Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksan GT-arvo aina vähän koholla?

Vierailija
19.10.2025 |

Alat alhaalla...voinko olla herkkä vähäisellekin alkoholin käytölle tyyliin 5 annosta viikossa vai johtuuko 10kg ylipainosta, kohonneesta kolesterolista, hormonikorvauslääkityksestä vai voiko olla vaan geeneistä kiinni?

Kokemuksia tai tietoa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ylipainosta ja kohonneista sokeriarvoista

Vierailija
2/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut koholla, tuskin normaaliarvoihin on mitenkään mahdollista edes päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta alkoholi kuukaudeksi, niin luultavasti on normaali arvo, näin kävi ainakin mulla.

Vierailija
4/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkeästi Liikaa GinTOnicia kun Gin Tonic arvot ylhäällä. 

Vierailija
5/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta alkoholi kuukaudeksi, niin luultavasti on normaali arvo, näin kävi ainakin mulla.

En ole ap mutta mulla ei auttanut tämä. Olin ennen verikoetta 3 kk juomatta pisaraakaan, mutta arvo edelleen koholla. Muut veriarvot on normaalit.

Vierailija
6/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selkeästi Liikaa GinTOnicia kun Gin Tonic arvot ylhäällä. 

Voisi esimerkiksi kuukaudeksi vaihtaa votkatoniciin. GT-arvot varmaan laskisi.

Vierailija
7/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: lla myös kaikki muut veriarvot normaalit, eikä ole sokerit tai muut omgelma. Ei ole verenpainekaan koholla.

Vierailija
8/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut jo kaksi kuukautta juomatta tippaakaan alkoholia ja Kela eväsi sairaspäivärahani Peth-testin liian korkean arvon takia. Päin vastoin se oli noussut kuukauden takaisesta. Olen menossa ensi viikolla uudelleen lääkäriin ja labraan. Netistä lukemani perusteella tämän ei pitäisi mitenkään olla mahdollista. Ellei testissä tai kirjauksessa ole tapahtunut jotain virhettä.

Vierailija
9/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 22 ei alkoholia ollenkaan ja aina ollut koholla GT arvo,työterveydessä pitävät juoppona,M47.

Vierailija
10/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut jo kaksi kuukautta juomatta tippaakaan alkoholia ja Kela eväsi sairaspäivärahani Peth-testin liian korkean arvon takia. Päin vastoin se oli noussut kuukauden takaisesta. Olen menossa ensi viikolla uudelleen lääkäriin ja labraan. Netistä lukemani perusteella tämän ei pitäisi mitenkään olla mahdollista. Ellei testissä tai kirjauksessa ole tapahtunut jotain virhettä.

Outoa, koska tuo arvohan tulee pelkästään alkon käytöstä?

Vierailija
11/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NIin no tuossa ainakin voisi täysin sulkea pois alkoholin vaikutusmahdollisuuden. Ap.

Vierailija
12/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi 22 ei alkoholia ollenkaan ja aina ollut koholla GT arvo,työterveydessä pitävät juoppona,M47.

Millainen arvo? Mulla 97. Ap.

Vierailija
13/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, koska tuo arvohan tulee pelkästään alkon käytöstä?

Niin lääkäri sanoi ja tuohon Kelan virkailija vetoaa. Vaikka minä heille tukien perässä juomisestani yrittäisin valehdella, ei minulla ole mitään syytä netissä asiasta anonyyminä valehdella. Onneksi en ole pikkurahan puutteessa, mutta periaatteesa harmittaa, että pitävät minua juoppona ja valehtelijana. 

Vierailija
14/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli GT melkein 300 ja Alat yli 150 jonkun rankan virusflunssan jälkeen. Olisko ollut korona tai adeno? Alkoholia en käytä.

Vierailija
15/15 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveria pidettiin spurguna kun väsytti ja joku maksa-arvo oli kohonnut, mutta hänellä olikin maksassa syöpä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä