Nyt alkaa tapahtua tekoäly loi massiivisen irtisanomisaallon Yhdysvalloissa - Ilta-Sanomat
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011883121.html
Kohta alkaa tapahtua myös Suomessa. Oletteko valmiit?
Kommentit (48)
Valmistautukaa julkisella sektorilla suuriin irtisanomisiin. 50% pois eikä taida edes riittää
Ja ensi hallituskaudella on edessä vielä 10 miljardin sopeutukset.
Kyyti on kylmää
Viimeinen sammuttaa valot.
Suomi niminen hyvinvointivaltio on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Valmistautukaa julkisella sektorilla suuriin irtisanomisiin. 50% pois eikä taida edes riittää
mitä töitä ajattelit antaa tekoälyn hoidettavaksi?
Miten pärjäätte kun lopputili on edessä? Oletteko edes miettinyt asiaa?
Koko haittasektori tarkasteluun koska yli 80 % turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työt missä tietotekniikka on edes kohtuu roolissa. Data Analytiikka, ohjelmistosuunnittelu, lääketiede, sisällöntuottaminen, mainostus jne. jne.
Tekoäly ei tietenkään tee kaikkia työttömiksi, mutta työpaikkojen määrää putoaa radikaalisti
Vierailija kirjoitti:
Semmoista robottia ole tehtykään joka pärjää ilman minua, kun ei kerran aikuiset ihmisetkään.
Vierailija kirjoitti:
Koko haittasektori tarkasteluun koska yli 80 % turhaa.
mitä sektoria ajattelit?
Olen kolmikymppinen ja on kiva tietää, että työuraa on vain pari vuotta enää edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista robottia ole tehtykään joka pärjää ilman minua, kun ei kerran aikuiset ihmisetkään.
Aika moni luulee näin ja hämmästys on suuri kun irtisanomislappu laitetaan käteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työt missä tietotekniikka on edes kohtuu roolissa. Data Analytiikka, ohjelmistosuunnittelu, lääketiede, sisällöntuottaminen, mainostus jne. jne.
Tekoäly ei tietenkään tee kaikkia työttömiksi, mutta työpaikkojen määrää putoaa radikaalisti
mitä mainostusta julkissektori tekee?
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen ja on kiva tietää, että työuraa on vain pari vuotta enää edessä.
Niin, ja ajattele niitä, jotka aloittavat nyt opintonsa. Kun tutkintopaperi on kädessä, niin on kiva huomata ettei sillä tee yhtään mitään.
Kiitos Marinille tästäkin.
Kiitos Marin!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Marin!
Kekkosen syytä kaikki
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Marin!
Sanna <3
Oletteko valmistautunut tulevaan mitenkään? Velkoja kannattaa maksaa pois niin pian kuin mahdollista
Työvoimapula karjuu!