Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta, Espanjasta, tms
Problem solved
Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.
Sääli???? Ystäväiseni, ei meitä tarvitse sääliä, emme koe menettäneemme sinussa mitään. Olet toki tosi fiksun oloinen kirjoitellessasi vauva-sivustolle. Hyvää loppuelämää sinulle!
Haukutte miestä koska se kirjoittaa tälle palstalle. Mitä te sitten itse teette täällä joka ikinen päivä? Katkerat vanhat haahkat haukutte miehiä ja kauniita julkkisnaisia täällä päivät pitkät. Sekö ei sitten ole luuserin leima?
Älä puhu sontaa! Vietät palstalla luomalla näitä paska-aloituksia tai sitten häiriköit muita keskusteluja ilmoittamalla aiheettomasti laittomiksi tai poistamalla toisten viestejä aiheettomasti. Teet perättömiä ilmiantoja miesvihasta ja häiriköit keskustelijoita joiden oletat olevan naisia. Vainoat aamusta iltaan tiettyjä keskusteluja, jotka saat loputtomalla häiriköinnilläsi lukittua. Ei tarvitse edes sanoa mikä sinä olet.
Ai miesvihasta ilmianto on perätöntä? Että miehet on sitten vapaata riistaa jota saa vapaasti herjata??
Kyllä, etenkään jos sitä ei edes ole. Älä vääristele ja yritä oikeuttaa herjojasi. Naisiahan palstalla on vihattu ja nimitelty mennen tullen, että se on jo melkein normaali, vaikka ei pitäisi. YIilautalaiset vastentahtoisessa selibaatissa elävät miehet pilasivat palstan.
Miten ihmeessä ylilautalaiset pilaavat tämän palstan kun se palsta on suorastaan korkeatasoinen ja sivistynyt tähän palstaan verrattuna?
Mikset ole jo siellä sitten?
Olisko se sulle suuri ylläri jos joku kertoisi että sitä voi vierailla enemmän kuin yhdellä palstalla...
Ei ole ylläri, että kelaloinen viettää koko aikansa palstaillen. Mutta että myönnät sen noin suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin keskustelun laittomaksi naisvihasta ja rasismista.
Nyt lähtee vuorostaan sinun aloituksesi.
Nooh, se on uutta provoa kehiin jos tää menee. Ei mua haittaa
Ei tietenkään sinua haittaa. Spämmää vaan vpn yhteydestäsi sonta-aloituksia. Niinhän sinä aikaasi tapat.
Tämä kannattaa näyttää kaikille suomalaisille poikalapsille.
Ap, saan susta vaikutelman, että olet tosi kiireinen ja yksinäinen (ja siksi katkera) liikemies ja että et halua lapsia, kun haluat deittailla ikäisiäsi.
Ehkä sun kuitenkin kannattaisi etsiä synnytysikäistä lapsetonta naista ja perustaa perhe. Se opettaisi sua keskittymään muuhunkin kuin itseesi ja saisit elämääsi merkityksellisyyttä. Kun nyt kuitenkin pystyisit perheen elättämäänkin, kun sitä rahaa kerran on.
Vierailija kirjoitti:
On se kova pala suominaisille kun top 1% mies lähtee ulkomaille. Oikein satojen viestien verran pitää vakuutella ettei tämä mies kelpaa. Todellakin happamia sanoi kettu.
Ei, se ei nyt ole kova pala. Senkun menee. Meillä suomalaisilla naisilla on eniten kokemusta suomalaisesta miehestä. Hyvät pidetään, huonot päästetään vapaaksi hakemaan morsmaikkua ihan mistä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitustyyliä haukutaan mutta sitten näitten haukkujien kotisohvalta löytyy joku kirjoitustaidoton irakilainen tai afrikkalainen joka on kehitysvammaisen tasolla. Ihan takuulla.
Ei löydy. Ihan tuo on kotoperäinen. En ole ottamassa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Problem solved
Sääli???? Ystäväiseni, ei meitä tarvitse sääliä, emme koe menettäneemme sinussa mitään. Olet toki tosi fiksun oloinen kirjoitellessasi vauva-sivustolle. Hyvää loppuelämää sinulle!
Haukutte miestä koska se kirjoittaa tälle palstalle. Mitä te sitten itse teette täällä joka ikinen päivä? Katkerat vanhat haahkat haukutte miehiä ja kauniita julkkisnaisia täällä päivät pitkät. Sekö ei sitten ole luuserin leima?
Niin, mehän emme ole niitä laadukkaita, kuten ap ja sinä sanotte. Hän väittää olevansa laadukas ja korkeatasoinen, ja silti tänne kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kova pala suominaisille kun top 1% mies lähtee ulkomaille. Oikein satojen viestien verran pitää vakuutella ettei tämä mies kelpaa. Todellakin happamia sanoi kettu.
Ei ole. Tervemenoa. Jos sinäkin lopulta saat kehitysmaasta vaimon elämään kelatuillasi. Ja mitä tulee happamuuteen; ekat viestisi ovat katkeran suomimiehen ininää kuinka irakilaisille kyllä kelpaa ylipainoiset yyhoot. No jos pitää valita 'joperuonansuu', joka näyttää naiselta, kun lisää vain mekon ja peruukin tai vaikka fiksu iranilais insinööri, niin hävisit.
Heh, joo, se jos joperuonansuu näyttää naiselta, niin se on kyllä dissaus suomalaisia naisia kohtaan, ei jopea. En nyt sanoisi että olet väärässä ;)
"Fiksu iranilais insinööri"? Kaikkea sitä kuulee. Suomimuijien ukot on kyllä aina noita irakilaisia woltkuseja ja kebapin leikkaajia.
Kuinka monta tällaista pariskuntaa tunnet? Jaksaa myös ihmetyttää tuo näiden kuskien pilkka. He siis tekevät töitä. Paska työ paska palkalla, mut on silti työ. Ja sitä joutuu moni hyvin koulutettukin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Problem solved
Älä puhu sontaa! Vietät palstalla luomalla näitä paska-aloituksia tai sitten häiriköit muita keskusteluja ilmoittamalla aiheettomasti laittomiksi tai poistamalla toisten viestejä aiheettomasti. Teet perättömiä ilmiantoja miesvihasta ja häiriköit keskustelijoita joiden oletat olevan naisia. Vainoat aamusta iltaan tiettyjä keskusteluja, jotka saat loputtomalla häiriköinnilläsi lukittua. Ei tarvitse edes sanoa mikä sinä olet.
Ai miesvihasta ilmianto on perätöntä? Että miehet on sitten vapaata riistaa jota saa vapaasti herjata??
Kyllä, etenkään jos sitä ei edes ole. Älä vääristele ja yritä oikeuttaa herjojasi. Naisiahan palstalla on vihattu ja nimitelty mennen tullen, että se on jo melkein normaali, vaikka ei pitäisi. YIilautalaiset vastentahtoisessa selibaatissa elävät miehet pilasivat palstan.
Miten ihmeessä ylilautalaiset pilaavat tämän palstan kun se palsta on suorastaan korkeatasoinen ja sivistynyt tähän palstaan verrattuna?
Miksi et sit ole siellä?
"Ylilauta: Useissa selvityksissä (esim. oikeusministeriön raportit) Ylilauta on tunnistettu yhdeksi merkittävimmistä vihapuheen alustoista Suomessa."
Siellä ilmeisesti korkeatasoista vihapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Problem solved
Mikset ole jo siellä sitten?
Olisko se sulle suuri ylläri jos joku kertoisi että sitä voi vierailla enemmän kuin yhdellä palstalla...
Käyt siis monella palstalla haukkumassa naisia?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannattaa näyttää kaikille suomalaisille poikalapsille.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap on audisti
"Ap on audisti"
😂
Porukka on kyllä niin tyhmää joka tasolla. Nääkin jutut ettei isopalkkaisilla olisi mahdollisuutta hengailla av:lla päivisin. Yleensä isopalkkaisilla juuri on joustava työ missä voi tehdä työtään eri aikoina ja etänä. Vai luulitteko että he ramppaavat jakkupuku ja tukka mintissä paltsusta toiseen.
Olen isopalkkainen ja ainakin päivän vkossa vietän tukka sotkussa, verskat päällä läppäri sylissä sängyssä töitä tehden ja välillä vähän taukoillen.
Sairaanhoitajilla, lastenhoitajilla yms ei tähän mahista.
Tsemppiä ap:lle ja hävetkää nuijat.
🤣 Omantasoisen suomalaisen toimitusjohtajan tarina onnen löytämiseksi jatkukoon Thaimaassa kohtaamisella ja filosofisella keskustelulla hymyilevän ja meikatun daamin 52v seurassa ...
Pariutuminen on vaikeaa, jos kuvittelee sen onnistuvan pelkästään netin kautta. Jos aloitus on tosi ja mies on sellainen kuin kuvailee, niin kyllä se kumppani löytyy ihan oikeasta elämästä. Se on vain kiinni siitä missä piireissä ap liikkuu ja mihin sosioekonomiseen luokkaan oikeasti kuuluu. Mutta jos on sosiaalisesti kömpelö, ei ole ystäviä ja jos vähänkään tihkuu naisvihaa ympärilleen, niin ei tule löytymään puolisoa.
Itse elän sellaisessa hyvinvointikuplassa ja tunnen paljon ap:n kaltaisia ihmisiä (poislukien naisviha) ja kyllä heillä kaikilla on oman tasoiset naiset. Jos eroavat, niin aika nopeasti on uusi tasokas nainen rinnalla. Yksikään ei ole jäänyt nyyhkimään kuinka naiset on huonoja. Jotain vikaa ap:ssa on, kun ei naista löydy ja sitä vikaa ei ilmeisesti itse näe kun täällä palstalla on ulittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".
Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):
- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?
- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?
- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?
- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?
Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.
En tiedä muista naisista, mutta nuo ominaisuudet, joita listasit itsestäsi, eivät ole itselle listan kärjessä.
En vaadi mieheltäni meikkaamista tai merkkivaatteita, kun en välitä niistä itsekään juurikaan. Jos siis tarkoitit sitä itsestään huolta pitämisellä? Vai että pitäisi olla laiha? Vai leikelty?
En oikein tiedä, mikä sun määritelmä feminiinisyydestä on... Tarkoitatko, että pitäisi olla tekoripset, mekko ja korkkarit? Kokeile itse, he*vetin epämukavaa. Toiset naiset tykkää ja mikäs siinä, monet ei. Vai tarkoitatko feminiinisyydellä sitä, että olisi kiva, kun nainen olisi aina sulle valmis, että saisi sulta rahaa?
Minulle riittää näissä pinnallisissa asioissa miehessä se, kun nyt peruskunnossa itsensä pitää ja huolehtii hygieniastaan. Se lienee toki korkeahko vaatimustaso, ainakin jos vanhemman polven suomalaisia miehiä katsoo. Ne asiat, mitä päällimmäisenä arvostan, ovat vallan muita.
Oletko mukava? Lempeä? Ei-kontrolloiva? Huumorintajuinen? Kun kuvailet itseäsi sanoilla "varakas ja komea", niin se kertoo, että keskityt pinnallisiin asioihin.
Koko kirjoituksesi haiskahtaa siltä, että haluaisit ostaa naisen. Ja niin kuin sanoikin, niin monessa maassa naisilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin myydä.
No, en seurustelisi poliisin kanssa. Ne huomauttelee koko ajan kaikista asioista.
Vierailija kirjoitti:
No, en seurustelisi poliisin kanssa. Ne huomauttelee koko ajan kaikista asioista.
Ottivat mun työkaverinkin puhutteluun, joka on maailman kiltein. Jonkus auton takia.
Ap, käytätkö julkista liikennettä? Ai ei, no se on ongelma
N37