Mitä teette vanhoille CD-levyille?
Viettekö sekajätteeseen, kierrätyskeskukseen vai säilytättekö?
Kommentit (72)
Säilytän mieluisimmat ja lahjoitan muut kirpputorille.
Valitettavasti ne ovat kirpputorilla myynnissä siten, että melkein kaikkien levyjen nimet ovat lukijaan nähden ylösalaisin. He saisivat enemmän myydyksi, jos nimet olisi helpompi lukaista nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Myyn keräilijöille. Aika hyvät rahat saa.
Ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ite tarvii niin ekotorille tai muulle kirpparille.
Kerran löysin roskista ison kassillisen levyjä. Oli hyvää musaa.
Masentavaa. Uutena cd-musiikkilevyistä piti maksaa ihan huomattavia summia markoissa ja euroissa. Nyt sitten hetken päästä niillä ei olekaan mitään arvoa :/
Tuolla kaapissa on vinot pinot jemmassa..... Jouluna kuunneltiin pari kertaa joululauluja 🎄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen. Sitä varten ne on hankittu.
Mutta toimiiko ne vielä? Olen kuullut, että se tieto CD:issä säilyy vaan jotain 20 vuotta.
Vanhin levyni taitaa olla 1990-luvun alusta ja soi edelleen moitteettomasti.
Juurihan tässä oli juttua, että nuoret ovat palanneet taas musiikkikauppoihin. Moni nuori on kyllästynyt jo noihin suoratoisto palveluihin ja haluaa ostaa musiikkia enemmin cd tai vinyylilevyinä.
Meillä on avaamattomissa pakkauksissa Tilkkutäkki-cd ja muistaakseni X Factor tms. kisan voittaneen cd. Noista en ole ihan varma, miten ne ovat tänne päätyneet. Muutama hutiostos on itse tullut tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan tässä oli juttua, että nuoret ovat palanneet taas musiikkikauppoihin. Moni nuori on kyllästynyt jo noihin suoratoisto palveluihin ja haluaa ostaa musiikkia enemmin cd tai vinyylilevyinä.
Joo, mutta ei heillekään kelpaa ihan mikä tahansa musiikkityyli. Vai kiinnostako Haitarimusiikin parhaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toimiiko ne vielä? Olen kuullut, että se tieto CD:issä säilyy vaan jotain 20 vuotta.
Kaupasta ostetuissa levyissä, mihin tieto on painettu, se tieto säilyy varmaan tuhansia vuosia, mutta tietenkin levyn kunnosta pitää huolehtia. Sitten tieto säilyy vain 10-15 vuotta, jos se on poltettu siihen kotona polttavalla levyasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on avaamattomissa pakkauksissa Tilkkutäkki-cd ja muistaakseni X Factor tms. kisan voittaneen cd. Noista en ole ihan varma, miten ne ovat tänne päätyneet. Muutama hutiostos on itse tullut tehtyä.
Tuo Tilkkutäkki on aivan ihana. Kiva lahja ripille päässeelle. :)
Hyllyssä nuo ovat. Aika isosta ostasta on tullut tehtyä MP3 -tiedostoja, voi kuunnella käytännössä millä tahansa laitteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Tilkkutäkki on aivan ihana. Kiva lahja ripille päässeelle. :)
Niin on. Artisteina mm Samuli Edelman, Jenni Vartiainen, Kalle Lindroth jne.
Kuuntelen, aivan kuten vinyylejäkin
Vierailija kirjoitti:
Päällystin suosikkilevyilläni parin ison pöydän pöydänkannet musahuoneeseen. Hienot tuli! Sieltä ne lätyt on tarvittaessa otettavissa vielä kansistaan kuunteluunkin.
Sama meininki, mutta vuorasin niillä mökillä yhden pienen huoneen seinät. Molemmin puolin tarraavat tuolinjalka huopatassut ja pikaliimaa kansien nurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Teen niistä korviksia.
Teetkö uunissa sulattamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on yksi parhaita tallennusmuotoja säilyvyyden kannalta.
Kuuntelen niitä. Niissä on parempi äänenlaatu kuin streamaus-palveluissa.
Pahasti naarmuuntuneet linnunpelättimiksi roikkumaan. Musiikit käytössä ATK kevyt jossakin laatikossa.