Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitustyyliä haukutaan mutta sitten näitten haukkujien kotisohvalta löytyy joku kirjoitustaidoton irakilainen tai afrikkalainen joka on kehitysvammaisen tasolla. Ihan takuulla.
Minulla on kotona turvallinen ja älykäs DI.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tasokkaan naisen ei tarvitse olla deittipalvelussa. Vientiä on muutenkin, eikä ap:n tyyppinen materialistinen yrittäjämies välttämättä kelpaa. Pitää myös olla realisti: suomessa tasokas nainen on usein myös varakas. Vauraus tuo mukanaan myös taloudellista itsenäisyyttä.
Jos etsii tasokasta ja köyhää, niin ei sellaisia ole Suomessa. Ellei tasokkuus sitten tosiaan tarkoita tässä tapauksessa vain sitä, että nainen on hoikka, huolehtii ulkonäöstä, hymyilee, on kiitollinen ja antaa miehen johtaa.
Olet samaa sarjaa kuin aloittaja. Sopisitte toisillenne.
Vaikka yritys tuottaisikin 300 000 € vuodessa, asenteet tuntuvat olevan kuitenkin kovin takapajuiset. Raha ei myöskään korvaa akateemisen tutkinnon puuttumista. Eli ap ei ole itse riittävän tasokas, vaikka niin luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tasokkaan naisen ei tarvitse olla deittipalvelussa. Vientiä on muutenkin, eikä ap:n tyyppinen materialistinen yrittäjämies välttämättä kelpaa. Pitää myös olla realisti: suomessa tasokas nainen on usein myös varakas. Vauraus tuo mukanaan myös taloudellista itsenäisyyttä.
Jos etsii tasokasta ja köyhää, niin ei sellaisia ole Suomessa. Ellei tasokkuus sitten tosiaan tarkoita tässä tapauksessa vain sitä, että nainen on hoikka, huolehtii ulkonäöstä, hymyilee, on kiitollinen ja antaa miehen johtaa.
Ei, minä olisin ap:lle väärä valinta. Ap ei varmaan kestäisi, jos nainen olisi varakkaampi kuin hän. Enkä osaisi olla hänelle lainkaan kiitollinen muuttamisesta Helsingin keskustaan, kun olen päin vastoin siellä nuoruuteni viettänyt ja ihan tarkoituksella muuttanut pois. Minulle rahaa tärkeämpää on verkostot, keitä hän tuntee ja missä piireissä liikkuu. Ja hyh, Audi, sellaista amismaista pullistelua.
Ap, sä olet se tarinan urpo joka ei ymmärrä. Sä saat vastaasi vain mitä ansaitset. Et enempää. Mitä olet tehnyt elämässäsi väärin että kumppania ei ole. Korjaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, minä olisin ap:lle väärä valinta. Ap ei varmaan kestäisi, jos nainen olisi varakkaampi kuin hän. Enkä osaisi olla hänelle lainkaan kiitollinen muuttamisesta Helsingin keskustaan, kun olen päin vastoin siellä nuoruuteni viettänyt ja ihan tarkoituksella muuttanut pois. Minulle rahaa tärkeämpää on verkostot, keitä hän tuntee ja missä piireissä liikkuu. Ja hyh, Audi, sellaista amismaista pullistelua.
Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka yritys tuottaisikin 300 000 € vuodessa, asenteet tuntuvat olevan kuitenkin kovin takapajuiset. Raha ei myöskään korvaa akateemisen tutkinnon puuttumista. Eli ap ei ole itse riittävän tasokas, vaikka niin luulee.
Hoh hoh väkisin pitää etsimällä etsiä vikoja ap:stä.
Takaan se että se on sivistyneempi kuin teidän roskatason miehet. Savimajasta suomeen tuotuja ulkkareita, piri ja peukkupäitä, elämäm kova koulu, tuollaisia miehiä teillä kuitenkin vaan on.
Korkeampi koulutus ja kulttuuriharrastukset puuttuu? Jos ei niin: Oopperasta ja taidemuseoiden avajaisista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo, tulipas taas kontulan neukkukuutiosta voimaantuminen
Olipas taas niiiiiiiiiiin turha ja pitkä vuodatus. Mikä sun ongelma on? Hae se muija sieltä thaikuista ja ole hiljaa, vai mättääkö tässä joku muukin jutska sussa mille et osaa tehdä mitään. Sen verran voin valaista, että et todellakaan ole mikään 1 st price tai saalis. Mennyjovattalles.
"Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen" siis yrittääkö tämä mies deittailla Gizan sfinksiä, koska ikä ja paino sopisivat? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoh väkisin pitää etsimällä etsiä vikoja ap:stä.
Takaan se että se on sivistyneempi kuin teidän roskatason miehet. Savimajasta suomeen tuotuja ulkkareita, piri ja peukkupäitä, elämäm kova koulu, tuollaisia miehiä teillä kuitenkin vaan on.
Nyt on melkoinen mielikuvitus jollain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo, tulipas taas kontulan neukkukuutiosta voimaantuminen
Ymmärrätkö, et vaikka sinä siellä asut, ei kaikki muut palstalaiset. Lisäksi meillä ei yleisesti ole tarve esittää mitään muuta, kuin olemme. Kaikki eivät ole trolleja.
- Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):
- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä? Minä ainakin pidän
Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen? Ei, olen ulkoisesti hyvinkin naisellinen, ja monella tapaa muutenkin mussa on sellaista naisellista pehmeyttä ja lempeyttä ja hoivaajaa, mutta sisäisesti olen telaketjufeministi. Mulla on oma ura, oma elämä ystävineen ja harrastuksineen/
- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma? Ei ole kumpikaan, haluan että meillä on puolisoni kanssa samanlainen arvomaailma, huumorintaju ja tasa-arvoinen parisuhde jossa nainen ei ole ilmainen piika vaan molemmat tekevät oman osansa kotihommista.
- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti? Koska naisilla ei ole mahdollisuuksia parempaan elämään ilman miestä. He ottavat miehen tarpeesta ei halusta, itse taas haluan miehen mutten tarvitse sellaista.
-
Niin, provo tai ei, olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Taso laskee huolestuttavasti, kun keski-ikä etenee. Alun perin rohkea, toiveikas ja valoisa ajattelu kangistuu ja muuttuu itsekeskeiseksi pönötykseksi. Joutuu pahimmillaan vaihtamaan puolisoa noin viidestä kymmeneen vuoden välein, koska edellisen henkinen kasvu on loppunut tai hän on suorastaan taantunut.
Ensimmäiset merkit tulevat yleensä siinä vaiheessa, kun puolimaraton, golftulos ja auton varustelu alkavat saada yhä isomman osan ajatuksista. Kulttuuriharrastukset ovat mummoille. Joukkoliikenne on köyhille. Kasvisruoka on lisuke. Naiset meikkaavat liikaa, liian vähän tai väärin. Heidän vaatteensa ovat liian mukavat ja he ovat liian suulaita, siis teräväkielisiä ja ilkeitä.Tasa-arvo on edennyt liian pitkälle jne.
Hiusten ohentuminen korvataan käymällä useammin salilla ja ostamalla kalliimpia vaatteita. Yhteiset harrastukset puolison kanssa saavat jäädä turhana ajan- ja rahankuluna. Sen sijaan aletaan kuluttaa aivotonta viihdettä. Valitetaan veroista ja siitä, miten feminismi on pilannut kaikkien miesten flaksin. Yleistykset korvaavat oivallukset.
Ihmissuhteet jäävät hoitamatta, kun on työssä niin korvaamaton, että koko firma menee nurin, jos on viikon poissa. Vähitellen perhe-elämä nostaa esiin haaveet palata taaperoksi, jolloin puolison kuuluu hoitaa kaikki ikävät asiat ja itse saa astua aina valmiiseen pöytään. Vapaa-aika tulee vietettyä sohvalla maaten, komennellen ja naristen, paitsi jos istuu koneella trollaamassa.
Kysynkin nyt:
Olenko liian vaativa?
Miten voin estää miestä taantumasta lapseksi, kun hän pääsee parisuhteeseen?
Voiko nuoresta miehestä jotenkin ennustaa, minkälaiseksi hän muuttuu keski-iässä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, provo tai ei, olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Taso laskee huolestuttavasti, kun keski-ikä etenee. Alun perin rohkea, toiveikas ja valoisa ajattelu kangistuu ja muuttuu itsekeskeiseksi pönötykseksi. Joutuu pahimmillaan vaihtamaan puolisoa noin viidestä kymmeneen vuoden välein, koska edellisen henkinen kasvu on loppunut tai hän on suorastaan taantunut.
Ensimmäiset merkit tulevat yleensä siinä vaiheessa, kun puolimaraton, golftulos ja auton varustelu alkavat saada yhä isomman osan ajatuksista. Kulttuuriharrastukset ovat mummoille. Joukkoliikenne on köyhille. Kasvisruoka on lisuke. Naiset meikkaavat liikaa, liian vähän tai väärin. Heidän vaatteensa ovat liian mukavat ja he ovat liian suulaita, siis teräväkielisiä ja ilkeitä.Tasa-arvo on edennyt liian pitkälle jne.
Hiusten ohentuminen korvataan käymällä useammin salilla ja ostamalla kalliimpia vaatteita. Yhteiset harrastukset puolison kanssa saavat jäädä turhana ajan- ja rahankuluna. Sen sijaan aletaan kuluttaa aivotonta viihdettä. Valitetaan veroista ja siitä, miten feminismi on pilannut kaikkien miesten flaksin. Yleistykset korvaavat oivallukset.
Ihmissuhteet jäävät hoitamatta, kun on työssä niin korvaamaton, että koko firma menee nurin, jos on viikon poissa. Vähitellen perhe-elämä nostaa esiin haaveet palata taaperoksi, jolloin puolison kuuluu hoitaa kaikki ikävät asiat ja itse saa astua aina valmiiseen pöytään. Vapaa-aika tulee vietettyä sohvalla maaten, komennellen ja naristen, paitsi jos istuu koneella trollaamassa.
Kysynkin nyt:
Olenko liian vaativa?
Voiko nuoresta miehestä jotenkin ennustaa, minkälaiseksi hän muuttuu keski-iässä?
Katso millainen miehen isä on.... Oma ihana mieheni on keski-iässä valitettavasti muuttunut isäkseen. Samanlainen jääräpäinen sovinisti. En olisi ikinä uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ketju on jo 64 kommenttia pitkä (kiitos teille), mä heitän vielä muutaman faktan pöydälle:
Mä oon jo chatissa kolmen 4649-vuotiaan naisen kanssa Kolumbiasta ja Ukrainasta. He ovat kauniita, hoitavat itseään, hymyilevät ja arvostavat että mies tarjoaa hyvää elämää. Yksi on jo ehdottanut että tulen käymään maaliskuussa. Te voitte jatkaa täällä nauramista ja "minä en värjää hiuksiani"-julistuksia.
Tilasto: Suomessa yli 45-vuotiaista naisista 62 % on ylipainoisia (THL). Ulkomailla (esim. Kolumbia, Thaimaa) samanikäisistä alle 30 %. Se ei ole sattumaa. Te ootte "itsenäisiä" mutta ette viitsi liikkua tai syödä hyvin. Sitten syytätte "patriarkkaa" kun mies haluaa naisen joka näyttää naiselta.
Te huudatte että "kaikki hyvät miehet on varattuja tai ulkomailla". Ei. Ne laadukkaat miehet on täällä, mutta ne on väsyneitä teidän "en tarvitse miestä mutta vaadin kaikkea"-asenteeseenne. Ja kyllä, ne lähtee sinne missä arvostetaan.
Naiset, nyt on teidän vuoro. Vastatkaa näihin KOLMEEN kysymykseen ilman että alatte taas huutamaan "trolli" tai "AI":
Miksi teille on fyysisesti mahdotonta myöntää että ulkonäöllä (meikki, hiukset, kunto) on väliä myös yli 45-vuotiaana?
Miksi te kutsutte "pinnalliseksi" miestä joka haluaa feminiinisen naisen, mutta itse vaaditte mieheltä kaikkea (raha, pituus, kunto, tunneäly)?
Montako teistä on oikeasti tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, painoonsa ja parisuhteeseensa juuri tänä iltana? Rehellisesti. (Ja älkää valehtelko, mä luen vastaukset.)
1. Miksi teille on fyysisesti mahdotonta myöntää että ulkonäöllä (meikki, hiukset, kunto) on väliä myös yli 45-vuotiaana?
Ei ole mahdotonta myöntää että ulkonäöllä on väliä. Mutta minä pidän omasta ulkonäöstäni näin; värjäämättömät hyväkuntoiset puolipitkät hiukset. Hyvin hillitty meikki JOS olen ihmisten ilmoilla. Kunto ihan ok.
2. Miksi te kutsutte "pinnalliseksi" miestä joka haluaa feminiinisen naisen, mutta itse vaaditte mieheltä kaikkea (raha, pituus, kunto, tunneäly)?
En kutsu. Saahan sitä haluta. En vaadi mieheltä rahaa mutta hyvä olis kuitenkin tulla omillaan toimeen. 170cm riittä oikein hyvin, itse 165cm. Ylipaino ja iso vatsa on kyllä totaalinen nono.
3. Montako teistä on oikeasti tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, painoonsa ja parisuhteeseensa juuri tänä iltana? Rehellisesti. (Ja älkää valehtelko, mä luen vastaukset.)
Minä olen, näin maanantaina päivällä. Miksi hukkaisin elämääni murehtimalla etten ole jotain mitä en oikeasti ole.