Suomi taas maailman onnellisin maa mitä mieltä olette?
Taasko Suomi valittiin maailman onnellisimmaksi maaksi. Jotenkin aina vähän huvittaa tämä uutinen, kun samaan aikaan porukka valittaa joka asiasta: ruoasta, sähköstä, verotuksesta, säästä ja naapureista.
Onko tämä oikeasti onnellisuutta vai sitä kuuluisaa ollaan tyytyväisiä kun ei uskalleta muuta?
Vai onko niin, että täällä vaan perusasiat toimii sen verran hyvin (turvallisuus, terveydenhuolto, koulutus jne.), että sitä ei edes tajuta ennen kuin vertaa muihin maihin?
Itse vähän kahden vaiheilla: arki toimii plussaa
ilmapiiri aika negatiivinen miinusta
Mitä mieltä muut?
Ollaanko me oikeasti onnellisia vai vaan hiljaisesti tyytyväisiä?
Kommentit (123)
On viralliset onnellisuuskriteerit ja tietyn suuruinen otanta, jolta on kysytty. Jos et ole ollut tätä mieltä ja otannassa mukana, on vika sinussa. Suomi on virallisesti maailman onnellisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus ei mittaa onnellisuutta, vaan tyytyväisyyttä. Suomalaiset ovat maailman tyytyväisin kansa. Vaikka italialaiset ovat meitä onnellisempia, he eivät ole tyytyväisiä, koska pyrkivät olemaan vielä onnellisempia. Suomalaiset taas tyytyvät vähempään ja ovat siksi tyytyväisimpiä.
Kiitos osuit täysin asian ytimeen ! Juuri näin se on .
Huonomminkin voisi olla olen erittäin onnellinen että olen syntynyt suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus ei mittaa onnellisuutta, vaan tyytyväisyyttä. Suomalaiset ovat maailman tyytyväisin kansa. Vaikka italialaiset ovat meitä onnellisempia, he eivät ole tyytyväisiä, koska pyrkivät olemaan vielä onnellisempia. Suomalaiset taas tyytyvät vähempään ja ovat siksi tyytyväisimpiä.
Päivån naurut, kiitos.
Kannattaa lukea se tutkimus, herneaivo.
Tuossa taas yksi kommentti lisää, joka avaa näitä vähemmän mitattuja onnellisuuden määreitä elämässä ...
Epänöyrältä perstuntumalta ja aika paljon matkustaneena sijoittaisin onnellisuudessa (elintaso, infra, yleinen ilmapiiri, korruption vähyys jne) Suomen reilusti Aasian, Afrikan, Etelä-Amerikan valtioiden yläpuolelle. Mutta myös selvästi Norjan, Tanskan, Australian ja Sveitsin alapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kansalaisilta ole koskaan tuohon mitään kysytty, koska vastaus olisi EI.
Sinä olet onneton = kaikki on onnettomia?
Sori vaan mutta sinun tunteesi ei ole fakta.
Osalle tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin.
Hyvä 👏👏
Ollaan iloisia sitten vain.
Onni syntyy siitä että valtio antaa eniten niille, jotka huutaa eniten ja koviten minä olen uhri, minä olen uhri, minä olen uhri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivån naurut, kiitos.
Tuossa taas yksi kommentti lisää, joka avaa näitä vähemmän mitattuja onnellisuuden määreitä elämässä ...
Epänöyrältä perstuntumalta ja aika paljon matkustaneena sijoittaisin onnellisuudessa (elintaso, infra, yleinen ilmapiiri, korruption vähyys jne) Suomen reilusti Aasian, Afrikan, Etelä-Amerikan valtioiden yläpuolelle. Mutta myös selvästi Norjan, Tanskan, Australian ja Sveitsin alapuolelle.
Kenenhän rahoilla sinäkin olet "matkustellut"...
Onnellinen maa mutta onneton kansa !
suomalaiselle kun tulee pankkitilille tarpeeksi paljon rahaa niin se häipyy täältä samantien!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivån naurut, kiitos.
Kenenhän rahoilla sinäkin olet "matkustellut"...
Omilla on menty tähän asti, sekä joskus työmatkoilla vientiyrityksen tehtävissä. Kaikki mainitut kohteet on myös käyty katsomassa paikan päällä. Tämä ei tosin liiity keskustelun aiheeseen mitenkään, joten mikä on oma pointtisi?
Aamuteeveessä joku sekopää professori vaan ulisi kestävästä kehityksestä ja ekologisuudesta, ei voida olla onnellisia kun ei olla ekologisesti kestäviä. Kuulemma Costa Rica on noussut onnellisuudessa koska siellä ekologinen kestävyys on hyvä.
Hienoa! Pyristelkääs tyypit vielä vuosi, niin se on kymppi rikki! Siitä olis hieno puhua.
APn kandee tutustua aiheeseen enemmän, ettei tarvis olla noin tyhmä!
Kyllähän täällä on monenlaisia mahdollisuuksia, kun vain huomaa ne ja ottaa kiinni. Myöskin kaikesta saa valittaa eli oman mielipiteensä saa avoimesti kertoa, kuten tässäkin asiassa. Asioihin ja ihmisiin voi pääsääntöisesti luottaa. Vapaa-aikaa on, ja voi mennä metsään lähes joka paikassa, ja hengittää raitista ilmaa, juoda puhdasta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Aamuteeveessä joku sekopää professori vaan ulisi kestävästä kehityksestä ja ekologisuudesta, ei voida olla onnellisia kun ei olla ekologisesti kestäviä. Kuulemma Costa Rica on noussut onnellisuudessa koska siellä ekologinen kestävyys on hyvä.
Costa Rican 'ekologinen 'kestävyys' hintataso karkaa paikallisilta tavoittamattomiin varsinkin rannikoilla kun jenkki-expatteja vyöryy sinne tuhatmäärin nostamaan hintatasoa. Keskipalkat paikallisilla tuhat taalaa kuussa jos sitäkään, samalla kun jenkkipariskunta maksaa mökkitason huvilastaan 500K$ silmää räpäyttämättä. infra, tiet ym. myös suurelta osin aivan paskaa (olen käynyt paikan päällä) korruptio yleistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivån naurut, kiitos.
Vaikutat tosi onnelliselta joo🤣
En olekaan onnellinen, mutta tyytyväinen. :)
Kuten sanoin: kannattaa lukea se tutkimus.
Entä itse, pälli!