Iäkäs nainen kotiututettiin Tyksistä Kela-taksilla rinnat paljaina, pelkkä vaippa housuina
"Hän kökötti pyörätuolissa invataksin takaosassa pelkkään housuvaippaan ja avonaiseen paitaan puettuna rinnat paljaana. Edes peittoa ei ollut. Näky oli aivan kauhea, eläimiäkin kohdellaan paremmin, tytär kertoo ääni särkyen."
Kommentit (1710)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä oli paita päällä, niin miten oli rinnat paljaana? Olisiko muistisairas ihminen kenties itse seponut ne esiin? En usko hetkeäkään, että olisi lähtenyt rinnat paljaana sairaalasta taksiin.
Ei ole sinun uskon asia. Ääliö. Toivon sinulle dementikkona sitten samaa kohtelua.
Kiitos nimittelystä, minusta se on nimenomaan ääliömäistä ja erityisesti pahan toivominen toiselle. Olen nähnyt työssäni niin paljon dementikkoja, että tiedän miten he voivat käyttäytyä. Tosiaan jotkut saattavat kaivaa vaipastaan jopa ulostetta ja laamia sillä joka paikan ja jopa syödä sitä, he voivat myöskin riisua itsensä paljaaksi siitä avopaidasta joka on heidän päällään.
Itse sairaanhoitajana kohtelen asiakkaita ja potilaita kunnioittavasti, myöskin niitä muistisairaita. Tosiaan sairaaloissa ei ole ylimääräisiä vaatteita joita lainata, mutta tottakai olisi pitänyt paidan ja vaipan lisäksi olla pyjamanhousut, sukat ja vaikkapa kylpytakki, harteille ja syliin jnkl peitto. Mutta mitään ulkovaatteita ei ole antaa. Tuon maksumuurin takana olevaa juttua en voinut lukea. Oliko kyseessä laitos-siirto eli invataksilla sairaalasta hoivakotiin? Vaikka vanhus olisikin siirtoa varten puettu avopaitaan ja viltteihin tai mihin vaan, niin hän saattaa ne aivan itse omatoimisesti poistaa päältään. On vaan niin helppo pöyristyä jonkun otsikon perusteella ja tehdä johtopäätöksiä omien asenteidensa perusteella.
Se nyt ei ollut mikään otsikko, vaan asia on selitetty esimerkiksi Ilta-Sanomissa.
On sulla varmaan nyt hieno olo, kun yrität vetää sankariviitan päällesi ja hyviksen sädekehän pääs päälle.
Yök.
Ohis
Ota lompakkosi ja käy tokmannilla hakemassa vaikka 50 toppatakkia eri kokoisina ja lahjoita ne lähipäivystykseem hätävaraksi. Maksa siis ihan itse. Minä en halua rahallisesti osallistua, pienen epämukavuuden kestää kun lämpimästä talosta lämpimään autoon ja siitä lämpimään kotiin. Ei se sinne ulos jäänyt.
Täytyy kyllä ihmetellä tuota taksikuskiakin. Lienee joku pervo mummoja paneskeleva yksilö...
Ylilääkäri "tutkii tapauksen" (=lakaisee asian maton alle). Lopputulema virhettä ei tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä oli paita päällä, niin miten oli rinnat paljaana? Olisiko muistisairas ihminen kenties itse seponut ne esiin? En usko hetkeäkään, että olisi lähtenyt rinnat paljaana sairaalasta taksiin.
Minä uskon. Meidän entinen muistisairas naapurin mummeli löytyi rappukäytävästä portailla istumassa pelkät pikkarit jalassa. Ei muistanut missä asuu. Soitin hätäkeskukseen ja sieltä tuli ambulanssi. Sanoivat että tuttu mummeli, tiesivät missä asunnossa asuu (minä en tiennyt kun oltiin vasta muutettu).
Ei ne siellä sairaalassa enää nykyään välitä missä kunnossa joku mummo kotiutuu. Tähän on ajettu Suomen terveydenhuolto.
Vierailija kirjoitti:
Miten näin voi tapahtua?!😡
Toivottavasti vanhuksen kotiuttanut saa kunnon puhuttelun!
Potkut sen pitäisi saada. On selvästi väärällä alalla töissä.
Kokoomus sai Suomesta konkurssikypsän
Vierailija kirjoitti:
suomen alas ajo on tullut kyllä päätepisteeseen tän uutisen myötä. hävetkää sairaalan johtajat ja poliitikot.super noloa.tämä uutinen olis hyvä julkaista maailmalla ja leipäjono kuvien kanssa "onnellisen maan uutiset"
Täällä ei oikeastaan voi luottaa enää siihen että saisi itse vanhana mitään apua. Pakko huolehtia itse terveydestään mahdollisimman hyvin, hampaita myöten, ja toivoa että ei tule sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoidosta on tullut täysi katastrofi Suomessa.
Tätä äänestitte, tätä saitte. Tätä kokoomus ajaa. Tähän johtaa epämääräisen "kommunismin" vastustaminen.
Äänestettiinkö ne sadistiset mistään välittämättömät ihmiset muka myös sinne sairaaloihin lykkäämään muistisairaita vanhuksia alasti kotiin? Miten kukaan voi perustella omia toimiaan sillä, että joku muu äänestää kokoomusta? Mitä muuta olet valmis tekemään muille ihmisille? Onko se muka vanhuksen vika, että sinä et saanut sanna marinia pääministeriksi?
Sairasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun uskon asia. Ääliö. Toivon sinulle dementikkona sitten samaa kohtelua.
Kiitos nimittelystä, minusta se on nimenomaan ääliömäistä ja erityisesti pahan toivominen toiselle. Olen nähnyt työssäni niin paljon dementikkoja, että tiedän miten he voivat käyttäytyä. Tosiaan jotkut saattavat kaivaa vaipastaan jopa ulostetta ja laamia sillä joka paikan ja jopa syödä sitä, he voivat myöskin riisua itsensä paljaaksi siitä avopaidasta joka on heidän päällään.
Itse sairaanhoitajana kohtelen asiakkaita ja potilaita kunnioittavasti, myöskin niitä muistisairaita. Tosiaan sairaaloissa ei ole ylimääräisiä vaatteita joita lainata, mutta tottakai olisi pitänyt paidan ja vaipan lisäksi olla pyjamanhousut, sukat ja vaikkapa kylpytakki, harteille ja syliin jnkl peitto. Mutta mitään ulkovaatteita ei ole antaa. Tuon maksumuurin takana olevaa juttua en voinut lukea. Oliko kyseessä laitos-siirto eli invataksilla sairaalasta hoivakotiin? Vaikka vanhus olisikin siirtoa varten puettu avopaitaan ja viltteihin tai mihin vaan, niin hän saattaa ne aivan itse omatoimisesti poistaa päältään. On vaan niin helppo pöyristyä jonkun otsikon perusteella ja tehdä johtopäätöksiä omien asenteidensa perusteella.
Se nyt ei ollut mikään otsikko, vaan asia on selitetty esimerkiksi Ilta-Sanomissa.
On sulla varmaan nyt hieno olo, kun yrität vetää sankariviitan päällesi ja hyviksen sädekehän pääs päälle.
Yök.
Ohis
Ota lompakkosi ja käy tokmannilla hakemassa vaikka 50 toppatakkia eri kokoisina ja lahjoita ne lähipäivystykseem hätävaraksi. Maksa siis ihan itse. Minä en halua rahallisesti osallistua, pienen epämukavuuden kestää kun lämpimästä talosta lämpimään autoon ja siitä lämpimään kotiin. Ei se sinne ulos jäänyt.
Miksi ihmeessä puolustelet tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä äänestitte, tätä saitte. Tätä kokoomus ajaa. Tähän johtaa epämääräisen "kommunismin" vastustaminen.
Äänestettiinkö ne sadistiset mistään välittämättömät ihmiset muka myös sinne sairaaloihin lykkäämään muistisairaita vanhuksia alasti kotiin? Miten kukaan voi perustella omia toimiaan sillä, että joku muu äänestää kokoomusta? Mitä muuta olet valmis tekemään muille ihmisille? Onko se muka vanhuksen vika, että sinä et saanut sanna marinia pääministeriksi?
Sairasta
Kyllä se oli tiedossa, että kokoomus "säästää" sotepalvelut kurjuuteen saakka. Sitä saatiin mitä tilattiin. Tiedossa oli miljardien säästää ja 20 tuhatta irtisanottu hoitajaa. Lisäksi hyvinvoinialueet ei osta enää vanhuksille jatkohoitopaikkoja ja näin 87-v muistisairas lähetetään avopaidassa ilman housuja ja sukkia yksin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon. Meidän entinen muistisairas naapurin mummeli löytyi rappukäytävästä portailla istumassa pelkät pikkarit jalassa. Ei muistanut missä asuu. Soitin hätäkeskukseen ja sieltä tuli ambulanssi. Sanoivat että tuttu mummeli, tiesivät missä asunnossa asuu (minä en tiennyt kun oltiin vasta muutettu).
Ei ne siellä sairaalassa enää nykyään välitä missä kunnossa joku mummo kotiutuu. Tähän on ajettu Suomen terveydenhuolto.
Olin päivystyksessä. Viereisessä pedissä oli vanha herra joka oli tuotu sairaalaan ilmisesti sydänoireiden takia. Hänen luokseen tuli lääkäri(alle 30v) joka kysyi mieheltä että mikäli tulee eteen tilanne että miestä pitäisi elvyttää haluaako tämä että elvytystä yritetään johon mies vastasi että kyllä hän haluaa. Lääkäri närkästyi vastauksen ja yritti saada miestä muuttamaan vastauksensa. Kyllä oli järkyttävää kuulla tuo keskustelu. Mies vaikutti elämäniloiselta ja puhui täysin järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi taksikuski ei soittanut poliisia paikalle?
Mina ahmed ei taksilupa
Bile-Ilmarin säästöt purevat! Tämä on sitä parempaa vasemmistolaista saksimista...
Vierailija kirjoitti:
Taksi voisi kieltäytyä ottamasta potilasta tuossa kunnossa, siis vaatteita.
Nopea rikastus ahmed
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta
Kyllä se oli tiedossa, että kokoomus "säästää" sotepalvelut kurjuuteen saakka. Sitä saatiin mitä tilattiin. Tiedossa oli miljardien säästää ja 20 tuhatta irtisanottu hoitajaa. Lisäksi hyvinvoinialueet ei osta enää vanhuksille jatkohoitopaikkoja ja näin 87-v muistisairas lähetetään avopaidassa ilman housuja ja sukkia yksin kotiin.
Tässä ei ole kyse säästöistä, vaan siitä että ihminen tekee työnsä niin kuin on sovittu. Jos vanhuksen vaatteita ei löydy, niin sitten soitetaan omaisille ja pyydetään tuomaan niitä. Siitä noille maksetaan.
Silloin puhutaan säästöistä, kun esimerkiksi leikkausjonot pitenevät.
On todellakin sairasta kostaa vanhuksille jotain poliittista puppua. Täytyy olla pahasti tärähtänyt päästään, jos politiikka aiheuttaa sen, ettei välitä hoitaa edes työtään kunnolla
Orpopurra on ajanut hyvinvointivaltion alas.
Ja kas. Kuinka sattuukaan aina olemaan ne muistisairaan vaatteet, jotka sinne sairaalaan hukkuu
Vierailija kirjoitti:
Seuraava askel varmaan on ettei saa edes sitä taksia vaan tuupataan vaippa päällä ja ilman kenkiä ulos etsimään tien kotiin.
Parempi sekin kun saada kemalin mällit mukaansa
Onko ongelma pelkästään Turkua koskeva vai esiintyykö tätä muuallakin?
Tämä on kyllä niin totta. Ilmaiseksikaan ei saa auttaa, koska joku pykälä.