Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä elät eläkeläinen?

Vierailija
18.03.2026 |

Kysymykseeni herää siitä että koen itseäni kohdellun väärin väärin. Olen ollut kotirouva 30 v ja mies vielä jätti. Eläkkeeninon 1045e kk. Hoidin siis 24/7 kotia. Sisareni vei lapsensa päiväkotiin ja oli uranainen. Saa nyt eläkettä 4785€ kk vaikka hoidatti lapset muualla. Molemmilla on kasvatettu 2 veronmaksaja mutta sisareni eläke on 4 kertaonen. Millä sinä elät.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä eläke ja lisäksi on metsätuloja. 

Vierailija
22/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä yli 10 vuotta. Samalla lailla elän kuin töissä ollessanikin. Nyt vain on 40 tuntia enemmän omaa aikaa joka viikko. Vaikka tulot pienenivät niin säästöön jää rahaa edelleen koska verot ja menotkin pienenivät. Nälkä ei ole koskaan vieraanani ja eipä ole janokaan vielä päässyt yllättämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa. Onko sinusta minun työni perheeni hyväksi vähempi arvoinen kuin uraohjussisareni. Hän matkusti työnsä puolesta ympäri maailmaa ja sai hyvää palkkaa.

Sinun olisi pitänyt turvata oma tulevaisuutesi ajoissa jotenkin miehesi kanssa sopimalla.

Työpanostasi kotiäitinä ei kai kukaan väheksy.

Vierailija
24/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle kaksi tonnia nettoeläke, kyllä sillä yksi ihminen elää, kun on oma asunto.

Vierailija
25/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun trollaat niin yritä edes pysyä tolkullisissa luvuissa. Et näköjään ymmärrä millaista palkkaa ihmisen olisi pitänyt saada jotta eläke olisi liki viis tonnia kuussa. Koitappas muuten arvata kuinka moni nainen saa Suomessa yli viiden tonnin eläkettä.

Vierailija
26/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä valitsit kotirouvana olon ja siskosi työuran josta kertyy työeläke, tietenkin hän saa isomman eläkkeen.Mun työeläke+kelan eläke on suunnilleen sama kun sulla. Olin työttömänäkin yli 45v ajoittain.

Vierailija
27/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla koet vääryyttä ?

Vierailija
28/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valintasi kun olit kotona kymmeniä vuosia, turha valittaa.

Vierailija
29/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeelläni, tein 46 vuotta töitä.

Vierailija
30/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa. Onko sinusta minun työni perheeni hyväksi vähempi arvoinen kuin uraohjussisareni. Hän matkusti työnsä puolesta ympäri maailmaa ja sai hyvää palkkaa.

Näin naiset ovat halunneet, että heitä mitataan samoilla mittareilla kuin miehiä on aina mitattu. 

Vierailija
31/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon palkasta maksettu tyel ym maksut, sua varmaan miehesi elättänyt etkä ole mitään eläkettä kerryttävää tehnyt tai maksanut eläkettä varten maksua. 

Vierailija
32/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, olisit mennyt töihin kun lapset aloittivat koulun.

Vierailija
33/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinani avoliitossa hyvin varaakkaan miehen kanssa. Hän totesi, että voisin jäädä pois töistä (kuten hänen äitinsä), jos haluaisin. Olin ihan urani alussa, enkä todellakaan halunnut lupua töistä (eikä meillä ollut edes lapsia). Onneksi en jäänyt, neljä vuotta myöhemmin hän halusi erota.

Periaatteeni myös hänen kanssaan eläessäni oili, ettei oma raha saa koskaan loppua. Muistissa olivat hyvin tiukat ajat kun vanhempani erosivat. Äiti oli kyllä töissä, mutta joutui aloittamaan tyhjältä pöydältä, kun kaikki omaisuus oli laitettu isän nimiin.

Olen kerryttänyt omaisuutta ensin hankkimalla omistusasunnon ja sen jälkeen sijoittamalla. Eläke tulee olemaan keskiluokkaa, mutta haluan olla varautunut elämän yllätyksiin sekä kunnon huonontumiseen jolloin tarvitaan enemmän rahaa ostopalveluihin.

Vierailija
34/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttavatko lapsesi jos pyydät, heitä kuitenkin hoidit parhaat työvuotesi, ymmärtäväkö ?

Vierailija
35/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sisältöjä Only Fans - tietoverkkoon. Mukavasti tulee lisätuloja.

Vierailija
36/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valintasi kun olit kotona kymmeniä vuosia, turha valittaa.

Aivan, ihmettelen kotirouva jotka vanhana valittaa kun ei ole enää elättäjää, mulla myös samanlaisen kohtalon omaava kaveri, mies jätti kun lapset aikuistui. Olen ihmetellyt miten pystyi olemaan niin kauan kotirouvana, 3 lasta. Mielestäni häntä ei koskaan huvittanut työnteko, ei opiskellut ammattiakaan ja haki heti varhaiseläkkeen kun oli mahdollista. Jutut o,  mitä ruokaa tekee kun joku lapsista tulee kylää ja ja pikkutarkasti kertoo siivouksesta.

Vierailija
37/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää työikäisenä ajatella miten turvaa taloutensa jos tulee vaikkapa tuo ero tai puolison kuolema tai vakava sairaus.

Vierailija
38/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa varastellaan marketeista kosmetiikkaa ja vitamiineja ja sitten myydään niitä eteenpäin.

Maarit 73

Vierailija
39/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, melkoinen tyyppi tämä siskosi. Hänen on pitänyt ansaita keskimäärin reilu kymppitonni kuussa koko 40-vuotisen työuransa ajan. Jos korkea palkka on kestänyt vain osan uraa on palkkatason pitänyt olla vielä tätäkin korkeampi. 

Vierailija
40/62 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä, kahdesta eri alan samanaikaisesta työstä eläke on hyvä. Lisäksi pääomatuloja ym. omia bisneksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi