Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset jää työttömiksi eikä ne mene töihin?

Vierailija
16.03.2026 |

Minä jos jään työttömäksi niin menen vaan sitten toiseen työpaikkaan tekemään töitä. Miksi jotkut ihmiset jää työttömiksi ja ne valittaa ettei töitä ole? 

Minä olen tehnyt metallialalla töitä, siivoustyötä, rakennusalalla töitä ja olen ollut myös kaupassa kassalla töissä.

Miksi minä kykenet menemään töihin mutta jotkut ihmiset jää työttömiksi ja ne valittaa ettei töitä ole? Pisin aika mitä olen ollut työttömänä on 1kk

M38

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muuten mene.

Vierailija
2/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille. Osa jää väkisinkin rannalle ruikuttamaan. Elämän fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille. Osa jää väkisinkin rannalle ruikuttamaan. Elämän fakta.

Töitä on kyllä jos suostuu tekemään töitä. Kokoajan tulee lisää avoimia työpaikkoja ja kokoajan ihmisiä palkataan töihin. Tietynlaiset ihmiset jää työttömiksi koska he tottuvat siihen että rahaa saa kotona makoilemalla.

M38

Vierailija
4/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi, koska paja, jossa tein töitä, oli pahasti homeessa. Kesti 3 vuotta tajuta että terveyden menettäminen johtuu homemyrkyistä. Keuhkot aivann loppu, rytmihäiriöitä ja alati henngitystietulehdus.

3 vuotta painoin kipeenä töitä yrittäjänä. 

Nyt yritys on ajettu alas, ja minä koitan saada terveyttäni takasin. Terveyteni ei kestä juuri nyt työtä, pitää parantua ja saada fyysinen kunto jollekkin tasolle, siis jaksaminen ylipäätään. 

Menen kesätöihin ja katson mihin se johtaa. Nyt on vaan pakko tervehtyä 1-2kk vielä.

Vierailija
5/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi, kun rattijuoppo ajoi ylitse. Olin suojatiellä, ja hän ajoi punaisia päin, minun yli. lonkka murtui, ja ruhjeita. Kestää noin vuoden kuntoutua. En kykene tekemään töitä. Yritäppä AP samaa, niin ehkä ymmärrät ihmiskohtaloita.

Vierailija
6/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Ap etuoikeutettu  ja onnekas, jos olet voinut olla korkeintaan kuukauden ajan työttömänä! Mutta on perin ikävää, että laajasta työkokemuksesta huolimatta sinulta on ilmeistä puutetta myötäelämisen kyvystä / empatiasta. vai uskotko tosissaan, että noin 10+% suurin osa olisi vapaasta tahdostaan työttömänä, nauttien ja iloiten elostaan.

Totta kai koska puhumme pelkästään suomessa elävistä työttömistä, niin puhumme useamman sadan tuhannen ihmisen joukosta, niin varmaan joukkoon mahtuu heitäkin, jotka nauttivat kun voivat olla ja elää työttömä, - Ihan yhtä lailla kuin osa työssäkävistä kokee bastenmielisyyttä työtään kohtaan.   

Vierailija
7/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän vastaamatta koska ap on työttömät hullu eikä tajuaisi kuitenkaan ja sitäpaitsi ilmiannoin 

Vierailija
8/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on kyllä jos suostuu tekemään töitä. Kokoajan tulee lisää avoimia työpaikkoja ja kokoajan ihmisiä palkataan töihin. Tietynlaiset ihmiset jää työttömiksi koska he tottuvat siihen että rahaa saa kotona makoilemalla.

M38

Työpaikat vähenee koko ajan. Juuri tänään jenkkilässä ilmoitettiin kymmenientuhansien ihmisten irtisanomisista tekoälyn käyttöönoton takia.

Vierailija
9/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloittajan on kun työnantaja saa tukea vajaakuntoisesta. Ilmeisesti hän kykenee kuitenkin fyysiseen työhön. Tosin ei sitten aloittajajaan enää oteta edes suohatyöhönkään, kun alkaa olla yli 50 ikää. Naapurin "pojalle" kävi juuri niin. Vammaisuus johtuu nuoruuden onnettomuudesta. 

Vierailija
10/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan kuin joku pikkulapsi kyselynstä tason kanssa: "äiti, äiti: miksi kaikki ihmiset ei ole kuin minä?"

Onko se nyt vaikea ymmärtää, että jokaiseen vähän tai ei ollenkaan koulutusta vaativaankin matalapalkkatyöhönkin on enemmän hakijoita kuin paikkoja. Ja kaikki eivät sovellu ollenkaan esim. asiakaspalveluun, siivoamiseen tai varsinkaan rakennuksilla toimimiseen, ei vaikka haluaisivat. Jotkut toiset sen sijaan soveltuvat ja he sitten saavat ne työpaikat.

Vierailija
11/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan kuin joku pikkulapsi kyselynstä tason kanssa: "äiti, äiti: miksi kaikki ihmiset ei ole kuin minä?"

Onko se nyt vaikea ymmärtää, että jokaiseen vähän tai ei ollenkaan koulutusta vaativaankin matalapalkkatyöhönkin on enemmän hakijoita kuin paikkoja. Ja kaikki eivät sovellu ollenkaan esim. asiakaspalveluun, siivoamiseen tai varsinkaan rakennuksilla toimimiseen, ei vaikka haluaisivat. Jotkut toiset sen sijaan soveltuvat ja he sitten saavat ne työpaikat.

Sun pitää muuttaa sellaiselle paikkakunnalle mikä on muuttotappiokunta, siellä on nimittäin töitä. 

Vierailija
12/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät katso metsään.

Töitä saa, kun katsoo metsään!

Vierailija
13/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työnteon, koska en saisi kuitenkaan sellaista elintasoa jonka haluaisin ja työssäkäyminen vei kaiken ajan ja voimat. Toki yhteiskunnan tuki on paljon vähemmän kuin palkkatyöstä, mutta sen saa tekemättä mitään ja saa juoda aamukahvinsa rauhassa.

Vierailija
14/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Iranista on rantautunut käsite "perustulo" ja suomivassari luulee että meillä on myös vastaavat öljy- ja maakaasuvarannot maksella ihmisille pelkästä lojumisesta. (vase m mistolaisuus)

Vierailija
15/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet Ap etuoikeutettu  ja onnekas, jos olet voinut olla korkeintaan kuukauden ajan työttömänä! Mutta on perin ikävää, että laajasta työkokemuksesta huolimatta sinulta on ilmeistä puutetta myötäelämisen kyvystä / empatiasta. vai uskotko tosissaan, että noin 10+% suurin osa olisi vapaasta tahdostaan työttömänä, nauttien ja iloiten elostaan.

Totta kai koska puhumme pelkästään suomessa elävistä työttömistä, niin puhumme useamman sadan tuhannen ihmisen joukosta, niin varmaan joukkoon mahtuu heitäkin, jotka nauttivat kun voivat olla ja elää työttömä, - Ihan yhtä lailla kuin osa työssäkävistä kokee bastenmielisyyttä työtään kohtaan.   

Eihän sitä koskaan tiedä mitä vaikeuksia Ap. tulee kohtaamaan 😂

Vierailija
16/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan minäkin kaikkea tehnyt, työllistämättä

N38

Vierailija
17/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Iranista on rantautunut käsite "perustulo" ja suomivassari luulee että meillä on myös vastaavat öljy- ja maakaasuvarannot maksella ihmisille pelkästä lojumisesta. (vase m mistolaisuus)

Täydellisesti kiteytetty!

Vierailija
18/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää muuttaa sellaiselle paikkakunnalle mikä on muuttotappiokunta, siellä on nimittäin töitä. 

Töitä on varmasti pitkin poikin Suomea ja Suomen rajojen ulkopuolella. Isompi ongelma on edelleen se, että työnantajien ihemtykseksi ja jatkuvaksi päänvaivaksi on muodostunut se, että varsin moni työtä vailla oleva haluaisi itselleen työtään vastaan asianmuaiset työehdot ja palkan. 

Sinkkumies

Vierailija
19/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Pietarin trollitehtaalta nämä naivit työttömyysaloitukset.

Vierailija
20/22 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene töihin, koska mut haukuttiin siellä lyttyyn. Muiden työ"kavereiden" toimesta. Pomo tykkäsi, mutta se ei oikein auta, ellei sitten olisi ollut koko ajan pomon kanssa vuoroissa. Ja oltiinkin hetken aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi