Naisen euro on 100 centtiä
"Multivariaattinen analyysi" Jordan Peterson korostaa, että laskettaessa palkkaeroa, tutkimukset huomioivat useita muuttujia, kuten ikä, ammatti, persoonallisuus ja kiinnostuksenkohteet. Hän sanoo:
> Multivariate analysis of the pay gap indicates that it doesnt exist
Eli yksittäiseen palkkaeroon ei voi selkeästi vetää johtopäätöstä syrjinnästä ilman näiden muiden tekijöiden huomioimista.
Petersonin mukaan sukupuolten välillä on keskimääräisiä eroja persoonallisuudessa:
Naiset ovat keskimäärin sovinnollisempia ja tunnollisempia.
He valitsevat todennäköisemmin ihmiskeskeisiä ammatteja (esim. hoiva-ala, opetus).
Miehet ovat kilpailuhenkisempiä ja valitsevat todennäköisemmin teknisiä, korkean riskin ja korkean palkkion aloja (esim. teknologia, yritysjohto).
Koska nämä alat eroavat palkkatasoltaan, syntyy tilastollista palkkaeroa vaikka suoraa syrjintää ei tapahtuisi.
Naiset arvostavat enemmän työn ja perheen tasapainoa, erityisesti lasten saamisen jälkeen.
Miehet ovat keskimäärin valmiimpia tekemään pidempiä työpäiviä, matkustamaan enemmän, ottamaan enemmän riskejä ja kilpailemaan ylennyksistä.
Näiden valintojen seurauksena miehillä on usein paremmat mahdollisuudet nousta urallaan mikä näkyy palkassa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mutta huomatkaa et naisen vuosi on 13 kk! He elävät lähes 10 vuotta pitempään kuin miehet jotenka ansaintiero mennee aika tasan?
Tämä viesti on valhetta kaikilta osin
Naisilla täysi työpäivä ja valtaosa kotitöistä ja lastenhoidosta.
Reilua miehille ja persuille, epäreiua työn ja ns. ilmaisen työn tekijöille, naisille.
Mutta miehen puolen vuoden armeija on edelleen naisen puolen vuoden loma
Nyt täytyy huomioida se, että jenkeissä työkulttuuri poikkeaa meikäläisestä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen euro on mennyt temukrääsään ennen kuin se ehtii edes tilille.
Miten se pikkumiehelle kuuluu, mihin naiset tulonsa käyttävät?
Vierailija kirjoitti:
Nainen = 🐮
Pikkumies taas hilenä, koska naiset. Lol.
Vierailija kirjoitti:
Nyt näköjään vassari osaa tunnistaa naisen mutta kysykääpä sitä vessan ovella. 🤣🤣🤣
Minkä vessan ovella sinulta kysellään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näköjään vassari osaa tunnistaa naisen mutta kysykääpä sitä vessan ovella. 🤣🤣🤣
Kyllä sinä tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitetaan.
määritteles nyt mikä on nainen täsmällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun se pitäisi määritellä? Katso sanakirjasta. Vai olenko minä av-mammana sulle suurin auktoriteetti sanojen määritelmien suhteen?
On enemmän koska 90% viroista on täytetty naisilla ja suurin osa työttömistä on miehiä.
Niinpä niin, miesguru Jordan Peterson. Ja aivopestyt miehet huutaa hurraata ja uskoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, miesguru Jordan Peterson. Ja aivopestyt miehet huutaa hurraata ja uskoo kaiken.
Kiitos Mestari
Vierailija kirjoitti:
On enemmän koska 90% viroista on täytetty naisilla ja suurin osa työttömistä on miehiä.
Eiköhän kyse ole kuitenkin TYÖLLISTEN tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Benzoaddikti ihmisraunio. Nämä on näitä oikeistopoikien idoleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun se pitäisi määritellä? Katso sanakirjasta. Vai olenko minä av-mammana sulle suurin auktoriteetti sanojen määritelmien suhteen?
Sanakirjassa lukee että naisella on kohtu, hienoa!
Loppuu sekin asian tiimoilta vänkäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Eikö nainen ole enää nainen, jos kohtu poistetaan? Täytyy ilmoittaa vissiin mutsille asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Eikö nainen ole enää nainen, jos kohtu poistetaan? Täytyy ilmoittaa vissiin mutsille asiasta.
Maho
Myös naisen metri on 100 senttiä.