City: "Moni kokee lemmikin kuoleman pahempana kuin läheisen menetyksen"
Eikä ihme. Syykin mainitaan jutussa.
"Lemmikki on usein jatkuvasti läsnä arjessa. Se nukkuu vieressä, kulkee mukana päivittäisissä rutiineissa ja tarjoaa emotionaalista tukea ilman konflikteja tai odotuksia."
Mitä ajatuksia herättää?
https://www.city.fi/ihmissuhteet/monelle-lemmikin-kuolema-on-pahempi-ku…
Kommentit (53)
Sitä että ihmiselle tärkeämpi on lemmikit. Senhän se todistaa.
Joo,kun äitini ei nuku mun kanssa lusikassa niin ei ota niin tunteisiin. 🤔
Harvemmin lemmikki pettää tai haukkuu paitsi koirat ja lemmikki ei jätä yksin hädän hetkellä . Lemmikki ei arvostele ulkonäköä .
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin lemmikki pettää tai haukkuu paitsi koirat ja lemmikki ei jätä yksin hädän hetkellä . Lemmikki ei arvostele ulkonäköä .
Kyllä ne kissat sihisee ja koirat haukkuu videoissa kun on kasvonaamio naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ihmiselle tärkeämpi on lemmikit. Senhän se todistaa.
Voi olla. Itse näen asian niin, että kun se oma lemmikki on jatkuvasti läsnä, niin sen menetys aiheuttaa muunlaistakin surua kuin vain itse menetyksestä johtuvaa. Siis kun arjessa kaikki muuttuu ja iso osa rutiineista jää pois, niin shokki on suurempi kuin jos vaikka täti kuolee. Tädin kanssa voi tietysti olla läheinen, mutta harva aikatauluttaa päivänsä sen mukaan milloin tädin pitää tehdä mitäkin. Eikä täti makoile joka ilta sylissä.
Ap
No kyllä minä olen surrut omia lemmikkejä paljon enemmän, kuin suurinta osaa ihmisistä jotka on ympäriltä kuolleet.
En ne naapurit ja työkaverit ole sillä lailla läheisiä, vaikka niiden kanssa tekemisissä onkin.
Äidin kuolema oli kova paikka ja jos omille lapsille tapahtuisi se olisi pahinta mitä ikinä voisi sattua.
Mutta muuten suren oikeastaan vieläkin yhtä kissaa lapsuudestani joka oli minulle äärettömän rakas ja se oli menty lopettamaan. Siihen aikaan kissan henki ei ollut paljonkaan arvoinen :( Ja nyt aikuisena yhden koiran kuolema sai minut masentumaan puoleksi vuodeksi. Selvisin siitä vasta, kun sain uuden koiran joka nosti minut pois alhosta.
Nyt sitten pitää pelätä sen kuolemaan, kun ikää alkaa koiralla jo olla.
Kyllä, rakkaan lemmikin kuolema on paha paikka, mutta niin on rakkaan ihmisenkin kuolema. Mutta en jaksa surra ihmisiä, jotka ei ole olleet minulle rakkaita.
citynaisille kissa on tärkeämpi kuin mies
No ei mitään. "Läheinen" termiä käytetään tässä aivan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
kissoissa on sekin parempaa, että citynainen voi ottaa niitä sossunmaksamaan vuokrayksiöön 30kpl, mutta miehiä voisi ottaa vain 1-4 kerrallaan
Kyllä koirani oli minulle paljon tärkeämpi ja läheisempi kuin juoppo isä. Koiran lopetus osui kyllä jonnekin tosi syvälle. Isän hautajaisissa en edes itkenyt.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lemmikistä. Tuskin marsu tai kultakala nukkuu vieressä. Tai hevonen.
Miksi takerrut yhteen kohtaan? Päivittäin nuokin ovat tavalla tai toisella arjessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tahansa oma lemmikki on tärkeämpi kuin random mies.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Se kissa tuo elämään positiivisia asioita, ei r aiskaa eikä pahoinpitele naista. Citynaiselle jopa kukkaruukku on tärkeämpi kuin mies. Maalaisnaisillekin varmaan olisi, jos heitä ei pahoinpideltäisi ankarasti siitä että eivät ota öykkäriä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kissoissa on sekin parempaa, että citynainen voi ottaa niitä sossunmaksamaan vuokrayksiöön 30kpl, mutta miehiä voisi ottaa vain 1-4 kerrallaan
Ottaisinkin mieuummin 30 kissaa kuin yhtäkään r aiskariukkoa. Ei kuitenkaan tarvitse ottaa kumpaakaan (kissa ei kuulu yksiöön) joten en ota.
ne on arjessa mukana toisin kuin läheiset.
Vierailija kirjoitti:
Hevonen on kyllä monelle todella läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Ap
Läheinen se on joka on oikeasti ihmistä lähellä, ei vaan jossain virkamiespaperissa tai sukupuussa.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne on joillekin vaan rekvisiittaa instahuviin. Kuten nille Dubain influenssereille, jotka hylkäsivät lemmikkinsä kaduille, kun tuli kiire pelastaa oma nahkansa.