Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon olevani ainoa (nainen) joka kärsii näin helvetillisestä liikahikoilusta

Vierailija
16.03.2026 |

Ylipainoa ei ole. Alipainoinen olen ollut, ja silloin kärsin myös tolkuttomasta hikoilusta. 

Hikoilen aina, oli tilanne mikä tahansa. Hikoilen istuessani, maatessani, ollessani kotona. Suihkussa käyn päivittäin ja saippuoin kaikki välit huolellisesti. Vaatteet vaihdan päivittäin. Materiaalit tarkastettu. Kaikki deodorantit kokeiltu. Juon ja syön riittävästi. Hikeni haisee aivan hirveältä kuselta, ihan kuin en olisi peseytynyt viikkoon. 

Jos käyn illalla suihkussa, olen aamupäivään mennessä kusihienhajuinen. Ja siis se haju on karmiva! Virtsamainen, saakelin voimakas. Miten naisesta edes voi lähteä tällainen kusenhaju ilman mitään rasitusta? Ja miksi hikeni edes haisee niin hirveältä? 

Itkettää ja ahdistaa. Olen tehnyt kaiken mitä voin. Hygienia ei auta. Mitä helvettiä teen?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin..?

Vierailija
2/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai verikokeet on katsottu? Kilpirauhanen, sokerit ym..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Varsinkin vasen kainalo haisee selvästi kissankuselle. Kainalot on pestävä päivälläkin ja paita vaihdettava. Kaikki paidat on pestävä 60 asteessa. Takkeja pesen todella usein. Määrällisesti en hikoile paljoa. Hiki vain haisee. 

Vierailija
4/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ja juot päin persettä pelkkiä prosessoituja paskatuotteita.

Vierailija
5/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jumalainen suomikroppasi ei kestä viiden litran energiajuomasatsjeja ja suklaavanukasta?

Vierailija
6/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriinhän se on mentävä. Liikahikoiluun on sekä lääkkeitä että hoitoa saatavilla ja toki sairaudet pitää poissulkea.

Vierailija
7/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Voi johtua sairaudesta.

Vierailija
8/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koko kroppa hikoaa ja otsalle nousee sellanen kylmä hiki usein, päivittäin.

Vierailija
9/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin. Voi johtua sairaudesta.

Tai tauriinista.

Vierailija
10/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten stressi? Onko elämässä jotain pielessä? Minulla oli joskus sama ongelma kuin sinulla. Mikään ei auttanut. Ei ruokavalio, ei hygienia, ei antiperspirantit. Järkyttävä kainalohiki vaan haisi ja haisi. Oli aivan helvetillistä olla ihmisten ilmoilla haisevana. 

Kun elämän stressitekijä väistyi, vaiva hävisi. Oli siis varmaan jonkinlainen psykosomaattinen oire. 

Vierailija
11/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kainalot palasaippualla. Voi olla edes vähän apua hajuongelmaan. 

Vierailija
12/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko? Tupakoitko? Käytätkö huumeita tai lääkkeitä? Energiajuomat?

Vierailija
13/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama juttu murrosiästä asti paitsi että minulla oikea kainalo on ollut se pahempihajuinen.

Töissä käydessä piti köydä suihkussa ja pestä hiukset ennen töihin lähtöä. Jos kävin illalla, olin hikinen taas aamulla ja hiuksetkin rasvaiset. Siis joka kerta piti olla suihku ja hiusten pesu ennen lähtöä töihin tai mihinkään tapaamisiin muiden ihmisten kanssa. Suihkun jälkeen ylle puhdas paita ja puhtaat alusvaatteet ja sukat. Laukkuun deodorantti siltä varalta että kesken päivän piti käydä pesemässä kainalot.

Viimeisinä työvuosina en ottanut töihin deodoranttia vaan käsidesin tai muun desinfiointiaineen. Sitä voi laittaa esim. puhtaalle talouspaperille tai pumpulille ja pyyhkiä sillä kainalot.

Tuoksuttomat antiperspirantit ovat deodoranttia tehokkaampia. Sellaiset 48 tuntia tehoavat, vaikka eivät ne ihan niin kauan tehoa.

Kesäisin oli nuorena tukalaa, kun meni aamulla töihin ja bussissa oli kuuma. Vaikka oli juuri peseytynyt suihkussa niin tuntui että oli taas ihan märkä hiestä ennen kuin edes saapui työpaikalle.

Pari vuotta asuin paikassa, jossa oli amme. Ammekylpy piti hajun pois suihkua paremmin.

Vierailija
14/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassajonossa huomaan usein olevani ainoa vesimäräksi asti hikoileva.

Ja, prkele, niin huomaavat muutkin!

Ah, kun olisi pokkaa sanoa että vituun siitä mulkoilemasta!

Vierailija
15/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Varsinkin vasen kainalo haisee selvästi kissankuselle. Kainalot on pestävä päivälläkin ja paita vaihdettava. Kaikki paidat on pestävä 60 asteessa. Takkeja pesen todella usein. Määrällisesti en hikoile paljoa. Hiki vain haisee. 

Jostain syystä minullakin vasen kainalo haisee selkeästi pahemmalle hielle kuin oikea.. En muuten kärsi liikahikoilusta.

Vierailija
16/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ohjelman naisesta jolla oli sairaus nimeltä hidroosi. 

Toivottavasti löytyy juurisyy. 

Vierailija
17/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituta lääkärissä munuaiset. Tuo hien pissanhaju juoruaa siitä, että siellä päin voisi olla vikaa. Onko ollut virtsiksiä myös?

Vierailija
18/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriinhän se on mentävä. Liikahikoiluun on sekä lääkkeitä että hoitoa saatavilla ja toki sairaudet pitää poissulkea.

Ei varsinaisesti ole lääkkeitä jotka sen lopettaa. Esimerkiksi botuliinipistokset estää hien nousemasta siellä minne se pistetään, mutta hikoilua se ei lopeta, vaan se hiki tulee sitten muuta kautta. 

Ben there done that, nimimerkillä tyttö jonka "lempinimi" oli Kissankusi. Itselläni Absolut torr kainalohikeen auttaa, kun käyttää joka päivä, mutta jalkojen, otsan ja rintojen hikoilu voimistui sen myötä, joten hiki kyllä virtaa edelleen, vähemmän hajua onneksi. Teen vieläpä fyysistä työtä, joten jo sekin hikoiluttaa ennestään. Kaikki arvot priimaa eikä mitään sairauksia. 

Vierailija
19/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
20/54 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeet on katsottu ja kilppariarvot heitelleet, mutta lääkäri ei katsonut aiheelliseksi jatkaa asian tutkimista. Olen hikoillut ihan aina jäätävästi, mutta nyt on meneillään paskamainen kausi jolloin hikoilen kuin kone, eikä mikään auta. Varaan huomenna sitten kai uuden ajan lääkäriin ja vaadin että tutkivat eri vaihtoehdot. Yleensä määräävät vain deodorantteja. Niistä ei ole itselleni juuri mitään apua. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän