Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (967)

Vierailija
241/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasokkaat naiset roiku tinderissä tai vastaavissa ja ap, se että etsit sieltä seuraa osoittaa henkisen tasosi. Ei se että pitää itsensä hyvässä fyysisessä kunnossa kerro mitään millainen olet seurustelu- tai asuinkumppanina. Ehkäpä ne naiset ovat kulttuuripuolen harrastuksissa, siellä ei kuljeta farkuissa ja löysissä paidoissa. Kirjoituksessasi myös yleistät mm kaikki tai useimnat naiset, eihän se niin ole, ehkä kaikki tai useimmat naiset niistä joita olet tavannut. Sanot myös että olet kohtelias, avaat ovet jne, ei se yksistään tee fiksua ja kiinnostavaa miestä. Suomalaisesta naisesta saa tasavertaisen kiinnostavan kumppanin ja hellyyttä antavan ja vastaanottavan rakastetun jos natsaa mutta ei mitään hellittävää koiranpentua joka palvoo sinua ja tottelee joka asiassa. 

Vierailija
242/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä ikäluokkaa, en pilaa itseäni hiustenvärjäyksellä enkä meikillä, jotta neitimäinen yritysjohtaja huolisi minut. Urheilen, nauran ja hymyilen. En ole feministi enkä muutenkaan ilkeä ihminen. Ehkä voisit niillä runsailla rahoillasi teettää itsellesi mittatilausnuken, niin tulee mieluisa. Ihmisillä on omat ajatuksensa ja tyylinsä. Myös niillä, jotka maksusta hymyilevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akat oikein joukolla ulvoo miten ei tuollainen jokaisen naisen unelma kelpaa. Joopa joo, uskokoot ken tahtoo.

"Akat huutaa" ja "akat oikein joukolla ulvoo"? Näkyvissä ei kuitenkaan ole yhtään huutomerkkiä eikä edes isojen kirjaimien ryhmiä. Ettet nyt vain kuvittelisi liikoja, höpönassu. :)

Vierailija
244/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ruokinko trollia, tai onko trolli enää edes tulossa takaisin. Mutta keskustelemassahan tässä ollaan. Joten ap:lle sellainen pieni pyyntö, että hän kuvittelisi löytävänsä todellisen jättipotin.

Ap tapaisi huolitellun, kauniin nelikymppisen naisen, suomalaisen tai ulkomaalaisen ihan sen mukaan, mitä ap haluttavampana pitäisi. Naisen firmalla olisi miljoonien liikevaihto, ja hänen niin sanottu mökkinsä olisi kokonainen viinitila Etelä-Ranskassa. Luonnollisesti nainen olisi triathlon-mestari, ja hänen autoaan ajaisi oma kuljettaja / assistentti. Naisella ei olisi ap:n suhteen mitään muita toiveita kuin että tämä pitäisi vartalonsa ja kasvonsa edustuskelpoisina eikä kuvittelisi pikku nyrkkipajoineen ja tusina-audeineen ja hyttysten täyttämine mökkeineen olevansa tasaveroinen naisen kanssa. Nainen kyllä hoitaisi kaiken, ja kuljettaja ajaisi autoa miehenkin puolesta.

Ja ap, tässä nyt ei ole kysymys siitä että miehet olisivat Marsista ja naiset Venuksesta ja tarpeiltaan erilaisia. Kyllä me kaikki olemme maa-planeetalta ja haluamme elämäntyötämme ja onnistuneina pitämiämme valintoja arvostettavan.

Hei, kiitos vastauksestasi. Ja kaikille muille teille pitkiä ja asiallisia vastauksia antaneille.

Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan. Olen kiinnostunut juuri teidän naisten mielenmaailmasta, jotka paneudutte lukemaan huolella näitä ilmiselviä trollauksia ja annatte niihin pitkiä ja harkittuja, täysin tosissaan kirjoitettuja vastauksia. Ymmärrän sen, että mielenterveysongelmaiset miehet tekevät tänne näitä naisviha-aloituksia (sehän on heidän ainoa tapansa olla kontaktissa naisiin ja purkaa omaa pahaa oloaan), ymmärrän vastatrollaukset ja huumorimielessä heitetyt vastaukset ja päänaukomiset, mutta en ymmärrä teidän tosissaan vastaajien motiivia. Miksi fiksun oloiset naiset laskeutuvat tuolle tasolle ja ottavat tämän tosissaan. Onko se huonoa medialukutaitoa vai mitä?

Olisin kiitollinen jos  saisin tähän vastauksen. Kysyin tätä jo eilen avaamassani trollausketjussa, mutta kukaan tosissaan vastauksia antanut nainen ei suostunut avaamaan minulle miksi laskeutuvat tälle tasolle?

Ap

Vierailija
245/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta sun mökkisi, Audisi, tulosi, salikäyntisi. Mua kiinnostaa millainen olet ihmisenä, oletko rehellinen, luotettava, löytyykö huumorintajua, jaksatko jatkaa yhdessä silloin kun elämässä tulee eteen vaikeuksia. Voit olla vaikka Sheikki Ali Hassan tuloiltasi, mutta jos olet itsekeskeinen, epäluotettava, huumorintajuton äijä, niin mä en ainakaan jaksaisi sellaista ihmistä parisuhteessa. Mä tienaan itse hyvin, mun lapsilla on kaikki mitä ne tarvitsee, mulla on ystäviä ja hrrastuksia, en mä tarvitse miestä näitä mulle tarjoamaan. Mutta mä haluan vierelleni ihanan ihmisen, joka tuo arkeen ja elämään henkistä turvaa, iloa ja rakkautta

Vierailija
246/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tasokkaat naiset roiku tinderissä tai vastaavissa ja ap, se että etsit sieltä seuraa osoittaa henkisen tasosi. Ei se että pitää itsensä hyvässä fyysisessä kunnossa kerro mitään millainen olet seurustelu- tai asuinkumppanina. Ehkäpä ne naiset ovat kulttuuripuolen harrastuksissa, siellä ei kuljeta farkuissa ja löysissä paidoissa. Kirjoituksessasi myös yleistät mm kaikki tai useimnat naiset, eihän se niin ole, ehkä kaikki tai useimmat naiset niistä joita olet tavannut. Sanot myös että olet kohtelias, avaat ovet jne, ei se yksistään tee fiksua ja kiinnostavaa miestä. Suomalaisesta naisesta saa tasavertaisen kiinnostavan kumppanin ja hellyyttä antavan ja vastaanottavan rakastetun jos natsaa mutta ei mitään hellittävää koiranpentua joka palvoo sinua ja tottelee joka asiassa. 

He, kiitos myös sinulle vastauksesta. Voisitko sinä kertoa minulle miksi vastaat vakavissasi tällaiseen ilmiselvään trollausaloitukseen (ks. edellinen viestini missä avaan asiaa tarkemmin).

Ap

Vierailija
247/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja rakentava aloitus ap:ltä. Harmittavasti vastaukset ovat ala-arvoisia.

Jaksaa, jaksaa kisu nostaa omaa häntäänsä.

Vierailija
248/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis perusduunarina 2500 euron palkalla (oletetaan että se on netto eikä brutto, jollain voi olla bruttokin tuon) naisen pitäisi käyttää yli 600 e/kk omaan ulkonäköönsä! Jotta vuodessa menisi edes se 7500 e, puolet AP:n summasta. Laske nyt alkuun edes paljonko itsellesi on prosentteina se 15 000 e 300 0000 eurosta, niin vaikutus on aivan eri talouteen. Tuskin onnistuu niiltä kehitysmaiden kauniilta ja hymyileviltä naisiltakaan tuo budjetti.

Vierailija
249/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi vastata erikseen ihan jokaiseen pitkään, paneutuneeseen ja vakavissaan kirjoitettuun vastaukseen, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan ihan jokaiselta teiltä miksi vastailette näihin trollausketjuihin tosissanne? Tämä on minua suuresti kiinnostava ilmiö, jota haluaisin ymmärtää paremmin.

Ap

Vierailija
250/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kertonut koulutustaan, mutta ei hän vaikuta intellektuellilta, jota laadukas nainen mieheltä kaipaa.

Vierailija
251/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä ikäluokkaa, en pilaa itseäni hiustenvärjäyksellä enkä meikillä, jotta neitimäinen yritysjohtaja huolisi minut. Urheilen, nauran ja hymyilen. En ole feministi enkä muutenkaan ilkeä ihminen. Ehkä voisit niillä runsailla rahoillasi teettää itsellesi mittatilausnuken, niin tulee mieluisa. Ihmisillä on omat ajatuksensa ja tyylinsä. Myös niillä, jotka maksusta hymyilevät.

Olet näitä vähä-älyisiä naisia, jotka ei koe olevansa tasa-arvoisia miesten kanssa ja väheksyvät omasta mielestään huonoja miehiå kutsumalla heitä naisiksi. Surullista sisäistettyä naisvihaa, hae siihen hoitoa.

Vierailija
252/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne naiset, jotka sulle kelpaisivat ovat jo parisuhteessa. Muutenkin mulla on vähän sellainen käsitys, että Tinderissä, jne. pyörii kelpaamaton pohjasakka, kun se sun himoitsema tähtiaines löytää kumppaninsa ihan livenä. 

Vierailija
253/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ruokinko trollia, tai onko trolli enää edes tulossa takaisin. Mutta keskustelemassahan tässä ollaan. Joten ap:lle sellainen pieni pyyntö, että hän kuvittelisi löytävänsä todellisen jättipotin.

Ap tapaisi huolitellun, kauniin nelikymppisen naisen, suomalaisen tai ulkomaalaisen ihan sen mukaan, mitä ap haluttavampana pitäisi. Naisen firmalla olisi miljoonien liikevaihto, ja hänen niin sanottu mökkinsä olisi kokonainen viinitila Etelä-Ranskassa. Luonnollisesti nainen olisi triathlon-mestari, ja hänen autoaan ajaisi oma kuljettaja / assistentti. Naisella ei olisi ap:n suhteen mitään muita toiveita kuin että tämä pitäisi vartalonsa ja kasvonsa edustuskelpoisina eikä kuvittelisi pikku nyrkkipajoineen ja tusina-audeineen ja hyttysten täyttämine mökkeineen olevansa tasaveroinen naisen kanssa. Nainen kyllä hoitaisi kaiken, ja kuljettaja ajaisi autoa miehenkin puolesta.

Ja ap, tässä nyt ei ole kysymys siitä että miehet olisivat Marsista ja naiset Venuksesta ja tarpeiltaan erilaisia. Kyllä me kaikki olemme maa-planeetalta ja haluamme elämäntyötämme ja onnistuneina pitämiämme valintoja arvostettavan.

Hei, kiitos vastauksestasi. Ja kaikille muille teille pitkiä ja asiallisia vastauksia antaneille.

Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan. Olen kiinnostunut juuri teidän naisten mielenmaailmasta, jotka paneudutte lukemaan huolella näitä ilmiselviä trollauksia ja annatte niihin pitkiä ja harkittuja, täysin tosissaan kirjoitettuja vastauksia. Ymmärrän sen, että mielenterveysongelmaiset miehet tekevät tänne näitä naisviha-aloituksia (sehän on heidän ainoa tapansa olla kontaktissa naisiin ja purkaa omaa pahaa oloaan), ymmärrän vastatrollaukset ja huumorimielessä heitetyt vastaukset ja päänaukomiset, mutta en ymmärrä teidän tosissaan vastaajien motiivia. Miksi fiksun oloiset naiset laskeutuvat tuolle tasolle ja ottavat tämän tosissaan. Onko se huonoa medialukutaitoa vai mitä?

Olisin kiitollinen jos  saisin tähän vastauksen. Kysyin tätä jo eilen avaamassani trollausketjussa, mutta kukaan tosissaan vastauksia antanut nainen ei suostunut avaamaan minulle miksi laskeutuvat tälle tasolle?

Ap

On sinullakin pieni elämä ja pienet elämän sisällöt, kun täällä itsetuntoasi kohennat. Että oikein tutkimusmielessä liikkeellä. 

Vierailija
254/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi vastata erikseen ihan jokaiseen pitkään, paneutuneeseen ja vakavissaan kirjoitettuun vastaukseen, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan ihan jokaiselta teiltä miksi vastailette näihin trollausketjuihin tosissanne? Tämä on minua suuresti kiinnostava ilmiö, jota haluaisin ymmärtää paremmin.

Ap

Trolleille vastaaminen on harmitonta viihdettä ja kepeää aivojumppaa. Mitä itse saat trollien kirjoittelusta? Luulisin, että ihan samaa kuin niihin vastaajatkin.

Vierailija
255/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla naisilla vaikuttaa olevan kaksoisstandardi työnteon suhteen: halutaan menestyvä ja urallaan tavoitteellisesti etenevä eli hyvätuloinen mies. No sitten kun tällainen tulee vastaan niin se onkin ärsyttävä snobi joka on aina töissä.

Tämän takia en kerro selvästi ammattiani treffeillä naisille vaan sanon vaan että vakuutusalalla. Tulen treffeille julkisilla koska en halua että kallis autoni herättää heti vääriä mielikuvia.

Vierailija
256/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tapahtuu elämä. Ap sairastuu ja menettää sen seurauksena paljon.

Siinä kohtaa se samat arvot omaava tasokas nainen lähtee etsimään omaa tasoaan vastaavaa miestä, joka jaksaa pitää tasostaan huolen.

Vierailija
257/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On sinullakin pieni elämä ja pienet elämän sisällöt, kun täällä itsetuntoasi kohennat. Että oikein tutkimusmielessä liikkeellä. 

En ole tutkimusmielellä liikkeellä, vaan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta. Olen jo tovin tehtaillut miehenä esiintyen näitä trollialoituksia ja kerta toisensa jälkeen ihmetellyt miksi monet naiset lähtevät näihin tosissaan. Tämäkin aloitus oli täysin ilmiselvä trolli (oikeasti copy pastettu monista palstan kirjoituksista ja vain jäsennelty kokonaisuudeksi) ja ajattelin, ettei kukaan lähtisi siihen. Aamulle sitten huomasin kuinka pienellä tökkimisellä keskustelua oli käyty 10 sivua ja monet täysin vakavissaan.

Olen kiinnostunut kuulemaan, että johtuuko se siitä, ettei aloituksia oikeasti ymmärretä trollauksiksi vai onko tämä joillekin naisille myös tapa olla kontaktissa vastakkaiseen sukupuoleen. En oikeasti käsitä näiden henkilöiden motivaatiota, mutta olen erittäin kiinnostunut niistä.

Ap

Vierailija
258/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Trolleille vastaaminen on harmitonta viihdettä ja kepeää aivojumppaa. Mitä itse saat trollien kirjoittelusta? Luulisin, että ihan samaa kuin niihin vastaajatkin.

Kuten kirjoitin, ymmärrän vastatrollaukset ja huumorivastaukset, mutta en näitä aivan vakavissaan kirjoitettuja vastauksia, joista loistaa se kuinka aloitukseen on uskottu ja kuinka se jollain tapaa on herättänyt tunteita. Omat motiivini (eli tämän tosissaan vastaavien ymmärtämisen) avasinkin jo tuossa aiemmin.

Ap

Vierailija
259/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet sitten oikea ap tai ei, aloituksen kaltaisia miehiä ON olemassa. Siksi keskustelu heistä on aina validia, oli alkuperäinen kirjoittaja todellinen  tai ei - hänen edustamansa ilmiö kun on totta joka tapauksessa. 

Vierailija
260/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole antanut pitkiä vastauksia, mutta kommentoin silti. 

Miten - oletettavasti - kokosit aloituksesi eli millä tavalla kopioit tekstiä ja mistä? Tekstisi on ainakin kahden eri ihmisen kirjoittamaa, mutta sisältö pysyy samana. Ihan hetkessä et ole saanut tuota aikaan, joten avaapa itse motiivejasi. 

Palstalla on aina ihmisiä, joilla on aikaa ja energiaa kirjoitella juuri sillä hetkellä. Samasta syystähän he kirjoittavat kuin ap:kin. Tämä kun on keskustelupalsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi