Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuuspankista ollaan haukkana kyttäämässä tilisiirtoja ja tilillepanoja

Vierailija
16.03.2026 |

Lisäksi automaatilla talletusraja on vaivaiset 1000 € kuukaudessa, kun esim. Nordeassa on 3000 € kuukaudessa. Osuuspankin kassalla rahaa tallettaessa vaaditaan melko pienistäkin tilillepanoista selvitystä. 

Pari vuotta sitten myin melko paljon tavaraa tori.fi:ssä ja samoihin aikoihin oli joitakin sukulaisteni laittamia tilisiirtoja tililleni. Tuli tuolloin jopa selvityspyyntö Osuuspankista, mistä rahat ovat peräisin.

Onneksi en ole enää harrastanut tori.fi:ssä tavaroiden myymistä, joten ei tarvitse pingottaa, milloin älähdetään.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huijareita, kun kyselyt pelottaa? Saatte rahaa pimeästä työstä?

Vierailija
42/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela rotat kauhuissaan narahdanko. ennen veikkauksen tiliä ei valvonut kukaan sinne sai tulouttaa pimeät vuokrat jopa huume kauppojen tulot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä, että on näinkin monia, jotka eivät ymmärrä pankkien toimintaa. Ihan normaalia tarkastelua, jos tilille alkaa tippua rahaa normaalia enemmän. En ainakaan koe tuota mitenkään vaikeana asiana.

44/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama on muissakin pankeissa. Nordeassa kytätään sitäkin paljonko on rahaa tilillä ja sitten kysytään mitä aikoo sillä rahalla tehdä. 

Osuuspankissa ihan sama.  Kun äitini kuoli ja sain perintörahat tilille,  niin jo alkoi Osuuspankista tulla soittoja. 

Eiköhän sieltä tuossa tapauksessa soiteltu sijoitusneuvontatarjouksen vuoksi, eikä sen vuoksi mistä raha oli peräisin.

Joo totta.  Mutta ovat siis kiinnostuneita ihmisten tileillä olevista rahoista.  Ei pelkästään siitä, että käy tallettamassa rahaa tililleen. 

Vierailija
45/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihmiset pingottaa... 

Vierailija
46/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama on muissakin pankeissa. Nordeassa kytätään sitäkin paljonko on rahaa tilillä ja sitten kysytään mitä aikoo sillä rahalla tehdä. 

Osuuspankissa ihan sama.  Kun äitini kuoli ja sain perintörahat tilille,  niin jo alkoi Osuuspankista tulla soittoja. 

Eiköhän sieltä tuossa tapauksessa soiteltu sijoitusneuvontatarjouksen vuoksi, eikä sen vuoksi mistä raha oli peräisin.

Joo totta.  Mutta ovat siis kiinnostuneita ihmisten tileillä olevista rahoista.  Ei pelkästään siitä, että käy tallettamassa rahaa tililleen. 

Ihan normi hommaa tarjota sijoitusneuvoja. Ei ole pakko ottaa vastaan.

Vierailija
47/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä, että on näinkin monia, jotka eivät ymmärrä pankkien toimintaa. Ihan normaalia tarkastelua, jos tilille alkaa tippua rahaa normaalia enemmän. En ainakaan koe tuota mitenkään vaikeana asiana.

Sinulla ei taida olla käsitystä mikä on pankkitoimintaa. Sehän ei pankille kuulu miten rahaa tulee ja menee, ymmärrätkö ja oletko koskaan kuullut pankkisalaisuudesta? Maksuliikenteen hoitaminen on yksi heidän tehtävistään. Ja erityisesti anto- ja ottolainaus. 

Vierailija
48/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ei kuulu teille. 

Vierailija
49/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta mua painostettu jo kolme kertaa. Nyt saan jo olla rauhassa. Puheluihin en vastaa. Kaikki olen sijoittanut ja ei uskota sanaa Ei.

Vierailija
50/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostin pankista tonnin niin tule kysely mistä raha on peräisin. Sanoin että vit-tu palkkaa se on etkä osaa katsoa itse.

Vierailija
51/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankista kannatta tehdä rahanpesuilmoitus jos alkavat ryppyilemään. 

Ryppyilemään mitä? 

Tunkemaan nokkansa asioihin jotka eivät heille kuulu. 

Kaikki pankit tuota kysyy ympäri maailman eikä vain Suomessa. 

Epäilen. Suomalaiset on taas EUn mallioppilaita. 

Vierailija
52/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankki on maalaistollojen pankki jonka takana on kummallinen yhdistelmä kommunismia ja kansallissosialismia. Mutta saahan sieltä poonusta.

53/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanutkaan.  Joskus olen joutunut laittamaan osan joululahjaksi saamistani rahoista poikani tilille ja hän on sitten tehnyt tilisiirron mun tilille.  Ymmärrän kyllä,  että pankkien pitää seurata rahanpesua,  mutta silti. 

Vierailija
54/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten outoa. Mitä se pankille kuuluu, mitä aion rahoillani tehdä? Pari vuotta sitten sulkivat tilini, kun en suostunut kertomaan, mitä varten olen säästänyt ja meni 3 kk ennen kuin sain rahat siirrettyä pois, moneen kertaan piti ravata konttorilla, kun kyselivät, että mikä on säästämisen tavoite enkä suostunut kertomaan.

Vierailija
55/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta mua painostettu jo kolme kertaa. Nyt saan jo olla rauhassa. Puheluihin en vastaa. Kaikki olen sijoittanut ja ei uskota sanaa Ei.

Niinkö? Mä olen kohta saamassa pienen perinnön. En aio vastata, jos soittavat ollenkaan. 

Vierailija
56/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos su,la ei ole mitään pimitettävää, niin mitä meuhkaat?

Vierailija
57/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan uteliaisuuttani kysyn että miten usein ap tekee yli tonnin talletuksia?

Samaa ihmettelin, kyllä on epäilyttävää jos tallettelee jatkuvasti käteistä.

Multa ei ole ikinä kyselty mitään ja kaikki sujuu kuin valettu.

Kerran vuodessa suunnitellaan sijoituksia, silloin ovat yhteydessä meille.

Vierailija
58/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten outoa. Mitä se pankille kuuluu, mitä aion rahoillani tehdä? Pari vuotta sitten sulkivat tilini, kun en suostunut kertomaan, mitä varten olen säästänyt ja meni 3 kk ennen kuin sain rahat siirrettyä pois, moneen kertaan piti ravata konttorilla, kun kyselivät, että mikä on säästämisen tavoite enkä suostunut kertomaan.

Mitä vattua? Tuossa tapauksessa tekisin rikosilmoituksen. En ravaisi konttorilla, koska mulla ei ole passia eikä henkkaria, enkä niitä tuollaisen takia hankkisi. 

Vierailija
59/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos su,la ei ole mitään pimitettävää, niin mitä meuhkaat?

Sitä että pankki käyttäytyy kuin joku hemmetin stasi. 

Vierailija
60/71 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Mä olen kohta saamassa pienen perinnön. En aio vastata, jos soittavat ollenkaan. 

Ei ole ikinä kysytty mitä tililläni olevilla rahoillani teen. Ehkä joltain on kysytty, jos isomman summan nostaa käteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi