Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".
Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):
- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?
- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?
- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?
- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?
Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.
Uskon että ulkomailla naiset suhtautuvat seuraasi kevyemmin ja suomalainen ajattelee ennalta mahdollista suhdetta pidemmälle tulevaisuuteen katsoen
Mainitsemasi rahamäärä ulkonäköön kuulostaa oudolle, olisiko nainen loppujen lopuksi joku "näyttelyesine " .
Itse en käytä paljoa rahaa siihen vuositasolla, pidän kunnostani huolta terveellisellä ruualla ja urheiluharrastuksella ja tietty geeneillä on osuutensa
Todennäköisesti " tasoisesi " naiset ovat jo pitkissä parisuhteissa , tai eivät enää halua sitoa itseään huonojen kokemusten takia , eivätkä tarvitse taloudellisen omavaraisuutensa takia
Luultavasti moni muukin huomannut että AI AI?
Vierailija kirjoitti:
Ei tasokkaat naiset roiku tinderissä tai vastaavissa ja ap, se että etsit sieltä seuraa osoittaa henkisen tasosi. Ei se että pitää itsensä hyvässä fyysisessä kunnossa kerro mitään millainen olet seurustelu- tai asuinkumppanina. Ehkäpä ne naiset ovat kulttuuripuolen harrastuksissa, siellä ei kuljeta farkuissa ja löysissä paidoissa. Kirjoituksessasi myös yleistät mm kaikki tai useimnat naiset, eihän se niin ole, ehkä kaikki tai useimmat naiset niistä joita olet tavannut. Sanot myös että olet kohtelias, avaat ovet jne, ei se yksistään tee fiksua ja kiinnostavaa miestä. Suomalaisesta naisesta saa tasavertaisen kiinnostavan kumppanin ja hellyyttä antavan ja vastaanottavan rakastetun jos natsaa mutta ei mitään hellittävää koiranpentua joka palvoo sinua ja tottelee joka asiassa.
Avaa oven mutta ei elätä puolisoa.
Vaikka olisin miljonääri niin en silti tapailisi miestä, joka vaatii 50/50 liittoa. Mies elättää tai sitten kämppistelee muiden miesten kanssa. Ja hyvin toimeentulevat naiset pariutuvat itsekin ylöspäin, miljonäärien ja miljardöörien kanssa, ihan niinkun ne köyhät kolumbot hymyilevät ap:n piskuiselle 300 tontulle. Milloin miehet ovat alkaneet larppaamaan tällaista naisten touhua ja yrittävät olla suhteessa taloudellisia hyötyjiä? Aikamoinen rakastaja saisi olla että se olisi naiselle koskaan wörttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ruokinko trollia, tai onko trolli enää edes tulossa takaisin. Mutta keskustelemassahan tässä ollaan. Joten ap:lle sellainen pieni pyyntö, että hän kuvittelisi löytävänsä todellisen jättipotin.
Ap tapaisi huolitellun, kauniin nelikymppisen naisen, suomalaisen tai ulkomaalaisen ihan sen mukaan, mitä ap haluttavampana pitäisi. Naisen firmalla olisi miljoonien liikevaihto, ja hänen niin sanottu mökkinsä olisi kokonainen viinitila Etelä-Ranskassa. Luonnollisesti nainen olisi triathlon-mestari, ja hänen autoaan ajaisi oma kuljettaja / assistentti. Naisella ei olisi ap:n suhteen mitään muita toiveita kuin että tämä pitäisi vartalonsa ja kasvonsa edustuskelpoisina eikä kuvittelisi pikku nyrkkipajoineen ja tusina-audeineen ja hyttysten täyttämine mökkeineen olevansa tasaveroinen naisen kanssa. Nainen kyllä hoitaisi kaiken, ja kuljettaja ajaisi autoa miehenkin puolesta.Ja ap, tässä nyt ei ole kysymys siitä että miehet olisivat Marsista ja naiset Venuksesta ja tarpeiltaan erilaisia. Kyllä me kaikki olemme maa-planeetalta ja haluamme elämäntyötämme ja onnistuneina pitämiämme valintoja arvostettavan.
Hei, kiitos vastauksestasi. Ja kaikille muille teille pitkiä ja asiallisia vastauksia antaneille.
Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan. Olen kiinnostunut juuri teidän naisten mielenmaailmasta, jotka paneudutte lukemaan huolella näitä ilmiselviä trollauksia ja annatte niihin pitkiä ja harkittuja, täysin tosissaan kirjoitettuja vastauksia. Ymmärrän sen, että mielenterveysongelmaiset miehet tekevät tänne näitä naisviha-aloituksia (sehän on heidän ainoa tapansa olla kontaktissa naisiin ja purkaa omaa pahaa oloaan), ymmärrän vastatrollaukset ja huumorimielessä heitetyt vastaukset ja päänaukomiset, mutta en ymmärrä teidän tosissaan vastaajien motiivia. Miksi fiksun oloiset naiset laskeutuvat tuolle tasolle ja ottavat tämän tosissaan. Onko se huonoa medialukutaitoa vai mitä?
Olisin kiitollinen jos saisin tähän vastauksen. Kysyin tätä jo eilen avaamassani trollausketjussa, mutta kukaan tosissaan vastauksia antanut nainen ei suostunut avaamaan minulle miksi laskeutuvat tälle tasolle?
Ap
Ahaa, tällainen käänne. Kuten jo yllä kirjoitin, mahdollisesti ruokin trollia, mutta ei se mitään, asiathan täällä keskustelevat eivätkä ihmiset.
Ainakin minä pidän aina mielessä sen vaihtoehdon, että vastapuolella on trolli tai ainakin hyvin suuresti mielikuvitustaan käyttävä keskustelija. En pidä sinua yhtään enemmän naisena tai miehenä kuin tähänkään asti, eli on edelleen aivan samantekevää, mitä väität olevasi.
Olen aiemminkin törmännyt tähän samaan ilmiöön; trolli tunnustautuu trolliksi ja alkaa kysellä tosissaan vastanneiden motiivia. Ihan sama motiivi kuin anonyymeissä keskusteluissa yleensäkin, argumentointi ja ajankulu. Minun mielestäni olisi paljon viisaampaa kysyä trollaajan motiivia. Vastaajahan vain toteuttaa trollin toiveen, leikkii hänen kanssaan.
Lisäksi olisi mielenkiintoista tietää, kirjoitatko aidosti noin huonosti, vai näitkö vaivaa esittääksesi kirjoitustaidotonta yritysjohtajaa.
- se äskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
56-vuotiaan leskirouvan mietteitä kirjoituksesta osa 3/3
Exiin ja lapsiin minulla ei ole oikein kommentoitavaa, kun minulla ei ole exää (vain kuollut puoliso) eikä lapsia. Mutta omasta asunnosta en minäkään luopuisi, en muuttaisi kenenkään toisen nurkkiin. Onko rivien välistä luettavissa, että haluat "tarjota naiselle täyden ylöspidon" eli että hän ei maksa osuuttaan yhteisestä asunnostanne rahalla, mutta haluat silti, että hän jollain toisella tapaa korvaa "hyvyytesi" eli sen, ettei hänen tarvitse käyttää rahaa asumiseen? Olisiko tämä siis se, että hän "tottelee" ja "hymyilee" ja on naisellisen näköinen? Jos hänellä vaikka olisi ollut jokin harrastus, jota sinä et arvosta, niin hänen olisi siitä luovuttava sinun takiasi, tai jotain muuta vastaavaa? Haluatko päästä määräilemään, miten hän elää elämäänsä, mitä harrastaa, mitä tekee työkseen? Vai haluatko peräti, että hän luopuu omasta elämästään ja on vain sinun kaunis, hymylevä vaimosi ja palvoo sinua ja rahojasi?
Ongelma ei ole se, että nainen, jolla on oma palkka, ei kaipaa mitään sellaista "ekstraa", jota sinulla olisi rikkaana miehenä tarjota. Sinulle raha ja materia ja ulkokuori ovat tärkeitä arvoja, ja haluat tarjota naisellesi rahaa ja sellaisia asioita, joita saa rahalla.
Entä yhteinen, kiva tekeminen? Samanlainen huumorintaju, sanaton yhteys? Yhteiset haaveet (ai niin, sinulla on jo kaikki, kun on asunto, kesämökki ja Audi)?
Nainenkin on ihminen. Nainenkin saa tyydytystä siitä, että hän pystyy itse johonkin, saa jotain aikaan, onnistuu jossakin. On hyvä työssään tai harrastuksessaan, oppii jotakin uutta, voi toteuttaa itseään. Pelkkä sinun rinnallasi "hymyileminen ja naisellisena oleminen" ei anna naiselle yhtään mitään. Luulet, että jos nainen sinulta "saa kaiken", hän ei tarvitse mitään.
En itse etsi miesseuraa leskeksi jäätyäni. Jos elämä vielä eteeni tuo miehen, jonka kanssa voisin rakentaa jotain yhteistä, niin se ei olisi sinun kaltaisesi mies. Minulla on vielä tavoitteita elämässä ja asioita, joita haluan saavuttaa. Mahdollinen kumppanini tukisi minua minun itsenäisissä tavoitteissani, ihan kuin minä tukisin häntä siinä, mitä hän tekee. Sitä on kumppanuus: toinen toisensa tukemista, ei sitä, että toinen vie ja toinen vikisee.
Ehkä jossain on vielä nainen, jolle riittää hymyileminen ja naisellisena oleminen, ne kun tuntuvat olevan se, mitä sinä haluat takaisin niistä "eduista", joita sinulla on tarjota. Suomalaisissa naisissa on ehkä vähemmistö niitä, jotka haluavat olla tällaisia kaupankäynnin osapuolia - tai kohteita.
Ylimielisyytesi kruunaa viestisi toiseksi viimeinen, halveksiva virke. Koet, että nainen, jolla on 2500 euron kuukausipalkka, ei voi olla aidosti tasavertainen kanssasi, koska sinun tulosi ovat niin paljon suuremmat. Lainausmerkit paljastavat asenteesi: sinä olet paljon häntä ylempänä, parempi. Koska olet rikkaampi ja suurituloisempi.
Haluat ostaa naisen. Sinulla ei ole tarjota mitään muuta kuin rahaa. Minulle tulee suorastaan kylmä.
Ei halua, ap nimenomaan ei halua käyttää naiseen rahaa ja siksi etsii breadwinner naista jota käyttää seksuaalisesti hyväkseen. Jos ap olisi valmis käyttämään rahoja puolisoonsa tai edes johonkin naiseen, niin ei hän täällä itkisi vaan kävisi h uorissa ja ottaisi sen kehitysmaanaisen. Mutta koska hänellä on jo perhe jolle hän säästelee rahuleitaan, kuten kaikki tietävät, naisen joka häneen lankeaa tulisi olla ilmainen.
Hyvin toimeentulevat naiset kyllä varmaan käyttävät aikansa mieluummin ihan kaikkeen muuhun kuin joidenkin eroreppanoiden piikailuun ja heille huvikseen haarojensa availuun. Jos he haluavat huvitella niin ottavat jonkun nuoren, suloisen ja käytöstavat omaavan pojun määräaikaiseen parisuhteeseen, eivät muuta jonkun viisikymppisen pystyyn kuivuneen ukon kotipiiaksi.
Kaikki missä lukee kumppanuus, 50/50, taso, ovat pelkkää meninistipaskaa, minkä tarkoituksena on kirjaimellisesti huijata naisia alentamaan itsejään tällaisten miesten kanssa. Naisen on parempi vaikka työttömänä yksin, kuin sekaantua mieheen joka alentaa hänen arvoaan.
Tämä on suomalaisten miesten ongelma. Halutaan, että nainen käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa laittautumiseen, mutta ei haluta maksaa sitä. Monessa paikassa ulkomailla kulttuuriin kuuluu, että nainen kaunistautuu miehen rahoilla. Jos ottaa ulkomaisen laittautujan, joutuu maksamaan kaikki kulut. Niin ulkomaalaiset miehetkin tekevät. Jos ottaa suomalaisen omilla rahoillaan toimeentulevan naisen, joka maksaa kaiken itse, niin nainen ei laittaudu. Täytyy valita jompikumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi vastata erikseen ihan jokaiseen pitkään, paneutuneeseen ja vakavissaan kirjoitettuun vastaukseen, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan ihan jokaiselta teiltä miksi vastailette näihin trollausketjuihin tosissanne? Tämä on minua suuresti kiinnostava ilmiö, jota haluaisin ymmärtää paremmin.
Ap
Olet sitten oikea ap tai ei, aloituksen kaltaisia miehiä ON olemassa. Siksi keskustelu heistä on aina validia, oli alkuperäinen kirjoittaja todellinen tai ei - hänen edustamansa ilmiö kun on totta joka tapauksessa.
Ymmärtäisin tämän, jos keskusteltaisiin ilmiöstä, eli näistä tämän kaltaisista miehistä. Mutta heille tosissaan vastaaminenhan vain validioi heidän asiansa ja ideologiansa. Antaa heille äänen ja painoarvoa heidän sanoilleen. Sen takia minusta on outoa, että fiksun oloiset naiset laskeutuvat heidän tasolleen keskustelemaan asioista, jotka ovat täysin irti arkitodellisuudesta ja logiikasta sen sijaan, että keskustelisivat ilmiöstä itsestään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi vastata erikseen ihan jokaiseen pitkään, paneutuneeseen ja vakavissaan kirjoitettuun vastaukseen, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan ihan jokaiselta teiltä miksi vastailette näihin trollausketjuihin tosissanne? Tämä on minua suuresti kiinnostava ilmiö, jota haluaisin ymmärtää paremmin.
Ap
Trolleille vastaaminen on harmitonta viihdettä ja kepeää aivojumppaa. Mitä itse saat trollien kirjoittelusta? Luulisin, että ihan samaa kuin niihin vastaajatkin.
Kuten kirjoitin, ymmärrän vastatrollaukset ja huumorivastaukset, mutta en näitä aivan vakavissaan kirjoitettuja vastauksia, joista loistaa se kuinka aloitukseen on uskottu ja kuinka se jollain tapaa on herättänyt tunteita. Omat motiivini (eli tämän tosissaan vastaavien ymmärtämisen) avasinkin jo tuossa aiemmin.
Ap
Ajattelet, ettei vakavasävyinen pitkä vastaus voi olla vastatrollaus, vaikka samantyylinen pitkä aloitus voi olla trolli? Miksi?
Tunnen useita naisia tuosta ikäluokasta, jotka täsmäävät kriteereihin. No ok, ne lapset ja heistä jankuttaminen toki jatkuu, vaikka ne olisivatkin jo itsenäistyneet. Ovat siis hoikka, itsestään huolta pitäviä, aktiivisia, sosiaalisia, sivistyneitä ja jopa naisellisia. Ehkäpä paikka (nettideittailu), jossa tapaat naisia on väärä.
Suomalainen keski-ikäinen nainen, jos sellaisen ansaitsee, on tosiaan toista maata.
Hän rakastaa sinua, ei rahojasi ja on niin vahva että kestää nojaamista ja kantaa sinua vaikeiden aikojen yli. Tasavertainen kumppani joka tarjoaa myös miehelle turvaa, rauhaa ja rakkautta.
On sivistynyt, käy vaikeitakin keskusteluja ja kasvaa kanssasi yhdessä paremmaksi ihmiseksi samalla yhteistä imperiumia rakentaen.
Vahva nainen tarvitsee vahvan miehen. Vahva mies ei kurkistele roolinsa ja maskinsa ja rahojensa takaa vaan on hyvä kommunikoimaan, myös tunteista, ja esiintyy myös herkkänä ja haavoittuvana, omana autenttisena itsenään.
Haluatko todella naisen joka on sinusta riippuvainen? Nainen joka on käynyt läpi eron ja luonut uransa ja rahansa ja korjaa autonsa ja remontoi asuntonsa on elänyt koko elämänsä maskuliinisessa roolissa, ja hänellä kestää asettua takaisin feminiiniseen rooliin.
Silti moni nainen on harvoin itse päättänyt että haluaa kantaa kaiken työn ja vastuun elämässä ypöyksin.
Ja mitä lapsiin tulee niin ne ovat meille kyllä ykkösiä, aina, iästä riippumatta. Yksikään mies ei mene lapsista ohi ikinä. Päivänselvä asia.
ei ihme jos audilla ajelee, audihan ei ole mikään premium auto, niin kun moni luulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ruokinko trollia, tai onko trolli enää edes tulossa takaisin. Mutta keskustelemassahan tässä ollaan. Joten ap:lle sellainen pieni pyyntö, että hän kuvittelisi löytävänsä todellisen jättipotin.
Ap tapaisi huolitellun, kauniin nelikymppisen naisen, suomalaisen tai ulkomaalaisen ihan sen mukaan, mitä ap haluttavampana pitäisi. Naisen firmalla olisi miljoonien liikevaihto, ja hänen niin sanottu mökkinsä olisi kokonainen viinitila Etelä-Ranskassa. Luonnollisesti nainen olisi triathlon-mestari, ja hänen autoaan ajaisi oma kuljettaja / assistentti. Naisella ei olisi ap:n suhteen mitään muita toiveita kuin että tämä pitäisi vartalonsa ja kasvonsa edustuskelpoisina eikä kuvittelisi pikku nyrkkipajoineen ja tusina-audeineen ja hyttysten täyttämine mökkeineen olevansa tasaveroinen naisen kanssa. Nainen kyllä hoitaisi kaiken, ja kuljettaja ajaisi autoa miehenkin puolesta.Ja ap, tässä nyt ei ole kysymys siitä että miehet olisivat Marsista ja naiset Venuksesta ja tarpeiltaan erilaisia. Kyllä me kaikki olemme maa-planeetalta ja haluamme elämäntyötämme ja onnistuneina pitämiämme valintoja arvostettavan.
Hei, kiitos vastauksestasi. Ja kaikille muille teille pitkiä ja asiallisia vastauksia antaneille.
Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan. Olen kiinnostunut juuri teidän naisten mielenmaailmasta, jotka paneudutte lukemaan huolella näitä ilmiselviä trollauksia ja annatte niihin pitkiä ja harkittuja, täysin tosissaan kirjoitettuja vastauksia. Ymmärrän sen, että mielenterveysongelmaiset miehet tekevät tänne näitä naisviha-aloituksia (sehän on heidän ainoa tapansa olla kontaktissa naisiin ja purkaa omaa pahaa oloaan), ymmärrän vastatrollaukset ja huumorimielessä heitetyt vastaukset ja päänaukomiset, mutta en ymmärrä teidän tosissaan vastaajien motiivia. Miksi fiksun oloiset naiset laskeutuvat tuolle tasolle ja ottavat tämän tosissaan. Onko se huonoa medialukutaitoa vai mitä?
Olisin kiitollinen jos saisin tähän vastauksen. Kysyin tätä jo eilen avaamassani trollausketjussa, mutta kukaan tosissaan vastauksia antanut nainen ei suostunut avaamaan minulle miksi laskeutuvat tälle tasolle?
Ap
En ole antanut pitkiä vastauksia, mutta kommentoin silti.
Miten - oletettavasti - kokosit aloituksesi eli millä tavalla kopioit tekstiä ja mistä? Tekstisi on ainakin kahden eri ihmisen kirjoittamaa, mutta sisältö pysyy samana. Ihan hetkessä et ole saanut tuota aikaan, joten avaapa itse motiivejasi.
Palstalla on aina ihmisiä, joilla on aikaa ja energiaa kirjoitella juuri sillä hetkellä. Samasta syystähän he kirjoittavat kuin ap:kin. Tämä kun on keskustelupalsta.
Tuossa aiemmin kerroinkin jo, että olen koostanut aloituksen useista tälle pastalle kootuista viesteistä. Täällähän on erinäinen määrä noita naisvihamiehiä, joten sen takia aloituksen sisältö ja muutamat ketjua elävöittääkseni sen alussa laittamani vastaukset ovat sisällöltään sitä samaa, vaikka kirjoittajat vaihtuvat. Nämä ovat myös hyviä aiheita siitä, että nämä naisvihatrollit kyllä saapuvat näihin ketjuihin ja sen takia tämä vaatii minulta hyvin vähän ylläpitoa kun keskitytte keskustelemaan heidän kanssaan ja minä seuraan sivusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".
Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):
- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?
- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?
- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?
- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?
Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.
Minusta tämä oli hyvä kirjoitus. Olen 52 -vuotias nainen ja pidän itsestäni huolta. Tulen toimeen itsenäisesti, kotona on kaksi teiniä, jotka olen kasvattanut täysin yksin ja minulla on ollut nuorempi kumppani pitkään (ei siis enää), joka jäikin sitten kiinni lukuisista pettämisistä. Katkeroiduin toki, mutta vain häntä kohtaan. En ole sitä, mieltä, että kaikki miehet pettää. En ole avuton vaan itsenäinen, mutta haluan olla naisellinen, seksikäs ja myös kuulla sen ja minusta on ihanaa, että miehellä on perinteiset arvot kuten käytöstavat ovien avaamisiin ja kauppakassien kantamisiin. Haluan aidon, aikuisen parisuhteen, missä myös mies osaa ja kykenee puhumaan tunteistaan, on haavoittuva. Katson kaupassa ikäisiäni ja jopa parikymmentä vuotta nuorempia ja mietin, miksi nämä eivät pidä huolta itsestään? Hirveitä paksukaisia ja kulkevat pieruverkkareissa julkisesti, ovat ikään kuin luovuttaneet. Näitä on paljon. Kun heillä on pieniä tai minkä ikäisiä lapsia tahansa, antaa se heille luvan olla enää välittämättä itsestään lainkaan ja koko elämä pyhitetään lapsille. Ap, ota yhteyttä - meillä on paljon yhteistä ;-)
Ongelmasi on aivan selvä: Suomessa tasokkaat naiset on akateemisesti koulutettuja. Sinä et saa heiltä matcheja ap, koska et ole koulutettu. Mietin itseäni, kun kuulun ikähaarukkaasi ja olen hoikka, naisellinen enkä puhu ikinä exästä. Ei minua kiinnosta yhtään sun Audi, pidän vähän junttina ennemmin noita raha ja menestys -juttujasi.
Toiseksi tyypilliseen wt-tapaan luulet, että hiuksien värjäämättömyys on merkki siitä, ettei huolehdi itsestä. Minä huolehdin omasta terveydestä enkä imeytä päänahkaani turhia kemikaaleja. Minulla on paksut, kiharat harmaat hiukset.
Jos etsisin miestä, niin viisasta ja älykästä, empatiakykyistä miestä. Se mitä kerrot itsestäsi ei vetoa minuun. 15k/vuosi ulkonäköön on merkityksetöntä, jos sinun kanssasi ei voi keskustella.
Sinä vetoat itsesi tyylisiin naisiin eli amiksiin.
En lähde edes arvaamaan, mitä naisen pitäisi antaa sinun johtaa? Ja miksi sun pitäisi johtaa parisuhteessa? Ei kukaan fiksu, elämää nähnyt nähnyt, tervepäinen nainen halua "johtajaa". Saat vain mt-ongelmaisia naisia . Ja jos tapaamasi naiset on yksinhuoltajina "johtaneet" puolet elämästään perheitään yksin niin nytkö heidän pitäisi alkaa sinun johdettaviksi, miksi? Olet vähän hassu ja suorastaan typerä.
En itse ole miestä etsimässä, mutta on aika selvää miksi fiksut naiset ei sun kanssa mätsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ahaa, tällainen käänne. Kuten jo yllä kirjoitin, mahdollisesti ruokin trollia, mutta ei se mitään, asiathan täällä keskustelevat eivätkä ihmiset.
Ainakin minä pidän aina mielessä sen vaihtoehdon, että vastapuolella on trolli tai ainakin hyvin suuresti mielikuvitustaan käyttävä keskustelija. En pidä sinua yhtään enemmän naisena tai miehenä kuin tähänkään asti, eli on edelleen aivan samantekevää, mitä väität olevasi.
Olen aiemminkin törmännyt tähän samaan ilmiöön; trolli tunnustautuu trolliksi ja alkaa kysellä tosissaan vastanneiden motiivia. Ihan sama motiivi kuin anonyymeissä keskusteluissa yleensäkin, argumentointi ja ajankulu. Minun mielestäni olisi paljon viisaampaa kysyä trollaajan motiivia. Vastaajahan vain toteuttaa trollin toiveen, leikkii hänen kanssaan.
Lisäksi olisi mielenkiintoista tietää, kirjoitatko aidosti noin huonosti, vai näitkö vaivaa esittääksesi kirjoitustaidotonta yritysjohtajaa.- se äskeinen.
Kiitos, mutta saisinko vastauksen kysymykseeni? Eli miksi lähdit kirjoittamaan vakavissasi vastausta. Minua ei niinkään kiinnosta se piditkö aloitusta trollauksena vai et, vaan se miksi validoit noin myrkyllisen sisällön asiallisen vastauksen arvoiseksi?
Ap
Mielenkiintoinen aloitus ja varmasti asia on noin kun sanot. Olen 46v nainen. Aiemmin tarkka painosta, nyt ei enää voimat riitä. Ehkä kyseessä on tosiaan myös hormonit. Hoidan kaiken itse ja maksan kaiken itse. Vaativa asiantuntijatyö vie viimeiset voimat. Kotona vielä yksi pieni lapsi. Mieskin on, mutta en odota häneltä enää mitään. Olen kai luovuttanut. Kampaajalla käyn, huolehdin ihonhoidosta ja meikistä. Vaatteet ovat työn vuoksi pakko olla siistit. Tässä iässä en vain enää jaksa. Päivät toistuvat samanlaisina, ilon aiheita on vähän. Jos voisin muuttaisin yksin erakoksi saareen, ottaisin kanoja ja keskittyisin puutarhan hoitoon. Varmaan esivaihdevuodet jo päällä. Ei ole kovin kivaa olla keski-ikäinen nainen. Minusta siis. Ehkä jollain toisella on kivaa.
AP, minusta taas ei vaadita kummoistakaan ajattelukykyä ymmärtää, että tässä ajassa monilla on monenlaisia paineita. Yksi niistä on miesten ja naisten välinen peitsenvääntö, vaikka me kaikki kaivattais kai vain tulla kohdatuksi ja hyväksytyksi omina itsenämme. Jotkut sitten turhautuu, kun tulee taas vastaan yksi ylimielinen toisen sukupuolen edustaja, vaikka arki on rankkaa muutenkin. Toiset yrittää selittää asioita auki, koska ne vielä jaksaa (sen hetken ajan) yrittää seistä yhteyden rakentamisen puolella.
Olen kiinnostunut siitä, että miksi saat iloa sellaisten kuohuttamisesta, jotka kuohumispisteessä ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Trolleille vastaaminen on harmitonta viihdettä ja kepeää aivojumppaa. Mitä itse saat trollien kirjoittelusta? Luulisin, että ihan samaa kuin niihin vastaajatkin.
Kuten kirjoitin, ymmärrän vastatrollaukset ja huumorivastaukset, mutta en näitä aivan vakavissaan kirjoitettuja vastauksia, joista loistaa se kuinka aloitukseen on uskottu ja kuinka se jollain tapaa on herättänyt tunteita. Omat motiivini (eli tämän tosissaan vastaavien ymmärtämisen) avasinkin jo tuossa aiemmin.
Ap
Ajattelet, ettei vakavasävyinen pitkä vastaus voi olla vastatrollaus, vaikka samantyylinen pitkä aloitus voi olla trolli? Miksi?
Olen tosiaan kiinnostunut siitä, miksi noin vihamielistä sisältöä validioidaan oikean keskustelun arvoiseksi asiallisilla vastauksilla (olivat ne trollausta tai eivät), eikä vaan trollata takaisin asiattomasti tai pelleillen. Tuollainen käytöshän antaa noita vastaavia aloituksia tosissaan tekemille miehille vain sen kuvan, että naiset oikeasti pitäisivät noita heidän näkemyksiään asiallisen vastauksen ja keskustelun arvoisena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On sinullakin pieni elämä ja pienet elämän sisällöt, kun täällä itsetuntoasi kohennat. Että oikein tutkimusmielessä liikkeellä.
En ole tutkimusmielellä liikkeellä, vaan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta. Olen jo tovin tehtaillut miehenä esiintyen näitä trollialoituksia ja kerta toisensa jälkeen ihmetellyt miksi monet naiset lähtevät näihin tosissaan. Tämäkin aloitus oli täysin ilmiselvä trolli (oikeasti copy pastettu monista palstan kirjoituksista ja vain jäsennelty kokonaisuudeksi) ja ajattelin, ettei kukaan lähtisi siihen. Aamulle sitten huomasin kuinka pienellä tökkimisellä keskustelua oli käyty 10 sivua ja monet täysin vakavissaan.
Olen kiinnostunut kuulemaan, että johtuuko se siitä, ettei aloituksia oikeasti ymmärretä trollauksiksi vai onko tämä joillekin naisille myös tapa olla kontaktissa vastakkaiseen sukupuoleen. En oikeasti käsitä näiden henkilöiden motivaatiota, mutta olen erittäin kiinnostunut niistä.
Ap
Ilmeisesti nyt olisi tarkoitus, että kaikki intopiukeina lähtisivät keskustelemaan uuden hahmon, huonosti kirjoittavan ja toisia naisia pilkkaavan naisen kanssa? Sori, nyt täytyy välillä tehdä jotain hyödyllistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä siis kopsasit ja teit pitkän aloituksen, mutta en oikeasti halunnut minkäänlaista keskustelua aiheesta vaan trollihuutelua. Miksi se sinun napaasi kaivelee, jos joku huvikseen vastaa aloitukseen? Sinulla on ihan varmasti joku kirjaindiagnoosi, mutta en osaa valita, mikä.
Itse kommentoin, että sivistynyt yritysjohtaja ei kirjoita "mä" vaan "minä".
Vai että komea ja varakas mies???? Entäpä luonne? Sitä et tuo tarpeeksi esille! Oletko ihmisenä ilkeä, kiukkuinen, vaikea?
Ei ne hyvät naiset kerjää Tindereissä tms. Suhteet alkavat live-elämässä. Tinderiin menevät epätoivoiset ihmiset.
Ehdotan ulkomaalaista ostovaimoa. Köyhissä maissa on paljon naisia, jotka ovat valmiit luopumaan itsekunnioituksesta saadessaan istua kalliissa autossasi merkkilaukku kainalossa.
Jännä juttu, yleensä miehet ympäri maailmaa kehuvat skandinaavista naiskauneutta. Missähän aloittajan kaltaiset liikkuvat, kun eivät näitä naisia kohtaa? Helsingin keskusta täyttyy lounasaikaan toinen toistaan kauniimpia ja tyylikkäitä naisia.
Onkohan aloittajalla käynyt niin, ettei hän sittenkään ole niin komea kuin kuvittelee. Kauniit naiset eivät pidä häntä komeana. Miehille on tyypillistä kuvitella, että vain naiset ympärillä vanhenevat. Se on sitä naisvihaa.