Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joakim Vigelius paljasti romaninaisten kela-keinottelun, mutta mitä tähän sanovat romanit??

Vierailija
20.03.2026 |

Vigelius kritisoi voimakkaasti sosiaalisessa mediassa ja mediatiedotteessaan hyvinvointialueiden käytäntöä myöntää täydentävää toimeentulotukea romanihameen hankkimiseen.

Vigelius sanoi ihmettelevänsä, miksi vallitsevassa taloustilanteessa tällaiset menokohteet eivät ole ensimmäisinä säästölistalla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3a69b45c-7115-4aac-91b9-497b3db30a94

Kommentit (490)

Vierailija
441/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuissa on käsittääkseni myös porukkaa jotka ovat uskonnollisia ja Israelin puolella.

Itse en ole oikein hyvin perillä raamatullisista israelilaiskuvioista kuten esim. helluntailaiset 

Miten nyt suu pannaan kun vihollistakin pitää siunata. Siis myös romaneja jotka ovat israelilaisia.

Olen kuullut sanottavan, että jos siunaa Israelia, tulee itse siunatuksi. Jos kiroaa Israelia, tulee itse kirotuksi.

Ja ikinä ei saa kajota Jumalan silmäterään.

Koettakaa ny pinnistellä.

Mus tilaiset on Intiasta ja juutalaiset s a a t a n a s t a. Nyky-Israelilla ei ole mitään tekemistä Raamatun Juudan ja Israelin kanssa. Uskovaiset toorajuutalaiset torjuvat maailmanvalloituspolitiikan ja s ii o n i s m i n, joten sinäkin voit hellittää noista typeryyksistä.

Minulle israelilainen on hän, joka on verenperimältään israelilainen.

Se, että juutalaiset ovat pahin porukka maailmassa, on venäläisten salaliittoteoria.

Vierailija
442/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuissa on käsittääkseni myös porukkaa jotka ovat uskonnollisia ja Israelin puolella.

Itse en ole oikein hyvin perillä raamatullisista israelilaiskuvioista kuten esim. helluntailaiset 

Miten nyt suu pannaan kun vihollistakin pitää siunata. Siis myös romaneja jotka ovat israelilaisia.

Olen kuullut sanottavan, että jos siunaa Israelia, tulee itse siunatuksi. Jos kiroaa Israelia, tulee itse kirotuksi.

Mus tilaiset on Intiasta ja juutalaiset s a a t a n a s t a. Nyky-Israelilla ei ole mitään tekemistä Raamatun Juudan ja Israelin kanssa. Uskovaiset toorajuutalaiset torjuvat maailmanvalloituspolitiikan ja s ii o n i s m i n, joten sinäkin voit hellittää noista typeryyksistä.

Se, että juutalaiset ovat pahin porukka maailmassa, on venäläisten salaliittoteoria.

Israel on monietninen moderni valtio, ei mikään verenperimä. Geenitutkimus voi sitten osoittaa mistä kukakin on polveutunut. Ja se osoittaa, että palestiinalaiset ovat alueen alkuperäisiä asukkaita. Juutalaisilla on vähemmän muinaisten israelilaisten perimää. Eiväthän he edes pysty ilman allergialääkkeitä ja aurinkosuojaa luvatussa maassaan asumaan, punapigmenttiset ashkenasit ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen moraalin vartia Joakim Vigelius 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009883277.html

Silti hän on oikeassa  tuossa hamekulttuurijutussa.   Eikä ole siinä ainoana. 

Missä tarkalleen on oikeassa? 

Vierailija
444/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eihän se asia siitä miksikään muutu, riippuen siitä kuka sen sanoo ääneen. Fakta on fakta. Tässä tapauksessa on fakta, että tietty ryhmä saa verovaroin kustannettua etuutta sellaisin perustein, joilla muut eivät saa. Kenellekään ei tietenkään pitäisi verovaroin kustantaa kulttuurin harjoittamista. Jokainen voi harjoittaa kulttuuriaan tasan niin paljon kuin on varaa. 

Vierailija
445/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eihän se asia siitä miksikään muutu, riippuen siitä kuka sen sanoo ääneen. Fakta on fakta. Tässä tapauksessa on fakta, että tietty ryhmä saa verovaroin kustannettua etuutta sellaisin perustein, joilla muut eivät saa. Kenellekään ei tietenkään pitäisi verovaroin kustantaa kulttuurin harjoittamista. Jokainen voi harjoittaa kulttuuriaan tasan niin paljon kuin on varaa. 

Kaikki toimeentulotuen varassa elâvät ihmiset voivat saada (ja usein saavat) harkinnanvaraista tukea vaatehankintoihin.

Vierailija
446/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samettinen romanihame painaa keskimäärin 8 kiloa. Siinä kokeilemaan kantaa tuollaista painoa päivittäin . Ei järkevää

Vierailija
447/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samettinen romanihame painaa keskimäärin 8 kiloa. Siinä kokeilemaan kantaa tuollaista painoa päivittäin . Ei järkevää

Voi hyvänen aika. Sebastian Tynkkynen ja Jani Mäkelä kantaa moninkertaisen painon ihraa päivittäin. Ei järkevää.

Vierailija
448/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel on monietninen moderni valtio, ei mikään verenperimä. Geenitutkimus voi sitten osoittaa mistä kukakin on polveutunut. Ja se osoittaa, että palestiinalaiset ovat alueen alkuperäisiä asukkaita. Juutalaisilla on vähemmän muinaisten israelilaisten perimää. Eiväthän he edes pysty ilman allergialääkkeitä ja aurinkosuojaa luvatussa maassaan asumaan, punapigmenttiset ashkenasit ainakaan.

Erottakaa nyt ensin,  mitä tarkoittaa geenietnisyys ja mitä uskonto.  Muslimiuskoiset   on vihanneet muhamedin/ koraanin/hadithien  käskystä  juutalaisuskoisia aina islamin synnyttämisestä lähtien,  ja nyt vaatien edelleen   juutalaisten hävittämistä.  Geenit on mitä on,  mutta tuo Plaestiinan alue on ollut alkukaan juutalaisuskoisten  maata ja arabit tuli myöhemmin.  Tämä on lähtökohta.  Liekö muhamed kirjannut tuon vihan  noudatettavaksi siksi,  kun  otti juutalaisilta heidän maansa,  eikä juutalaiset alistuneet kuten muut paikalliset heimot`?   Islam alisti siis siinä samassa  muitakin  mitä perimää tai uskontoa sattuivat edustamaankin.  Ja tärkeää on muistaa  että islamin perustaja oli  sotaisa heimopäällikkö,  ei mikään filosofioitaan maalaava  ajattelija.   

Vierailija
449/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tarkalleen on oikeassa? 

Onpa huono keskittymiskyky tai muisti 🤣

Vierailija
450/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki toimeentulotuen varassa elâvät ihmiset voivat saada (ja usein saavat) harkinnanvaraista tukea vaatehankintoihin.

Pistä linkkiä edes yhteen tapaukseen, jossa on annettu 500€ vaateraha muuhun kuin romanihameeseen.

Vierailija
451/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset kävi ensiksi ulkomaalaisten kimppuun, nyt suomalaisten kimppuun

Vierailija
452/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Sebastian Tynkkynen ja Jani Mäkelä kantaa moninkertaisen painon ihraa päivittäin. Ei järkevää.

Ajattelen nyt romaninaisia. Säädyllisyys ei vaadi raskasta samettihametta. En ota kantaa kenenkään raha-asioihin. Lapsuuskodissa vierailee edelleen romaneita ; kesäisin romaninaisilla on yksinkertainen musta hame ja pitkähihainen pusero. 

Vierailija
453/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen nyt romaninaisia. Säädyllisyys ei vaadi raskasta samettihametta. En ota kantaa kenenkään raha-asioihin. Lapsuuskodissa vierailee edelleen romaneita ; kesäisin romaninaisilla on yksinkertainen musta hame ja pitkähihainen pusero. 

Miksi pitäisi olla säädyllinen? Suomessa voi kulkea vaikka perse paljaana.

Vierailija
454/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla säädyllinen? Suomessa voi kulkea vaikka perse paljaana.

Lue romanikulttuurista. 

Vierailija
455/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisilla on oma DNA.  Nykyään kuulemma tehdään DNA - testejäkin. Sellaisia, että jos sinussa on juutalaisten DNA, saat heti kaikki täydet Israelin kansalaisoikeudet. Älä vääristele asioita.

Sitten on heitä jotka ovat kääntyneet juutalaiseen uskoon, vaikka verenperimää ei ole.

Minulle israelilainen on hän jolla on israelilainen verenperintö.

Vierailija
456/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset juntit eivät enää ymmärrä säädyllisyydestä mitään.

Vierailija
457/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin keinottelun? Ajat sitten on tuo asia ollut jo olemassa ja eivätkä romaaninaiset ole mitään keinotelleet. Ihan on lakien ja soveltamisohjeiden mukaan.

Vierailija
458/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut eivät osaa keskustella kuin hyvin yksinkertaisista asioista: bensan hinnasta tai naisten hameista.

Vierailija
459/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraanin opinkappaleisiin kuulu, että juutalaiset ja kristityt pitää tappaa.

Vierailija
460/490 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut eivät osaa keskustella kuin hyvin yksinkertaisista asioista: bensan hinnasta tai naisten hameista.

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi