Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toteutuuko tasa-arvo Suomessa?

Vierailija
20.03.2026 |

https://www.youtube.com/shorts/QwIfgtwgbqY

Suomea pidetään tasa-arvon mallimaana, mutta onko mielikuva totta? 🧐
Helsingin yliopiston tasa-arvon professori Kristiina Brunilan mukaan matkaa yhdenvertaisuuteen on vielä paljon.
Brunilan mukaan tasa-arvo jää Suomessa edelleen pitkälti juhlapuheisiin.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa eletään mahdollisuuksien tasa-arvon piirissä, ja jokainen on lain edessä yhdenvertainen. Jotkut hakevat absoluuttista lopputuloksen tasa-arvoa, jota ei voi saavuttaa ilman järjenvastaista yksilöiden oikeuksien polkemista ja pakottamista. Joidenkin ylläpitämä salaliittoteoria, jonka mukaan miehet systemaattisesti sortavat naisia ja vaikeuttavat naisten täysvaltaista osallistumista yhteiskunnan toimintaan on täysin absurdi. 

Niin. Itse asiassa suomessa suositaan tyttöjä enemmän kuin poikia, aikakin kuoluissa sekä työelämässä.

Vierailija
82/90 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan toimittaja sekä proffa puhuu täyttä paskaa. N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toteutuu. Taas yritetään syyllistää suomalaista miestä. Jos naisten mielestä ei toteudu, niin aino voi muuttaa pois Suomesta. Tuskin muualla naisten- ja tyttöjen oikeudet ovat paremmat kun Suomessa.

Ei silti tarkoita, että tasa-arvo toimii suomessa.

Missä kohtaa ne eivät toimi? T. Nuori nainen

Vierailija
84/90 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toteutuu. Taas yritetään syyllistää suomalaista miestä. Jos naisten mielestä ei toteudu, niin aino voi muuttaa pois Suomesta. Tuskin muualla naisten- ja tyttöjen oikeudet ovat paremmat kun Suomessa.

Tämä on sen harhaluulon ydin. Tasa-arvo toteutuu ihan hyvin nais-mies-bäkökulmasta, mutta on surkea kaikilla muilla tasa-arvon osa-alueilla. Vähemmistöt, huono-osaiset, ihan surkea suoritus. 

Mitä tai keitä tarkoitat vähemmistöillä?

Suomalaiset ovat vähemmistö verrattuna suurimpaan psaan naailman kansoista, myös siis maahan tulleista 

Vierailija
85/90 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu keneltä kysyy.

Niin, joltain elemässä epäonnistuneelta naiselta, vastaus on aina "yhyy mua sorretaan, koska mä oon nainen!"

Vierailija
86/90 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu keneltä kysyy.

Niin, joltain elemässä epäonnistuneelta naiselta, vastaus on aina "yhyy mua sorretaan, koska mä oon nainen!"

Samaan aikaan tämä "sorrettu" nainen saa elää vapaana, käydä töissä tai opiskella kun mies pakotetaan armeijaan ilman palkkaa ja kesken töiden vanhemapankin kertaamaa. Feministit voisivat haistaa p skan kun kannattavat tätä miesten syrjimistä. Turha sanoa että miesten keksintö sillä yksikään nykymies ei päättänyt asevelvollisuudesta ja yksikään nainen eduskunnassa ei vastustanut reservi-iän nostoa vaikka tämä koskew heidän omia poikiaan, miehiään ja veljiään.

Vierailija
87/90 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo kyllä toteutuu mikäli naiset niin haluavat.

Vierailija
88/90 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät halua tasa-arvoa vaan etuoikeuksia. Nykyään naisilla niitä onkin mutta mikään ei riitä.

Vierailija
89/90 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat itseään paremman miehen niin miten suhde voi olla tasa-arvoinen?

Vierailija
90/90 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naisten osuus työntekijöistä on kasvanut huimasti sotien jälkeen. Koulutuksen, etenkin korkeakoulutuksen, osalta naiset ovat jo ohittaneet miehet. Suomessa on merkittävissä ja vaikutusvaltaisissa asemissa olevia naisia niin yritysmaailmassa, yliopistoissa kuin politiikassa. Nämä faktat osoittavat, että naisilla on tasavertainen mahdollisuus toimia vaativissa tehtävissä, yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.

Ja katsotaanpa, miten suomalaiset miehet tähän naisten sortamiseen pystyisivät. Tilastoissa miehet ovat kaikilla sosioekonomisilla ja henkisillä mittareilla mitattuina naisia huonommassa asemassa. Syrjäytymisriski miehen kohdalla on paljon suurempi kuin naisen. Alkoholismi, riski kuolla väkivaltaisesti tai oman käden kautta, kaikissa näissä miehet ovat yliedustettuina.

Äärioikeistolainen miesasiamies on löytynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi