Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö työttömät edes sitä että tekemällä työtä heidän elintaso paranisi?

Vierailija
16.03.2026 |

Työtön jos saa siis tukia työmarkkinatuki+asumistuki joka on noin 1000e/kk niin ihan jo hanttihommista tienaa enemmän, siivoojana voit saada sen 1500e/kk eli paljon paremmin kuin makaamalla kotona tukien varassa. 

Miksi työttömät ei tajua edes sitä että tekemällä työtä heidän elintaso paranisi? 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho...

Enpä ole tuota ennen edes ajatellut.

AP on varmaan nero tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookkos noin kateellinen työttömille :D?

Vierailija
24/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses mikä idiootti 😂

Vierailija
25/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei palkata siivoojaksi, koska en voi nostaa raskaita taakkoja ja olen myös liian vanha ja hidas. Lisäksi kaikki koulutukseni ovat muilta aloilta. 

Korkein koulutukseni on kuvataiteen alalta. 

Vierailija
26/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen joskus lukemaan edes aku ankkaa niin ei puhu noin hölmöjä.

"elämme kovia aikoja, ystävä hyvä"

aku ankassakin enemmän empatiaa kuin oikeistopirujen sielussa.

Vierailija
27/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en selvästikään kelpaa työnantajille sellaisena kuin olen joten olen ilomielin työtön vaikka loppuelämäni. En ole rahanahne idiootti.

Oletko tosi tumpelo tai sitten hullu jos et kelpaa työnantajille edes tekemään niitä pilipalitöitä? Millainen surkimus ihminen on jos se ei kelpaa edes siivoutyöhö tai kaupankassalle? 

Haista itse mutsis v.ttu!

Vierailija
28/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys: miksi oikeistolainen kiusaajasika ei tajua olla mainostamatta luonnevikaansa?

Vierailija
29/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtävätkö yritykset edes, että rekrytoimalla työvoimaa enemmän ihmisiä saisi palkkaa ja rahaa jota kuluttaa yritysten tuotteisiin?

Vierailija
30/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei palkata siivoojaksi, koska en voi nostaa raskaita taakkoja ja olen myös liian vanha ja hidas. Lisäksi kaikki koulutukseni ovat muilta aloilta. 

Korkein koulutukseni on kuvataiteen alalta. 

Sama plus en pysty puristamaan edes tiskirättiä ilman kipuja. 

Vierailija
31/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysiä tunteja tekevä siivooja saa kyllä nykyään nettona vähintään 1700 e. Ja tuetkin ovat kyllä ainakin Helsingissä huomattavasti enemmän kuin 1000 e, jos saa tt-tukea ja maksimivuokra.

Vierailija
33/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en selvästikään kelpaa työnantajille sellaisena kuin olen joten olen ilomielin työtön vaikka loppuelämäni. En ole rahanahne idiootti.

Oletko tosi tumpelo tai sitten hullu jos et kelpaa työnantajille edes tekemään niitä pilipalitöitä? Millainen surkimus ihminen on jos se ei kelpaa edes siivoutyöhö tai kaupankassalle? 

Tässä yksi surkimus. Olen korkeasti koulutettu kuvataiteilija ja lisäksi minulla on useampi ammattitutkinto ihan perusduuneista. Kaikki koulutukset on suoritettu kiitettävästi. 

Teoksiani on ollut esillä museossa ja töitäni on julkisissa kokoelmissa. Olen toiminut myös yrittäjänä ja aikanaan ollut pitkään työelämässäkin. 

Nyt en enää saa töitä, eikä ole mitään toiveita työllistyä lähitulevaisuudessa. 

Aikuiskoulutuksella ei vaan suomessa työllisty. 

Vierailija
34/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaistyötä saisi tai 9€ päivässä.

Vierailija
35/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistyötä saisi tai 9€ päivässä.

Ja Ap lle tiedoksi, päälle 30 vuotta on jo oltu työelämässä. 

Vierailija
36/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko nyt että kaupan kassatyöntekijät ja siivoustyöntekijät ovat surkimuksia jotka kelpaavat vain noihin töihin, ts ko työt ovat jollain lailla ala-arvoisia pilipalitöitä joihin "kelpaa kuka vain" paitsi supersurkimukset?

Kumpaakaan työtä en ole koskaan tehnyt mutta eipä ole tullut - eikä tule nytkään - mieleenikään halveksia noita töitä ja niiden tekijöitä.

Vierailija
37/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pitää aamulla tulla ? Ja monelta työt alkaa ?

Sinun tehtävä on ensin hakea niitä töitä, ei kukaan tule sulle kotii tarjoamaan töitä :) 

No mites, kun töitä hakevia työttömiä on kymmenkertainen määrä haettaviin työpaikkoihin nähden. Työttömät hakevat jo töitä. Mihin he siis aamulla ilmestyvät ja moneltako?

Vierailija
38/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ymmärrä. Lukevat vauvaa. Jossa joka toinen tekee epämukavaa työtä ja valittaa. Joka kolmas itkee maksamaan veroja. Joka kuudes itkee kun palkka ei riitä mihinkään. Ja joka 13 aikoo taas saikuttaa maanantain. Töihin käskijät palstalla ovat jotain samaa jankkaavia robotteja. Ymmärrän hyvin, miksi toisista työnteko ei ole mukavaa tai on muuta uupumusta.

Työkaverina on vauvapalstan jankkaaja. Aatelia samaa narinaa 8 tuntia päivä.

Vierailija
39/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin ihan, näin työttömänä ollessani, unohtanut täysin tuon tosiasian että niinhän se tosiaan taisikin olla, työssä ollessani sain enemmän rahaa kuin nyt kun saan, ainoastaan nippanappa 600 euroa kuussa. Hyvä huomio ap:lta.

Lisää älyvapaita aloituksia, kiitos.

Vierailija
40/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap annan ilmaisen neuvon sinulle, haistappa kuule pitkä paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi