Millä elät eläkeläinen?
Kysymykseeni herää siitä että koen itseäni kohdellun väärin väärin. Olen ollut kotirouva 30 v ja mies vielä jätti. Eläkkeeninon 1045e kk. Hoidin siis 24/7 kotia. Sisareni vei lapsensa päiväkotiin ja oli uranainen. Saa nyt eläkettä 4785€ kk vaikka hoidatti lapset muualla. Molemmilla on kasvatettu 2 veronmaksaja mutta sisareni eläke on 4 kertaonen. Millä sinä elät.
Kommentit (45)
Olin valtiolla asiantuntijana dosentti. Palkka 6200 ja eläke 4800€kk. Elän osinkotuloilla. Sijoitan eläkkeen.
Hallituksen pitäisi muuttaa verotus kotirva suosibaksi.
"Ooooo, nukun hanurini alla, ooo-ooo! Vttu elän humpalla! Jalaka polokee tahtiaaaaa. Oooo-ooooo! Vttu elän humpalla!"
- Eläkeläiset -
Kaikilla on mahdollisuus ja sinä et käyttänyt omaasi ja se on jonkun muun vika?
Itse teen ruokani. Pakollisten kulujen jälkeen jää tk eläkkeestä tonni kuukaudessa. Siis asumisen ja auton.
Ne jotka ovat olleet työelämässä kymmeniä vuosia, ovat maksaneet osan tulevaa eläkettään työntantajan perimänä.
Eikä ne tavallisen työläisen eläkeläisen eläke ole sittenkään kuin jotain parisataa enemmän kuin peruseläke.
Rahaahans sekin tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jäädään kaikki kotirouviksi.
AP jatkaa. Onko sinusta minun työni perheeni hyväksi vähempi arvoinen kuin uraohjussisareni. Hän matkusti työnsä puolesta ympäri maailmaa ja sai hyvää palkkaa.
Ida Voisin mukaan työssäkäynti on epäraamatullidta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jäädään kaikki kotirouviksi.
Ketään ei pidä palkita hyvästä suorituksesta, kun se on pois joltakulta toiselta.#tasapäistäminen
Vierailija kirjoitti:
Saksassa kumppani voi vaatia osaa entisen puolisonsa eläkkeestä.
Sama Suomeen.
Eläkkeellä, 2800 joka kuukausi tilille.
Sun miehen olisi pitänyt maksaa sulle vapaaehtoista eläkettä, mutta ilmeisesti ei tullut sellainen mieleen. Tai ainakin tehdä sijoituksia siten, että sulla olisi pääomatulojakin.
En ole vielä eläkkeellä, elokuussa vasta. En silti ole nyt työelämässäkään vaan elän säästöilläni. Säästin ylimääräistä 2,5 vuotta ja niillä olen pärjännyt syyskuusta lähtien. Eläkkeeni ei tule olemaan suuren suuri, mutta keskimääräistä isompi kuitenkin.
Minulla on työeläke, kaksi pientä määräaikaista vapaaehtoista eläkettä ja taiteilijaeläke. Lisäksi teen töitä ja saan tekijänoikeuskorvauksia.
Saan eläkettä 2544€ KL. Selviän.