Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omapäinen anoppi ja lasten hoito

Vierailija
05.05.2007 |

kuinka saan hienovaraisesti kerrottua anopille vauvan päivärytmistä kun tulee yhdeksi pitkäksi kurssipäiväksi hoitamaan?

Ihana että tulee ja osaa hoitaa, mutta mitään neuvoja ruokailuajoista tai päiväunista ei ota vastaan tyyliin kyllä minä olen ennenkin lapsia hoitanut.

Kiva olisi helpottaa päivää kertomalla lapsen omista tavoista ja rytmistä. Ja kiitollinen hoitoavusta olen. Vai antaako mennä vaan miten menee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappuun kirjoitan:

Maijan päivä

8-8.30 herää

-aamupala, -pesu ym. (Puuroa Tupperin astiassa ylähyllyllä, tuttipullo pöydällä)

11 lounas (makkarakeittoa jääkaapissa alahyllyllä)

12-13.30 päiväunet

15 välipala

yms.

Jos hoitaja ei noudata ohjeita niin sama se, mutta yritänpähän kuitenkin helpottaa hänenkin päiväänsä.

Vierailija
2/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee päivä ohjelma ja sanot anopille, että tässä maijan päivä.

Tee vaikka ruoat valmiiksi kaappiin ja sanot että siellä on. Ja vaikkei ihan 100% ohjeita noudata, niin luota vaan anoppiin onhan hän pitänyt miehesikin hengissä ja ilmeisen kelvon kasvattanut, kun on sinullekkin kelvannut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhden lapsen päivärytmi nyt niin radikaalisti poikkeaisi muiden lasten päivärytmistä...

Vierailija
4/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suuri vaihtelu siinä päivärytmissä tms. voi olla? Tai ruokailussa tai päiväunissa?

Kyllä ne vauvojen/lasten päivät yleensä aika samanlaisia on. Tylsyyteen asti.

Vierailija
5/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis tarvia orjallisesti noudattaa. Ehkä tuo lappuhomma ois ihan hyvä. t. ap

Vierailija
6/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti.

Vierailija
7/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanonut anopille, että tuossa on varmuuden vuoksi ajat, jolloin vauva yleensä on syönyt/nukkunut jne. On sitten hänen asiansa, noudattaako sitä vai ei. Ei se vauva siihen kuole, vaikkei noudattaisikaan. Eikä elämä mene sekaisin.

Vierailija
8/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hoitajat ovat sellaisen pyytäneet. Anoppi ei muista pätkääkään mitään vauvojen rytmejä, mitä saa syödä tms.

Vierailija
9/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin tein silloin harvoin kun lapsiani joku hoisi!

Lapsenlapsien tullessa yökylään pienemmiltä kysyn mitä viimeksi tehneet ja koska syö!

Isommilla jo rytmi ja säännölliset ruoka-ajat! Helppoja, kaikki nukkuu ja syö hyvin!

Vierailija
10/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjotan myös tarkat noin-ohjeet anopille, ja pistän mieheni antamaan ne sille jotten joutuis nipottamaan itse. Hän tietää, miten omaa äitiään pitää käsitellä ettei sille tulis sellainen olo, että kuvittelisin etten luota häneen.

Ekalla kerralla ei halunnut lukea ohjeita, hoki vain kuinka hänkin on 3 lasta kasvattanut, mutta kummasti tokalla kerralla kelpasivat... Taitaa 30 vuodessa kuitenkin vähän hommat unohtua. Ja ainakin meidän lapsella menee unet ohi, jollei tiettyyn aikaan laita sänkyyn, ja sitten seuraakin kiukuttelua loppuilta.

Vierailija
11/11 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin aina miniältä ohjeet, kun lapsi tuli pienenä hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi