Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikitt
Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikittämisestä.
Miten sinä suhtautuisit jos saisit (olisit saanut) tuollaisen kirjeen?
Kommentit (394)
Itse nauraisin paskaista naurua, on se kumma kuinka hallitus ja valtio pyrkii määräilemään jokaisen kansalaisen elämää.
Pala paperia ei auta ketään "hankkimaan" lapsia, ellei se ole todella iso tukku rahaa, jonka voisi vaikka laittaa tulevan lapsen tilille, jolla kustantaa lapsen kuluja ym.
Kohta varmaan suomen nuorille tulee samanlainen lappu 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempien aikaan jo 25 vuotiaana piti olla jo perhettä ja naiset pelkäsivät jo vanhan piian leimaa jo tuossa iässä jollei jo ollut naimisissa.
Mä oon aina halunnut naimisiin ja lapsia. Lapsen sain mutta mies ei halua naimisiin. Onko ehdotuksia? Toista ei voi pakottaa.
Onko pakko mennä naimisiin? Voitte olla jokatapauksessa loppuelämänne yhdessä, jos niin haluatte. Mitä oikeaa lisäarvoa naimisiin meno tuo sinulle? Yhdet juhlat, kuluja ja paperit.
Minun kanssani ei yksikään nainen olisi sekuntiakaan, sillä olen köyhä.
En suostu miksikään valtion lapsentekokoneeksi. Todennäköisyys jäädä lasten kanssa yh:ksi on nykyään suunnilleen 50%. En suostu tällaiseen. Ihmissuhteet ei kestä ja kuka kantaa seuraukset harteillaan? Naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika tyhmää. Kukin päättää itse.
No tyhmempää on haukkua vauvapalstalla Ranskan viranomaisia.
Ranskan viranomaiset ovat kyllä täysurpoja. Ihan ansaittua haukkumista.
-eri
Monet ihmiset haluavat jossain vaiheessa hankkia lapsia. Yhteiskunta perustuu siihen että tulee seuraavia sukupolvia, joten lasten hankinta on yhteiskunnankin osalta tärkeää.
Mutta jos yhteiskunta haluaa niitä uusia kansalaisia ja veronmaksajia, pitäisi yhteiskunnan tukea nuoria lasten hankinnassa ilmeisesti enemmän kuin tähän asti on tehty. Ihan käytännön tasolla yhteiskunnan pitäisi myös ehkäistä syrjintää naisia kohtaan. Nainenhan lapseteossa ottaa takkiin vähän joka asiassa, ei vain terveydessään, ajankäytössä, vaan ura- ja palkkakehityksessä sekä työeläkkekertymässäkin. Monissa maissa ei edes ole mitään julkista päivähoitojärjestelmää, vaan oletetaan, että naiset ilmaiseksi hoitavat 24/7 lastenhoidonkin.
Ja jos ajatellan nuorten sukupolvien elämää nyt, niin moni on huolestunut sodista, väkivallasta, huumeista, heikosta palkkakehityksestä, työttömyydestä, sekä asumisen ja elämisen kustannusten noususta. Tähän maailmaan pitäisi sitten hankkia lapsi vielä. Eikä käytännössäkään tilanne ole helppo, jos ei saa valmistumisen jälkeen töitä, opintolainat painavat niskaan, ja kaikki kallistuu koko ajan.
Sitten pitäisi vielä löytää se sopiva isäkandidaatti, kun nuorista miehistä osa on ruvennut veloiksi, osa inceleiksi, ja osalla asiat ovat niin huonosti, etteivät hekään uskalla lapsia hankkia.
Tuossa tilanteessa kirjeen saaminen, jossa muistutetaan vauvan hankinnasta ilman mitään infoa yhteiskunnan tuista, kuulostaa melkoisen typerältä.
Venäjällä taas Putin aikoo komentaa vapaaehtoisesti lapsettomia naisia psykologin puheille.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä taas Putin aikoo komentaa vapaaehtoisesti lapsettomia naisia psykologin puheille.
Menisi ensin itse :D
Niin, kivahan se olisi ranskalaisena naisena saada kirje, että teepäs yhteiskunnalle lapsi. Saat sitten 16 viikon eli 4 kuukauden palkatun vapaan töistä (jos sulla töitä edes on). Käytännössä äiti palaa sitten töihin kun vauveli on 10 viikon ikäinen. Isukki saa vain 28 päivää vanhempainlomaa.
Maapallon biologinen kello tässä tikittää.
Naisten pitää ottaa lisääntyminen omiin käsiin, että ympäristö pysyy säällisessä kunnossa.
Just näin. Jos mies olisi jotenkin kykenemätön hoitamaan omia lapsiaan ja kotiaan biologisista syistä, niin
a) yksinhuoltajaisiltä otettaisiin lapset pois heti ja sijoitettaisiin jonnekin naisen hoiviin
b) lapsia ei päästettäisi viikko-viikko systeemillä ikinä isän hoiviin
c) myöskään lapsenlapsia ei päästettäisi yksin ukin hoiviin
d) miehet eivät voisi asua yksin vaan heidät sijoitettaisiin laitoksiin jonkun holhouksen alaiseksi, koska mies ei hoida kotia
Tähän mantraan uskovat miehet väittävät vielä pokkana, että näillä biologisilla avuilla mitään osaamaton mieslapsi-mies on mystisesti tehty johtamaan yrityksiä, valtioita, uskontoja, tieteitä ja tekemään tärkeimpiä päätöksiä yhteiskunnassa.