Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskon olevani ainoa (nainen) joka kärsii näin helvetillisestä liikahikoilusta

Vierailija
16.03.2026 |

Ylipainoa ei ole. Alipainoinen olen ollut, ja silloin kärsin myös tolkuttomasta hikoilusta. 

Hikoilen aina, oli tilanne mikä tahansa. Hikoilen istuessani, maatessani, ollessani kotona. Suihkussa käyn päivittäin ja saippuoin kaikki välit huolellisesti. Vaatteet vaihdan päivittäin. Materiaalit tarkastettu. Kaikki deodorantit kokeiltu. Juon ja syön riittävästi. Hikeni haisee aivan hirveältä kuselta, ihan kuin en olisi peseytynyt viikkoon. 

Jos käyn illalla suihkussa, olen aamupäivään mennessä kusihienhajuinen. Ja siis se haju on karmiva! Virtsamainen, saakelin voimakas. Miten naisesta edes voi lähteä tällainen kusenhaju ilman mitään rasitusta? Ja miksi hikeni edes haisee niin hirveältä? 

Itkettää ja ahdistaa. Olen tehnyt kaiken mitä voin. Hygienia ei auta. Mitä helvettiä teen?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääke voi joskus vaikuttaa kilpirauhasarvoihin, kuten jotkut muutkin lääkkeet. Onko nuo kilppariarvot mitattu lääkityksen aloituksen jälkeen? Oli syy mikä tahansa (lääkärin tulisi selvittää syy!), niin liikatoiminta rasittaa sydäntä ja munuaisia ja muutenkin elimistöä ja sille tulisi jotain tehdä.

Vierailija
62/64 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä olisi olennainen tieto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö mitään lääkityksiä? Joissain voi olla hikoilu sivuvaikutuksena tai lääkeaine haista "läpi".

Voi olla hormonaalistakin. Itse hikoilin kuin pieni sika kun söin e-pillereitä, en silloin osannut yhdistää.

Ei johdu lääkityksestä. Olen kärsinyt tästä 14-vuotiaasta asti ja aloittanut masennuslääkityksen vasta lähes 30-vuotiaana. Lääkitys ei ole muuttanut hikoilua pahemmaksi.

Vierailija
64/64 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on muuten vaihdevuosiin suunniteltuja vaatteita. Itse en ole kokeillut, mutta voisiko niistä olla jotain apua? Onko kukaan kokeillut?

Hikoiluun riittää myös salipaita. Itse ostin tuollaisen vahingossa urheilukaupasta, katsoin että onpa kiva teeppari. Positiivinen yllätys tuli hellekesänä kuumassa toimistossa, missä ilmastointi ei toiminut. Välillä hiki lorisi pitkin selkää, mutta hetken päästä oli miellyttävä olo, kun se paita päästi hien kokonaan ulos eikä jättänyt paitaa märäksi.

Se on varmaan ainakin halvempi kuin nuo uudet tekniset vaatteet.