Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäreillä tuntuu olevan himo vetää potilaalta hammas pois mutta tilalle ei ole tarjota mitään. Sitten tulee lisää ongelmia puuttuvie

Vierailija
20.03.2026 |

Hampaiden kanssa. Purenta vaikeutuu ja puuttuvan hampaan aukko vetää muut hampaat vinoon.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin koulua 80luvulla jolloin koko  luokka marssitettiin hammastarkastukseen ja oli niitä suun värjäävät tabletteja,joista näki  onko harjannut hyvin. Sain siis hyvät eväät hammashoitoon.

Silti siitä lähtien kun täytin 20 minulta on poistettu hampaita jotka ovat lohjenneet juureen saakka.  Ja sanottiin vain pahoitellen ettei heillä ole tarjota mitään aukon paikalle,yksityiseltä saa jos rahaa on.

Olen nyt 46vuotias ja 5 hammasta poistettu.  Syöminen on vaikeaa ja kasvot jotenkin "vajonneet". Ei varmaan tarvitse sanoa,etten paljoa  hymyile suu auki😞 

Tuohan on vielä hyvällä mallilla. Minä olen 66 ja ylhäällä on jäljellä 3 hammasta, alhaalla 7. Ihan kivasti onnistuu vielä syöminen, kun ei yritä näkkileipää tai muuta yhtä kovaa. Lapsesta lähtien olen ollut laiska hampaiden suhteen ja tapa jäi pysyväksi. Melkein sopisin Uuno Turhapuroksi hampaiden ansiosta. Hymyillä ei viitsi kuin peilin edessä itselleen.

Vierailija
102/102 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähimenneisyydessä oli joku raportti, että joka kymmenenneltä yli 30-vuotiaalta puuttuu kaikki omat hampaat. Se on yllättävän suuri osuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme