Kela-taksien lakkautuksesta vihjailtu
Hyvä näin jos toteutuu. Taksi on kallis luksus- ja premiumpalvelu eli ylellisyyttä joten en ymmärrä miksi siitä on tehty joillekin normaalia ja nämä ovat päässeet taksiilla iomaiseksi. Onneksi Orpon hallitus korjaa tämän virheen ja laittaa Kela-adiakkaiden taksirumballe lopun mikäli näiden Kela-taksi palvelujen lakkautus osana leikkaus- ja säästötoimia toteutuu.
Kommentit (30)
No siis tiedän kyllä yhden ihmisen jota ihmettelen millä ihmeen keinolla hän on keplotellut itselleen sekä kelataksit että jonkun avustustoiminnankin kerran pari viikossa.
Silti pystyy halutessaan tekemään samoja asioita ilmankin näitä.
Selästä kyse.
Bussilla voi mennä kuten kaikki muutkin, ei pidä taksilla ajella ympäriinsä kuin jotkut rikkaat ja hienot herrat.
Onhan se toki hieman outoa, että tenavatkin kuljetetaan maaseudulla kouluun taksilla. Tai täällä Helsingissä rollaattorilla liikkuvalle eläkeläiselle tarjotaan 18 ilmaista taksimatkaa per kk.
Isossa osassa Suomea taksi on ainoa julkinen kulkuneuvo, jolla voi kulkea.
Millä ne kaikki huonosti liikkuvat vanhukset menee sitten lääkäriin, kun hyvä jos rahat riittää ruokaan
Persut vihaavat vammaisia, joten kuulostaa loogiselta.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa tuo sama, kun itselläsi ilmenee tarvetta.
Minä voin sanoa suoraan, että ihan itse maksan taksini aina kun taksipalvelua tarvitsen. Mä mitään kelatakseja ala vinkumaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Onhan se toki hieman outoa, että tenavatkin kuljetetaan maaseudulla kouluun taksilla. Tai täällä Helsingissä rollaattorilla liikkuvalle eläkeläiselle tarjotaan 18 ilmaista taksimatkaa per kk.
Sosiaalipalvelu- ja vammaishuoltolakien mukaan myönnetyt matkat eivät ole ilmaisia. Asiakas maksaa niistä vastaavan bussimatkan hinnan verran omavastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, jos et tiedä tilannetta ennen kela-takseja. Erittäin hyvin toimi, kun sai tilata ihan minkä taksin tahansa ja sai kuittia vastaan kelasta korvauksen, kun lääkäri oli kuitannut matkan tarpeellisuuden.
Silloin ei ikinä tarvinnut mitään odotella tai tilata edellisenä päivänä. Ihan sairas homma tuo kelataksi.🤯
Entä jos invataksit eivät kiinnosta yrittäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Millä ne kaikki huonosti liikkuvat vanhukset menee sitten lääkäriin, kun hyvä jos rahat riittää ruokaan
Samoin kuin ennen kelataksejakin. Kuittia vastaan lääkärin kuittauksella kelasta. Onko täällä ihmiset 15 v, kun eivät tiedä tuota?
Mahdollistaa monelle kotona asumisen, jotta hoivapaikkojen lisääminen olisi se toinen vaihtoehto, mutta siihen ei olla poliittisesti haluttu mentävän kuin niissä vaikeimmissa tapauksissa..
Tuon muutoksen jälkeen ei enää paljon takseja olisi.
Vammaset maksakoot itse menonsa kuten me muutkin
Veikkaan, että taksin käyttäminen ja sairaanhoidon keskittäminen isoihin yksiköihin on halvempaa kuin ylläpitää joka kunnassa täysi mittaista sairaalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olisi, ennen kelataksihommaa taksin sai aina ja joka kunnassa, kun jokainen kuski sai kuljettaa niitä, jotka nyt odottelevat seuraavaan päivään saadakseen kelataksin.
Kelan korvauksen sai silloinkin kyydistä, jos se oli pakollinen.
Äänestän heti sitä puoluetta, joka palauttaa entisen systeemin, koska kallis byrokratiakin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka bussilla kuten me muutkin. Ei mulla ole normaalina varaa ajella taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Olishan ne normitaksit. Kelataksit on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olishan ne normitaksit. Kelataksit on eri asia.
Samat autot niitä kyytejä ajaa, maksoi sen sitten asiakas itse, kela, kunta, valtio tai vaikka työnantaja.