Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkimo kysyy eduskunnan kyselytunnilla miksi kaikki ulkoiset syyt kurittavat ainoastaan Suomea

Vierailija
19.03.2026 |

Muissa Euroopan maissa talous, työllisyys ja velanotto paremmalla jamalla, vaikka samat ulkoiset syyt ja suhdanteet.

* EU:n nopein velkaantuminen ja suuret suurituloisten veronalennukset velaksi

* EU:n korkein kasvava työttömyys. Lähes tuplat EU-tasoon nähden

* EU:n surkein talouskehitys

* Korkeimmat konkurssiluvut 30 vuoteen 2024, 2025 ja 2026

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli Harkimosta mitä mieltä hyvänsä, niin kysymys oli hyvä. Suomen hallinto tekee itse asiat päin vittua, kun vain meillä menee huonosti vaikka samat ulkoiset syyt kurittavat myös naapureitamme.

Harkimo on oikeassa

Vierailija
122/164 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kunhan me saamme leikata kansalta. T.IlkeäPurra ja Purran tossun allla oleva Olpo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkimolta hyvä kysymys mutta syytösten kohde on väärä. Suomen talousrakenne on ihan päin helvettiä ja ollut niin jo 90 luvulta. Nokian menestys vaan peitti sen. Järkeviä muutoksia ei saada läpi koska puolueet ja eturyhmät vetää jokainen eri suuntaan. Lopputulos on pattitilanne jossa hitaasti vajotaan suohon.

Vierailija
124/164 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maanpäällinen helvetti.

Täältä toivoisin teidän kaltaisten poistuvan,vain masokisti elää helvetissä.

Vierailija
125/164 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha virtaa ulkomaille ja tulijoille, joiden määrä on räjähdysmäinen. Lisäksi kotimaiset kissanristiäiset ja suojatyösossukonsultit.

Vierailija
126/164 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin työelämän rakennemuutokset 20 vuotta myöhässä, vihreä energiapolitiikka torppasi ydinvoiman rakentamisen kymmeniä vuosia ja nosti autoilukustannukset pilviin, soteratkaisu on aivan susi, Marinin hallitus teki aivan holtitonta velanottopolitiikkaa, lainsäädäntöä ei tehdä pitkäjänteisesti jolloin kukaan ei uskalla investoida, koulu- uudistukset on menneet pieleen, tänne ei tule muualta osaavaa ja oppivaa työvoimaa jotka haluaa integroitua vaan sosiaaliturvalla loisivaa väkeä, kotoutusta ei osata tehdä niin kuin pitäisi, matkapuhelimet ja some on pilannut koko Suomen, Nokia romahti eikä mitään uutta keksitä tilalle. Ja 1340 km raja Rysälään.

There.

Vierailija
127/164 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ei rahoita Israelin ohjuksia. Räsäsen kd puolue saattaa rahoittaa. Älytön väite. 

Vierailija
128/164 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha kysyä, kun katsoo ympärilleen näkee syyn.

Viittaatko siihen ettå Suomessa on VÅHEMÄN muualta tulleita kuin monessa terveesti kasvavassa valtiossa?

Vierailija
129/164 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli Harkimosta mitä mieltä hyvänsä, niin kysymys oli hyvä. Suomen hallinto tekee itse asiat päin vittua, kun vain meillä menee huonosti vaikka samat ulkoiset syyt kurittavat myös naapureitamme.

Juuri näin 

Vierailija
130/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Hallitus vaihtoon.

Vierailija
131/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on huono, mutta väitän että meidän yritysjohtaminen (visio, intohimo, ylipäätään älykkyys) ei ole lainkaan sillä tasolla kuin pitäisi. 

Toimintasuunnitelma on tiivistettynä tässä:

- Hei, meidän yrityksen kasvu on hidastunut, mitä tehdään?

- Irtisanotaan jengii ja nostetaan hintoja +20% pröööööööt ja kutistetaan tuotepakkausta -20% hahaa ei suomilammas mitään huomaa tai välitä :D

Tai:

- Hei, tää meidän aloittama yritys on nyt kasvanut ja voidaan alkaa jakamaan osinkoja. Mitä seuraavaksi?

- Äkkiä myydään koko paska ulkomaille ja ostetaan Teslat jeeeeee!

Iso kysymys onkin että mikä suomessa on vikana kun yritysjohto miettii noin? Siihen kun löytyisi vastaus niin tilannetta pääsisi purkamaan. 

Hyvin yksinkertaista itsekkyys ja minä, minä ajattelu. 

Vierailija
132/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se Harkimo sitä kysymystä itse keksinyt. Mutta hyvä kun toi esiin. 

Vierailija
133/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oisko ennemmin kokkareet ja persut jotka kurittvat Suomea.

Vierailija
134/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Hallitus vaihtoon.

Lähes kakki suomalaiset toivovat tätä. Hallitus takertuu pitkillä kynsillään valtaan vaikka mitään mandaattia ei enää ole.

Vierailija
135/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
136/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanna tyttöineen tämän ruikutuksen aliotti KORONA KORONA niin se oli muuallakin. kaikki typpäilyt tekemättömyys oli koronan syytä. 

Vähän jo tuntuu pakkomielteiseltä tuo persujen Sanna-ulina.  Sannan hallitus oli paras Suomessa ikinä.  Tule takaisin ihana Sanna.

Vierailija
137/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea kysymys ja vastaus on meidän erittäin huono hallitus. Ek ohjaa sitä ja vain isojen yritysten omistajat hyötyvät tästä nykymenosta.

JUURI NÄIN

Vierailija
138/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on sosialistinen maa ja heillä menee hienosti.

Suomen tyyli on tämä: poliitikot eivät näe itsessään mitään vikaa, vaikka itse ovat pilanneet kaiken.

Syytetään edellisiä hallituksia. 

Syytetään sitten vaikka maailmantilannetta. Haetaan syypäät vaikka maapallon toiselta puolelta.

Kukaan ei ole vastuussa mistään.

Asenne on se, että mä en tiedä mitään, mä oon täällä vain duunissa.

Olisiko aika olla rehellinen ja tunnistaa , että me poliitikot itse pilasimme kaiken?

Vierailija
139/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sanna tyttöineen tämän ruikutuksen aliotti KORONA KORONA niin se oli muuallakin. kaikki typpäilyt tekemättömyys oli koronan syytä. 

Vähän jo tuntuu pakkomielteiseltä tuo persujen Sanna-ulina.  Sannan hallitus oli paras Suomessa ikinä.  Tule takaisin ihana Sanna.

Mene sinäkin itseesi.

Vierailija
140/164 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aloitettiin työelämän rakennemuutokset 20 vuotta myöhässä, vihreä energiapolitiikka torppasi ydinvoiman rakentamisen kymmeniä vuosia ja nosti autoilukustannukset pilviin, soteratkaisu on aivan susi, Marinin hallitus teki aivan holtitonta velanottopolitiikkaa, lainsäädäntöä ei tehdä pitkäjänteisesti jolloin kukaan ei uskalla investoida, koulu- uudistukset on menneet pieleen, tänne ei tule muualta osaavaa ja oppivaa työvoimaa jotka haluaa integroitua vaan sosiaaliturvalla loisivaa väkeä, kotoutusta ei osata tehdä niin kuin pitäisi, matkapuhelimet ja some on pilannut koko Suomen, Nokia romahti eikä mitään uutta keksitä tilalle. Ja 1340 km raja Rysälään.

There.

Tätä on kestänyt 20 vuotta.

Nämä tahot ovat olleet hallituksissa:

Kokoomus

Kepulit

Demarit

Persut

Vihreät 

Vasemmisto

Turha enää syytellä muita. Nuo kaikki ovat syyllisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän