Joakim Vigelius paljasti romaninaisten kela-keinottelun, mutta mitä tähän sanovat romanit??
Vigelius kritisoi voimakkaasti sosiaalisessa mediassa ja mediatiedotteessaan hyvinvointialueiden käytäntöä myöntää täydentävää toimeentulotukea romanihameen hankkimiseen.
Vigelius sanoi ihmettelevänsä, miksi vallitsevassa taloustilanteessa tällaiset menokohteet eivät ole ensimmäisinä säästölistalla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3a69b45c-7115-4aac-91b9-497b3db30a94
Kommentit (531)
Siis köyhät voivat hakea tukea vaikka rippipukuun,mekkoon. Eihän se nyt niin ole et lapsi kärsii, vaan hyvä puku pitää saada. Koska kirkollismenot ripissä vaatii asianmukaista pukeutumista. Jos ei tukea tule,se osuu kaikista heikoimmassa oloissa oleviin lapsiin. Ei sinne ilman vaatteita voi mennä. 500e saa jo hyvän puvun.
Muistan miten Juha Hurme hekotteli tälle:
Topelius oli kesksinyt omasta päästään, että suomalaiset on Jumalan valittu kansa.
Minäkin purskahdin nauruun.
Topelius ja vanhan liiton korkeakulttuuri kultakausineen on itselleni äärimmäisen rakasta.
Mutta Topelius erehtyi tuossa. Paha ylilyönti.
Uskon, että persuille tuo menisi täydestä.
Ihan tosi juntti pakanakansa olemme. Jumalalla ei ole mitään erityisempää syytä rakastaa meitä.
Muistakoot ne persut jotka olette uskonnollisia, että vain israelilaiset on Jumalan valittu kansa.
Tämä on varmasti vaivalloista, mutta nyt teidän pitäisi siunata romaneita.
Miksi israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa?
Koska Jumala rakasti heitä.
Sitä en kyllä ihmettele yhtään kun ajattelen romaneita. He ovat aitoja ihmisiä. Ehkä aidoimpia mitä on positiivisessa mielessä.
Enpä usko tosiaankaan, että Jumala tuntee kovinkaan suurta sympatiaa suomalaisia kohtaan
Se on nyt vaan nieltävä.
Joten persut voisivat lakata vainoamasta romaneita. Uskon, että he ovat Jumalan silmäterä.
Hyvä minä. Olen tykännyt aina tosi paljon romaneista, vaikka en silloin tiennyt heidän todellisesta alkuperästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuissa on käsittääkseni myös porukkaa jotka ovat uskonnollisia ja Israelin puolella.
Itse en ole oikein hyvin perillä raamatullisista israelilaiskuvioista kuten esim. helluntailaiset
Miten nyt suu pannaan kun vihollistakin pitää siunata. Siis myös romaneja jotka ovat israelilaisia.
Olen kuullut sanottavan, että jos siunaa Israelia, tulee itse siunatuksi. Jos kiroaa Israelia, tulee itse kirotuksi.
Ja ikinä ei saa kajota Jumalan silmäterään.
Koettakaa ny pinnistellä.
Mus tilaiset on Intiasta ja juutalaiset s a a t a n a s t a. Nyky-Israelilla ei ole mitään tekemistä Raamatun Juudan ja Israelin kanssa. Uskovaiset toorajuutalaiset torjuvat maailmanvalloituspolitiikan ja s ii o n i s m i n, joten sinäkin voit hellittää noista typeryyksistä.
Minulle israelilainen on hän, joka on verenperimältään israelilainen.
Se, että juutalaiset ovat pahin porukka maailmassa, on venäläisten salaliittoteoria.
Israel on monietninen moderni valtio, ei mikään verenperimä. Geenitutkimus voi sitten osoittaa mistä kukakin on polveutunut. Ja se osoittaa, että palestiinalaiset ovat alueen alkuperäisiä asukkaita. Juutalaisilla on vähemmän muinaisten israelilaisten perimää. Eiväthän he edes pysty ilman allergialääkkeitä ja aurinkosuojaa luvatussa maassaan asumaan, punapigmenttiset ashkenasit ainakaan.
Juutalaisilla on oma DNA. Nykyään kuulemma tehdään DNA - testejäkin. Sellaisia, että jos sinussa on juutalaisten DNA, saat heti kaikki täydet Israelin kansalaisoikeudet. Älä vääristele asioita.
Sitten on heitä jotka ovat kääntyneet juutalaiseen uskoon, vaikka verenperimää ei ole.
Minulle israelilainen on hän jolla on israelilainen verenperintö.
Edelleen sotket juutalaisuuden etnisyytenä (DNA) israelilaisuuteen (kansalaisuus) puhumalla israelilaisesta verenperinnöstä. Jota ei ole.
Juutalaisilla ei ole väittämääsi "omaa DNA:ta" vaan se on aina perittyä ja muuntuvaa. Yhteisiä tekijöitä toki on, mutta etninen juutalaisuus on jatkumo, liukuva. Ei mikään yksi ja ainoa DNA. Pääosin nykypäivän etnisillä juutalaisilla ei ole muinaisten juudealaisten perimää juurikaan. Palestiinalaisilla on sitä enemmän, vaikka heillä on (useimmilla) uskonto matkan varrella vaihtunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljasti?
Onhan tuo ollut tiedossa jo ainakin vuosikymmeniä, vigelius ei lienyt edes syntynyt silloin.
Lienyt? Mitä kieltä tämä on? Kannattaisiko opiskella edes hieman kielioppia? Tai lukea joskus kokonainen kirja. Jos tiedät, mikä kirja on.
Lienee ja sen taivutusmuodot ovat kirjakielen sanoja. Se, joka ei tunne sanaa, voisi lukea joskus muutaman kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen moraalin vartia Joakim Vigelius
Silti hän on oikeassa tuossa hamekulttuurijutussa. Eikä ole siinä ainoana.
Kyllä. Eihän se asia siitä miksikään muutu, riippuen siitä kuka sen sanoo ääneen. Fakta on fakta. Tässä tapauksessa on fakta, että tietty ryhmä saa verovaroin kustannettua etuutta sellaisin perustein, joilla muut eivät saa. Kenellekään ei tietenkään pitäisi verovaroin kustantaa kulttuurin harjoittamista. Jokainen voi harjoittaa kulttuuriaan tasan niin paljon kuin on varaa.
Kaikki toimeentulotuen varassa elâvät ihmiset voivat saada (ja usein saavat) harkinnanvaraista tukea vaatehankintoihin.
Ei todellakaan saa! Eikä varsinkaan mitään 500€ kahden vuoden välein!
Edellä kannattaa kiinnittää huomio ilmaisuun: voivat saada. Harkinnanvarainen toimeentulotuki ei ole mikään itsestäänselvyys perustoimeentulotuen saajillekaan. Tässä yhteydessä käytettävä adjektiivi "harkinnanvarainen" ei seiso siellä suotta; jokainen tapaus harkitaan erikseen. Mitään yleistä raha-automaattia ei ole.
On siihen romanihameeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa? Miten niin oikeassa? Hän on pölhöpopulisti. Te mesoatte hameista ja huiveista, kun maassa on massatyöttömyys ja lapsiperheköyhyys ja asunnottomuus nousussa. Risti seinään kun Joakim näistä loihee öyhöttämään.
Tämä.
Juutalaiset on aina olleet hyviä tarinoimaan. He ovat keksineet tuon, että olisivat valittu kansa. Tyhmät ihmiset ovat jutun karvoineen päivineen nielleet, ja juutalaiset saaneet näin valtaa. Pelottelu, uhkailu ja manipulointi ovat tämän kansan vakityökaluja. Ei toki kaikki yksilöt sitä tee, mutta kuuluu kulttuuriperintöön aivan kuin mustilaisilla varastaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljasti?
Onhan tuo ollut tiedossa jo ainakin vuosikymmeniä, vigelius ei lienyt edes syntynyt silloin.
Lienyt? Mitä kieltä tämä on? Kannattaisiko opiskella edes hieman kielioppia? Tai lukea joskus kokonainen kirja. Jos tiedät, mikä kirja on.
Lienee ja sen taivutusmuodot ovat kirjakielen sanoja. Se, joka ei tunne sanaa, voisi lukea joskus muutaman kirjan.
Potentiaalilla on preesens- ja perfektimuodot, ei muita aikamuotoja. Alkuperäinen "Vigelius ei lienyt edes syntynyt silloin" on siten virheellinen muoto. Kyseistä aikamuotoa ei lie-verbistä voi muodostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuissa on käsittääkseni myös porukkaa jotka ovat uskonnollisia ja Israelin puolella.
Itse en ole oikein hyvin perillä raamatullisista israelilaiskuvioista kuten esim. helluntailaiset
Miten nyt suu pannaan kun vihollistakin pitää siunata. Siis myös romaneja jotka ovat israelilaisia.
Olen kuullut sanottavan, että jos siunaa Israelia, tulee itse siunatuksi. Jos kiroaa Israelia, tulee itse kirotuksi.
Mus tilaiset on Intiasta ja juutalaiset s a a t a n a s t a. Nyky-Israelilla ei ole mitään tekemistä Raamatun Juudan ja Israelin kanssa. Uskovaiset toorajuutalaiset torjuvat maailmanvalloituspolitiikan ja s ii o n i s m i n, joten sinäkin voit hellittää noista typeryyksistä.
Se, että juutalaiset ovat pahin porukka maailmassa, on venäläisten salaliittoteoria.
Israel on monietninen moderni valtio, ei mikään verenperimä. Geenitutkimus voi sitten osoittaa mistä kukakin on polveutunut. Ja se osoittaa, että palestiinalaiset ovat alueen alkuperäisiä asukkaita. Juutalaisilla on vähemmän muinaisten israelilaisten perimää. Eiväthän he edes pysty ilman allergialääkkeitä ja aurinkosuojaa luvatussa maassaan asumaan, punapigmenttiset ashkenasit ainakaan.
Juutalaisilla on oma DNA. Nykyään kuulemma tehdään DNA - testejäkin. Sellaisia, että jos sinussa on juutalaisten DNA, saat heti kaikki täydet Israelin kansalaisoikeudet. Älä vääristele asioita.
Sitten on heitä jotka ovat kääntyneet juutalaiseen uskoon, vaikka verenperimää ei ole.
Edelleen sotket juutalaisuuden etnisyytenä (DNA) israelilaisuuteen (kansalaisuus) puhumalla israelilaisesta verenperinnöstä. Jota ei ole.
Juutalaisilla ei ole väittämääsi "omaa DNA:ta" vaan se on aina perittyä ja muuntuvaa. Yhteisiä tekijöitä toki on, mutta etninen juutalaisuus on jatkumo, liukuva. Ei mikään yksi ja ainoa DNA. Pääosin nykypäivän etnisillä juutalaisilla ei ole muinaisten juudealaisten perimää juurikaan. Palestiinalaisilla on sitä enemmän, vaikka heillä on (useimmilla) uskonto matkan varrella vaihtunutkin.
Israelissa on 12 heimoa.
Etelässä 2. Pohjois - Israelissa 10.
Sinä saat olla tuota mieltä, mutta sellaisia DNA : testejä nykyään tehdään, että sillä saadaan todistettua onko Israelin verenperintö.
Jos on, pääsee heti Israeliin asumaan ja saa kaikki kansalaisoikeudet. Hienoa.
Heitä on jo vainottu ihan tarpeeksi.
Teettäväthän suomalaisetkin itsestään DNA - testejä.
Jokaisen ihmisen DNA on mosaiikki. Kyllä sieltä se israelilainenkin DNA löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Juutalaiset on aina olleet hyviä tarinoimaan. He ovat keksineet tuon, että olisivat valittu kansa. Tyhmät ihmiset ovat jutun karvoineen päivineen nielleet, ja juutalaiset saaneet näin valtaa. Pelottelu, uhkailu ja manipulointi ovat tämän kansan vakityökaluja. Ei toki kaikki yksilöt sitä tee, mutta kuuluu kulttuuriperintöön aivan kuin mustilaisilla varastaminen.
Lue Raamattua. Juutalaisten väittäminen pahimmiksi ihmisiksi on venäläinen salaliittoteoria. Raamattuun on kirjoitettu käsittääkseni se , että Israelin kansa palaa takaisin oikeaan kotiinsa ennen maailmanloppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelissa on 12 heimoa.
Sinä saat olla tuota mieltä, mutta sellaisia DNA : testejä nykyään tehdään, että sillä saadaan todistettua onko Israelin verenperintö.
Edelleenkään ei ole mitään israelilaista verenperintöä. DNA-testejä käytetään Israelin kansalaisuutta hakiessa vain poikkeustapauksissa, ellei juutalaista taustaa saada muilla dokumenteilla todistettua. Tällöinkään ei kyse kuitenkaan ole mistään "israelilaisen verenperinnön" todistamisesta vaan siitä, että henkilö on sukua jollekulle, jolla jo on Israelin kansalaisuus ja joka on pystynyt juutalaisen taustansa todistamaan, esimerkiksi dokumentilla siitä, että hän on syntynyt juutalaisen seurakunnan jäseneksi vaikkapa Kiovassa aikoinaan.
Tämän voit tarkistaa virallisilta sivustoilta kuten minäkin tein. Älä höpäjä siis omiasi. Juutalaisuus on uskonto, ja uskontokuntaan kuulumista ei voi todistaa geenitesteillä. Israelin kansalaisuuden ovat saaneet jopa perulaiset intiaanit juutalaisuuteen käännyttyään (Haaretz 19.7.2002).
Vieläkin vainot jatkuvat.
Iran haluaa tappaa kaikki juutalaiset.
Jos ei muuten, niin vaikka ydinaseella.
Miten käsittämättömän pieni alue on Israel.
VieläKÄÄN ei Israelia ole saatu häviämään ja miksi?
Jos Jumala lupaa jotakin, se lupaus pitää. Tuosta voitaneen päätellä miten Jumala on uskollinen.
Ihminen taas voi pettää kaikki lupaukset.
Miettikää persut tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua. Juutalaisten väittäminen pahimmiksi ihmisiksi on venäläinen salaliittoteoria. Raamattuun on kirjoitettu käsittääkseni se , että Israelin kansa palaa takaisin oikeaan kotiinsa ennen maailmanloppua.
Olen lukenut Raamattua aivan tarpeeksi. Sinun kannattaisi lukea muutakin, niin et olisi noin harhaanjohdettavissa ja hyväksikäytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin vainot jatkuvat.
Iran haluaa tappaa kaikki juutalaiset.
Jos ei muuten, niin vaikka ydinaseella.
Miten käsittämättömän pieni alue on Israel.
VieläKÄÄN ei Israelia ole saatu häviämään ja miksi?
Jos Jumala lupaa jotakin, se lupaus pitää. Tuosta voitaneen päätellä miten Jumala on uskollinen.
Ihminen taas voi pettää kaikki lupaukset.
Miettikää persut tätä.
Voitko tehdä oman hihhuliavauksen aiheesta? Tämän ketjun aiheena on romaninaisille maksettava vaateraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanien hamekankaisiin menee 1,3 milj./vuosi.
Sitten tositteet tähän. Laitahan linkki.
Ja samalla faktat itänaapurin pummien tukirahoista Linkkaahan.
Akkoja on 5500 X 250€.
Lapset eivät käytä isoja hameita, eivät myöskään kaikki aikuiset naiset. Osa romaneista on myös varakkaita, joten he eivät saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelissa on 12 heimoa.
Edelleenkään ei ole mitään israelilaista verenperintöä. DNA-testejä käytetään Israelin kansalaisuutta hakiessa vain poikkeustapauksissa, ellei juutalaista taustaa saada muilla dokumenteilla todistettua. Tällöinkään ei kyse kuitenkaan ole mistään "israelilaisen verenperinnön" todistamisesta vaan siitä, että henkilö on sukua jollekulle, jolla jo on Israelin kansalaisuus ja joka on pystynyt juutalaisen taustansa todistamaan, esimerkiksi dokumentilla siitä, että hän on syntynyt juutalaisen seurakunnan jäseneksi vaikkapa Kiovassa aikoinaan.
Tämän voit tarkistaa virallisilta sivustoilta kuten minäkin tein. Älä höpäjä siis omiasi. Juutalaisuus on uskonto, ja uskontokuntaan kuulumista ei voi todistaa geenitesteillä. Israelin kansalaisuuden ovat saaneet jopa perulaiset intiaanit juutalaisuuteen käännyttyään (Haaretz 19.7.2002).
Juutalaisuus on uskonto ja ei - juutalainenkin luetaan juutalaiseksi, vaikka hänellä ei olisi verenperimää. Sitten on israelilainen verenperimä ja ainoastaan heitä pidän todellisena Israelin kansana.
Mikäli olet otattanut itsestäsi DNA - testiä johonkin sukututkimukseen, niin kyllä siellä on ihan omat DNA - koodit myös juutalaisille.
Ota selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljasti?
Miksi kukaan ei tee mitään tälle?
Sekin täytyy muistaa, etteivät kaikki romanit tätä hamerahaa saa. Täydentävää toimeentulotukea saadakseen ihmisellä täytyy olla oikeus perustoimeentulotukeen. Perustoimeentulotukioikeuden suhteen kaikki suomalaiset ovat samalla viivalla.
Ei todellakaan ole samalla viivalla! Jos perustoimeentulotukea saava suomalainen pyytää suomalaiseen kulttuuriin vedoten että hänelle on rakennettava sauna yhteiskunnan piikkiin, koska hänellä ei ole varaa, mutta sauna kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, niin mitäpä luulet että tapahtuu?
Ihminen pärjää ilman saunaa. Ihminen ei pärjää ilman vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eihän se asia siitä miksikään muutu, riippuen siitä kuka sen sanoo ääneen. Fakta on fakta. Tässä tapauksessa on fakta, että tietty ryhmä saa verovaroin kustannettua etuutta sellaisin perustein, joilla muut eivät saa. Kenellekään ei tietenkään pitäisi verovaroin kustantaa kulttuurin harjoittamista. Jokainen voi harjoittaa kulttuuriaan tasan niin paljon kuin on varaa.
Kaikki toimeentulotuen varassa elâvät ihmiset voivat saada (ja usein saavat) harkinnanvaraista tukea vaatehankintoihin.
En mä ainakaan saanut silloin kun sain toimeentulotukea. Mulle sanottiin, että vaattet ostetaan perusosalla.
Niin. Siksi kun se on harkinnanvaraista.
Romanin on vaikea päästä töihin hameella sekä ilman hametta. Tämä yhteiskunta on myöskin kohdellut takavuosina romaneja todella pahasti. Olisi hyvä, jos tasa-arvoa huutava viherwokekansa kiinnittäisi yhtä paljon huomiota romanien yhdenvertaisuuten kuin sateenkaareen.