Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko koskaan tältä?

Vierailija
05.05.2007 |

Joskus kun istun ihan liikkumatta (yleensä työpöydän ääressä), tulee hassu olo. Ikään kuin leijuisi ja samalla tuntee itsensä vuorotellen " littanaksi ja leveäksi" sekä " pitkäksi ja ohueksi" .

(kuulostipa harvinaisen tyhmältä kun sen kirjoitti)

No, miten on - onko joku muu kokenut samanlaista tunnetta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ajattelen, niin adhd-lääkitys on muuten lopettanut ne tuntemukset. Hassua :)

Vierailija
2/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella jännä olo enkä tiedä mistä se johtuu tai mistä se kertoo. Mulle niitä tulee joskus nukkumaan mennessä tai muuten rennossa tilanteessa. Toisaalta niitä voi joskus tulla unissa tai pelottavissa tuntemuksissa. Omituista. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain " on" , niin voi tulla hassuja fiiliksiä. Joskus kun sulkee silmät niin " näkee" jotain toooosi suurta joka menee tooosi pieneksi. Siis sellaisia mielikuvia kun vain rentoutuu. Tai kuvioita..

Joskus myös jos on väsynyt tai kiire niin kuulee " ajatuksia" sillälailla hassusti :D

Vierailija
4/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti jos olit kuumeessa? Mulla oli sellaista, ja myöhemmin kuulin sille nimen eräältä lastenneurologilta, nimen oon unohtanut mutta vaaratonta on. Tuli mieleen, että tää leijuolo vois olla sitä samaa aikuisena..

Vierailija
5/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on siis oikea sairaus

Vierailija
6/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan jos minusta tuntuu syvälle kaivautuvalta, kuin turvalliseen multaiseen labyrinttiin mönkivältä, niin sitten tulee uni :)

Vierailija
7/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joskus katsoo " tarkkaan" tietyssä tilanteessa niin kaikki muuttuu tavallaan kaksiuloitteiseksi silmissä. Se katoaa heti kun siirtää katsetta kunnolla tai liikkuu.

Vierailija
8/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäispä kysäistä asiasta yhdeltä puolitutulta neurollogilta kun seuraavan kerran sattuu näkemään.

ap

Vierailija
9/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein siinä tilassa tunnen olevani lapsuudenkodin viereisessä metsässä, jossa lapsena leikin, ja jossa oli paljon sammaleenpeittämiä mättäitä. Tunnen leijuvani littanana niiden sammalten yläpuolella. T:8

Vierailija
10/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun juttelin mieheni kanssa asiasta, tajusin, että se ei ehkä ole ihan normaalia.

t. se adhd-tapaus

Vierailija
11/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä myös sellaista että näette jonkun hahmon (mulla usein sarjakuvatyyppisiä), jonka ääriviivat vaihtuu hyvin mustista ja paksuista hyvin ohuisiin hentoihin? ja jollakin lailla se hahmo myös muuttuu pieneksi ja isoksi?

Vierailija
12/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän lujaa, sitten välillä hiljenee ja loppuu kokonaan, ja taas kohta kauhean lujaa, ihan kuin se lähestyisi jotenkin. Hmm. Siis että se on joku sairaus oikein? Onko siihen sitten lääkettäkin?

Vierailija
13/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on aika yleisiä ja vaarattomia. Unihalvauksesta löytyy tietoa netistä helposti

ap

Vierailija
14/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntea kuin putoaisi? Höh, mulla on sitä aika usein.

Vierailija
15/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaiset olotilat pelottavia?

Vierailija
16/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi aiemmista

Vierailija
17/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se litteänä leijuminen on aika miellyttävä tila. Olo on rento ja pehmeä. Joskus pitkitän olotilaa olemalla ihan liikkumatta paikoillaan. Lisäksi välillä tulee leijumisen ja litteänä olon lisäksi erilaisia lieviä näköharhoja, samanlaisia kuin migreenipotilailla on.

Vierailija
18/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vähänä aikaan, mutta joskus oli useinkin! Eli siinä tavallaan herää kesken unien ja näkee sen huoneen missä nukkuu, mutta lisäksi voi nähdä siinä muita ihmisiä, eikä pysty kuitenkaan kunnolla liikkumaan tai " heräämään" .. Itse monta kertaa heräsin yöllä ja katsoin että siinä pimeässä huoneessa istuskelee kaikki kaverit..

Vierailija
19/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo Alice in wonderland syndrome... Löytyykö siitä mitään suomenkielistä tietoa netistä? Yritin etsiä mutta en löytänyt.

Vierailija
20/29 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahdun usein kun mies tulee mua myöhemmin nukkumaan ja luulen olevani hereillä. Kuulen kuitenkin aina ihmeellistä taustamölyä ja kysynkin aina mieheltä " miks sä jätit tv:n päälle" . Vähän aikaa asiaa ihmeteltyäni ääni katoaa (herään ilmeisesti kunnolla). Mikälie valveuni.

(miehen mielestä lähinnä huvittavaa, kun toistuu jatkuvasti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän