Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuuspankista ollaan haukkana kyttäämässä tilisiirtoja ja tilillepanoja

Vierailija
16.03.2026 |

Lisäksi automaatilla talletusraja on vaivaiset 1000 € kuukaudessa, kun esim. Nordeassa on 3000 € kuukaudessa. Osuuspankin kassalla rahaa tallettaessa vaaditaan melko pienistäkin tilillepanoista selvitystä. 

Pari vuotta sitten myin melko paljon tavaraa tori.fi:ssä ja samoihin aikoihin oli joitakin sukulaisteni laittamia tilisiirtoja tililleni. Tuli tuolloin jopa selvityspyyntö Osuuspankista, mistä rahat ovat peräisin.

Onneksi en ole enää harrastanut tori.fi:ssä tavaroiden myymistä, joten ei tarvitse pingottaa, milloin älähdetään.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni laittaa rahaa sukulaiselle se on normaalia . Mutta nämä huijarit sitten jotka tulee sun sähköpostiin tilinumeroineen !   Ja uskonto huijarit jakaa tilinumeroita .  Pankit kyllä tietää väärät sivut myös . 

Vierailija
102/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hei rahasi mulle niin Jeesus parantaa sut joskus .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat-valuuttaa ajetaan alas. 

Vierailija
104/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin niille että myin persettä. Suuttuivat ja soittivat poliisin.

Vierailija
105/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahanpesulaki.

Hyvä keksintö kun täälläkin joka kuukausi narkit ja diilerit valittaa että harrastaminen on hankalaa. 

Ota maksu tilisiirtona, pöljä. 

Joo, pesen 200 eurolla rahaa eli olen suurrikollinen! Tavallisia ihmisiä jahdataan, oikeat rikolliset vaan porskuttaa

Vierailija
106/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä, että on näinkin monia, jotka eivät ymmärrä pankkien toimintaa. Ihan normaalia tarkastelua, jos tilille alkaa tippua rahaa normaalia enemmän. En ainakaan koe tuota mitenkään vaikeana asiana.

Mulle ei ole tippunut tilille koskaan mistään epämääräisestä kohteesta rahaa normaalia enemmän.  Ihan kyllä on tilille siirron tehneen nimi siinä tilisiirtossa.  Verovirasto, kuolinpesä, vakuutusyhtiö, työnantaja jne.  Hyvin harvoin kukaan yksityishenkilö.  Ja niissäkin harvoissa kerroissa tilisiirron tehneellä on sama sukunimi kuin mullakin. Mutta ei mua se haittaa,  että pankki seuraa sitä,  kuka mun tilille laittaa rahaa.  Kunhan eivät soittele pankista ja ehdota,  mihin voisin rahani käyttää.  Näkeehän ne mun tilitiedoistani,  että joka kuukausi sieltä lähtee tietty summa sijoituksiin.  Se sijoitus vaan ei ole Osuuspankissa.  

Itse saan välillä mbn kautta rahaa ulkomailta. Olen odotellut, koska alkavat kyselyt. Tosin lähettäjä on aina sama ihminen. Mutta siis ihan ok, jos kysyvät. Ei ole mitään salattavaa.

Vierailija
107/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän parantuminen 100€. Jalan 50€  ihottuma lähtee 20€ ja lahjoita lisää niin muutkin paranee . 

Vierailija
108/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tuo kysely pankilta ja verottajalta kun tyttären tilille siirsin kahtena kuukautena peräkkäin  1000€.

Vierailija
109/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista sattuu juovuksissa että joku antaa pankkikorttinsa jollekin ja tunnukset .  Örinäää joo hei nosta vaan mitä tarvii öööö .  Joo mä tarjoon sitten itkettää selvinpäin.  Yksi romani mies yritti ottaa taskusta ensin sitten kädestä kortin !  Hyi mikä ilkiö.  Musta enkeli . 

Vierailija
110/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä, että on näinkin monia, jotka eivät ymmärrä pankkien toimintaa. Ihan normaalia tarkastelua, jos tilille alkaa tippua rahaa normaalia enemmän. En ainakaan koe tuota mitenkään vaikeana asiana.

Sinulla ei taida olla käsitystä mikä on pankkitoimintaa. Sehän ei pankille kuulu miten rahaa tulee ja menee, ymmärrätkö ja oletko koskaan kuullut pankkisalaisuudesta? Maksuliikenteen hoitaminen on yksi heidän tehtävistään. Ja erityisesti anto- ja ottolainaus. 

Niin se maksuliikenne liittyi aloitukseen. He seuraavat, ettei ole rahanpesua tms.  Prisman itsepalvelukassallakin penkovat välillä ostoksia pistotarkastuksissaan. Sekään ei haittaa minua. 

Vierailija
111/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotonta tuloa se on vain toiselle mitä annat . Saat antaa 3 vuodessa verottomasti 5000€ . Yhteensä . Muusta saaja joutuu maksamaan vähän veroa .  Mutta pitää muistaa muuttunut rahan arvo 1000€ olisi vanhoissa markoissa 6000 markkaa .  Kuin Ukrainassa 10 000 hhyriaa on 200 € nykyrahassa .  Thaimaan bathit pitää laskea hintatason mukaan myös. Osuuspankin nuoret mies virkailijat ei edes osaa kohdata vanhoja asiakkaita manuaalisesti . 

Vierailija
112/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla käsitystä mikä on pankkitoimintaa. Sehän ei pankille kuulu miten rahaa tulee ja menee, ymmärrätkö ja oletko koskaan kuullut pankkisalaisuudesta? Maksuliikenteen hoitaminen on yksi heidän tehtävistään. Ja erityisesti anto- ja ottolainaus. 

Niin se maksuliikenne liittyi aloitukseen. He seuraavat, ettei ole rahanpesua tms.  Prisman itsepalvelukassallakin penkovat välillä ostoksia pistotarkastuksissaan. Sekään ei haittaa minua. 

Noloa tuollainen penkominen. Vittuilisin kyylälle ankarasti...

Vierailija
113/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankki on aivan kuralla. Työväki ei tiedä omasta palvelustaan mitään ja johto puuttuu. Asiat eivät etene. 

Vierailija
114/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S marketissa lukee itsepalvelussakin että teemme pistotarkastuksia varaudu avaamaan kassi. Narkomaanit varastelee esineitä ja myy saadakseen sen huumepussin.  Kerran kävi niin että kaupassa lohipaketti lähti jonkun mukaan niin että otti kädestä sen ja vei . Nythän on niin että pankit saa tietoja ulkomaiden pankeista ja sossusta kun ollaan unionissa .  Jos tuntuu et ahdistaa niin osta kioskityyppinen kassalipas . Käteiselle. Kun eletään nykyajassa eikä niiden uskontojen aikana vielä ollut sähköjä eikä kännyköitä niin käyttäydytään nykyajan mukaan. 

Vierailija
115/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään et rikolliset vie tililleen rahaa minkä on varastanut tai nostanut muiden tililtä . Tai ottanut jostain. Se voi olla täysin varastettua rahaa mitä joku laittaa tililleen. 

Vierailija
116/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama on muissakin pankeissa. Nordeassa kytätään sitäkin paljonko on rahaa tilillä ja sitten kysytään mitä aikoo sillä rahalla tehdä. 

Osuuspankissa ihan sama.  Kun äitini kuoli ja sain perintörahat tilille,  niin jo alkoi Osuuspankista tulla soittoja. 

Osuuspankki  ei meinnannut antaa ystävälleni hänen perimiään rahoja, vaikka kaikki vaaditut paperit oli annetu pankille  nähtäväksi ja oli ainut perijä. 

Yli puoli vuotta  pitivät rahoja  

Vierailija
117/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää omiin maihinne eikö niin . 

Vierailija
118/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama on muissakin pankeissa. Nordeassa kytätään sitäkin paljonko on rahaa tilillä ja sitten kysytään mitä aikoo sillä rahalla tehdä. 

Mikä tuossa on talletuksen suuruus jos se pankkia kiinnostaa ? Ei ole omalle kohdalle sattunut .

Vierailija
119/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun me muutettiin eikä oltu vielä tehty muuttoilmoitusta niin kortit ei toiminutkaan yhtä äkkiä .  Koska se normi kysely oli mennyt sinne vanhaan osoitteeseen. Pankki vaatii että käy pankissa näyttämässä naamansa muutaman vuoden välein .  Kun käytiin pankissa kortti alkoi taas toimia .  Elikkä käy ihmeessä päivittämässä omat tilisi livenä pankissa . Ne kysyy mistä raha tulee ja pitääkö muu paikkansa jopa voi ottaa ajokortista tai passista kopion. 

Vierailija
120/137 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankissa ihan sama.  Kun äitini kuoli ja sain perintörahat tilille,  niin jo alkoi Osuuspankista tulla soittoja. 

Eiköhän sieltä tuossa tapauksessa soiteltu sijoitusneuvontatarjouksen vuoksi, eikä sen vuoksi mistä raha oli peräisin.

Joo totta.  Mutta ovat siis kiinnostuneita ihmisten tileillä olevista rahoista.  Ei pelkästään siitä, että käy tallettamassa rahaa tililleen. 

Ihan normi hommaa tarjota sijoitusneuvoja. Ei ole pakko ottaa vastaan.

Neuvojalla ei oikeasti ole sijoitukseen ammattitaitoa, pankin lauluja laulaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi