus unohtumisesta kokonaan on mielettömän lohdullinen! Se jos jokin kertoo yksilön elämän ja olemassaolon mitättömyydestä, tuhuudesta ja tuulen tavoittelun mielettömyydestä. Lopulta kuollaan ja unohdutaan, maadutaan kukin tavallamme. Tarinamme hiipuu ja katoaa, ne jotka sen joskus muistivat katoavat myös.
Nimi ja syntymä- ja kuolinaika. Jos nyt edes saan hautakiveä, kun ei mulla ole ketään sitä laittamassa varmaan. No eihän se mua kyllä kuolleena haittaa.
Olen kertonut toiveeni, ettei hautakiveä sukulaisten riesaksi ja kuluksi. Tuhkaus, laatan saavat laittaa muistolehtoon, jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Nimi ja syntymä- ja kuolinaika. Jos nyt edes saan hautakiveä, kun ei mulla ole ketään sitä laittamassa varmaan. No eihän se mua kyllä kuolleena haittaa.
Sinullahan on loistava tilanne.
Jack Lemmon
In