Jos sinulla olisi rahallinen mahdollisuus olla kotona
ns. lopun ikäsi niin olisitko?
Ei siis ollenkaan työelämää, harrastuksia toki saa olla!! ;)
Kommentit (49)
sinä vaan puhut ihan omiasi, et ketjun aiheesta, eikös vain.
äitisi ja anoppisi edustavat kaikkia naisia? :)
Sinun suvussasi kriisit tulevat sitten myöhempään, jos ollaan 5-kymppisiksi asti oltu epäkypsiä. Jotkut taas osaa nähdä jo nuorempana mitä haluavat, ja osaavat myös ottaa sen, joten ei tule tuollaisia identiteettiylläreitä eläkepäivien kynnyksellä.
Et kuulosta kovin onnelliselta omaan aikaasi kotiäitinä - aivan kuin se olisi verottanut sinulta jotain suurta ja ihmeellisempää. Ehkä olet äitisi tavoin ollut epävarma siitä mihin pystyt, ja nyt on kiire toteuttaa jotain missä onnistuisit ehkä hiukan paremmin.
Vielä 5 vuotta sitten olisin vastannut että en missään nimessä ja että työ on minulle arvo sinänsä.
Nyt kolmen lapsen äitinä ja pitkälti yli 10 vuotta työelämässä olleena, on ura-ambitiot jotensakin haihtuneet ja tavoitteena on vain ns. "hyvä elämä" joka omassa elämässäni tarkoittaisi enemmän aikaa lapsille ja kodille.
Meillä on molemmilla ns. hyvät työpaikat ja mies johtavassa asemassa ja paljon matkoilla. Tuntuu että kaksi uraa yhdessä tällaisessa perheessä on liikaa.
Loppuikä on silti pitkä käsite - harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista johonkin vähemmän stressaavaan työhön.
Jo kirjoituksesi sävystä huomaa, että sinuun tulee kyllä vielä kolahtamaan ja lujaa.
Niin puolustuskannalla niin pienestä!
sinä vaan puhut ihan omiasi, et ketjun aiheesta, eikös vain.
hassua että syytät minua siitä mihin vain itse syyllistyt! :D
47, olen vanhempi ja viisaampi.
Jo kirjoituksesi sävystä huomaa, että sinuun tulee kyllä vielä kolahtamaan ja lujaa.
Niin puolustuskannalla niin pienestä!
Minä keskustelen asiallisesti, mutta sinä ärsyynnyt. Miksi?
Sen sijaan että perustelisit omat näkökulmasi, hyväksyisit erilaiset mielipiteet tai myöntäisit virheesi, asennoidut tähän kovin riitaa uhkuen.
Ehkä "kolahtaminen" ja "puolustuskanta" ovat sinulle tuttuja sanoja, mutta älä änge niitä väkisin joka paikkaan.
Bridget Jonesin äiti on minusta mainio esimerkki kotiäidistä, jonka kotiäidin aivot sulaa lopullisesti viisikymppisenä.
Ehkä sinullakin on vielä upea tulevaisuus ostos-tv:n korujen esittelijänä...
ollen sekä yksin kotona että vieden 5-vuotiasta vähemmän hoitoon. Sitten alkaisin suunnitella elämää eteenpäin. Ehkä opiskelisin uuden ammatin, jota voisi tehdä joustavammin ja osa-aikaisesti/oman pään mukaan. Tämä tietysti edellyttää, ettei rahan takia tarvisi tehdä töitä.
Musta on kivaa tehdä töitä ja painia työhaasteiden kanssa.