Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö työttömät edes sitä että tekemällä työtä heidän elintaso paranisi?

Vierailija
16.03.2026 |

Työtön jos saa siis tukia työmarkkinatuki+asumistuki joka on noin 1000e/kk niin ihan jo hanttihommista tienaa enemmän, siivoojana voit saada sen 1500e/kk eli paljon paremmin kuin makaamalla kotona tukien varassa. 

Miksi työttömät ei tajua edes sitä että tekemällä työtä heidän elintaso paranisi? 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pitää aamulla tulla ? Ja monelta työt alkaa ?

Vierailija
2/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy naapurin äipältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen joskus lukemaan edes aku ankkaa niin ei puhu noin hölmöjä.

Vierailija
4/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tehtävä on ensin hakea niitä töitä, ei kukaan tule sulle kotii tarjoamaan töitä :) 

Vierailija
5/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle 3000 euron palkalla kannata lähteä työttömän höntyilemään.

Huomenna nukun pitkään, syön hyvän aamupalan, käyn salilla, syön hyvin, käyn iltasella treffeillä ulkoilemassa. Siinä huominen työttömän stressitön ohjelma.

Vierailija
6/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en selvästikään kelpaa työnantajille sellaisena kuin olen joten olen ilomielin työtön vaikka loppuelämäni. En ole rahanahne idiootti.

Vierailija
7/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en selvästikään kelpaa työnantajille sellaisena kuin olen joten olen ilomielin työtön vaikka loppuelämäni. En ole rahanahne idiootti.

Oletko tosi tumpelo tai sitten hullu jos et kelpaa työnantajille edes tekemään niitä pilipalitöitä? Millainen surkimus ihminen on jos se ei kelpaa edes siivoutyöhö tai kaupankassalle? 

Vierailija
8/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs iiiiiiiiiigorille pietariin muuta kuuluu? Onks Ukrainan dronet taivaalla vai pelkkä paskageysir suihkuaa?

Vierailija
9/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen töitä siivoojana, ja saan ihan itse päättää menenkö seitsemäksi vai kymmeneksi, ja aina arkipäivisin. Saan suunnitella itse reittini ja sellaiset kohteet, jotka siivotaan kerran viikossa saan tehdä täysin silloin kuin huvittaa. Toki vähän pitää järkevästi miettiä ettei koko ajan käy maanantaina ja sitten mene vasta perjantaina, jolloin väliin jää vain viikonloppu. EI edes ihan täyttä työviikkoa, vaan hieman hommista riippuen 30-35 tuntia viikossa. Toki porrassiivous on hieman eri asia kun useimmat muut siivoustyöt, joihin on määritelty tarkemmin ajat/aikavälit, jolloin siivous suoritetaan.

Vierailija
10/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin nuo laskelmat mitä työtön saa - mihin tilanteeseen ne perustuvat? Jos saa työmarkkinatukea, niin ainakaan omistusasuntoon ei saa asumistukea. Sitten toisekseen siivoja voi tienata ehkä sen 1500 euroa/kk. Mutta työn eteen saa paiskia niin paljon hommia, että eipä tuollainen ansio paljon lohduta. Olet naimisissa raskaan, likaisen ja kuluttavan työn kanssa.Vähäinen vapaa-aika kuluu toipuessa ja vitutuksessa, että taas sorvin ääreen.

Vierailija
11/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tehtävä on ensin hakea niitä töitä, ei kukaan tule sulle kotii tarjoamaan töitä :) 

On niitä jo pari vuotta haettu . Sitä ennen 15 vuotta yrittäjänä . Yrittäjyyttä ei lasketa työkokemukseksi kuulemma .

Hakemuksia oli 968 kpl. Valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun . Että sillälailla.

Vierailija
12/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtaosa ymmärtää mutta Ap ei taida tajuta, että pelkällä vit-tuilemalla työttömille ei työttömyyttä poisteta. 

Sinkkumies

Vierailija
13/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosi tumpelo tai sitten hullu jos et kelpaa työnantajille edes tekemään niitä pilipalitöitä? Millainen surkimus ihminen on jos se ei kelpaa edes siivoutyöhö tai kaupankassalle? 

Sinne siivous- ja kaupankassatöihin tulee koko ajan lisää työvoimaa, kun nämä on opiskelijoiden suosittuja osatöitä, joita pystyy tekemään kouluttamattomanakin. Nyt niistä paikoista taistelee siis opiskelijoiden lisäksi kaikki työttömät.

Vierailija
14/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta töitä tehneenä taidan tietää jotakin. 

Vierailija
15/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö työnantajat että palkan maksulla elintaso nousee.

Vierailija
16/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä tiedosta. Me työttömät olemme nyt paljon viisaampia. 

Vierailija
17/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Unohti taas ottaa 💊💊💊

Vierailija
18/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä jo pari vuotta haettu . Sitä ennen 15 vuotta yrittäjänä . Yrittäjyyttä ei lasketa työkokemukseksi kuulemma .

Hakemuksia oli 968 kpl. Valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun . Että sillälailla.

Oletko muistanut katsoa metsään?

Vierailija
19/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vi...ttaa nämä älykääpiöt jotka päivästä toiseen jankkaavat näitä työttömiä halventavia kysymyksiään täällä. onko niin vaikea tajuta että suurin osa työttömistä ei ole sitä vapaaehtoisesti? on aika marginaalinen ryhmä jotka ovat elintapa työttömiä. tämän hallituksen työllistämistoimet ovat ihan ala-arvoisia, työttömyys vain kasvaa ja samaa tahtia tuntuu kasvavan idioottien joukko jotka kuvittelevat olevansa parempia kuin muut. saattaa se työttömyys vielä kosahtaa omaankin nilkkaan, ja ennenku joku aloittaa nillittämisen tähän suuntaan niin minulla on onnekseni työpaikka,työtä ja palkka. mutta ymmärrän että asiat voisivat olla myös toisin

Vierailija
20/41 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin nuo laskelmat mitä työtön saa - mihin tilanteeseen ne perustuvat? Jos saa työmarkkinatukea, niin ainakaan omistusasuntoon ei saa asumistukea. Sitten toisekseen siivoja voi tienata ehkä sen 1500 euroa/kk. Mutta työn eteen saa paiskia niin paljon hommia, että eipä tuollainen ansio paljon lohduta. Olet naimisissa raskaan, likaisen ja kuluttavan työn kanssa.Vähäinen vapaa-aika kuluu toipuessa ja vitutuksessa, että taas sorvin ääreen.

Mun mielestä siivoaminen on kivaa ja töihin on 99% ajasta kiva mennä. Vaikka toki fyysisesti raskasta välillä, niin en mä kyllä mitenkään latuskana makaa kaikkea vapaa-aikaani kykenemättä muuhun. Siivoustyössä on ihanaa juuri se, että sen kanssa ei "olla naimisissa", vaan työt jää työpaikalle. Siinä samalla voi kuunnella musiikkia/podcastejä/äänikirjoja, näkee työnsä jäljen välittömästi, voi jutella ihmisten kanssa ja häiriköidä huoltomiehiä ( :D ) Käteen mulle jää palkkaa 1700-1800 kuukaudesta riippuen.

t: tuo ylempi porrassiivooja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä